Skocz do zawartości

marju12

Members
  • Zawartość

    434
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

43 Excellent

3 obserwujących

O marju12

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 10.07.1981

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. wszyscy zapominacie o jednym jezeli jest to spoldzielnia to Prezes jest dla nas a nie my dla niego. taka uwaga. Trzeba o tym pamietac a nie sie bac bo prezes krzywo spojrzy. :)
  2. Żywienie bydła mlecznego

    koledze chodzilo na dzien za pewne .inaczej mialby wydajnosc od krowy z 16 tysia.Jest takich pare ,ale na swiecie.
  3. rasa montbeliarde

    tylko jedna dobra hf powtarzam dobra hf to 2 mo czasami 1,5 mo i 2,5 sima .a miec 30 krow a 75 to roznica .Chociaz jak mleko jest nisko to lepiej to drugie bo cieletami nadrobi. Mnie za ciele sim nie interesu mniej niz 1500 z regoly to 1700zl gdybym mial 75X1500=112500 tysia rocznie to chodzby bylo mleka tyle zeby wystarczylo na koszty to juz jest dobrze.to jak mleko nisko bo jak mleko wysoko to nie ma bata zarobi dwa razy tyle i wychodzi duzo leiej     proponuje  wrocic do mo  proponuje taki temat piszcie ile daje wam jalowka MO  po wycieleniu    mnie wychodzi to tak ze od 19 do 26 l dziennie 100% MO
  4. rasa montbeliarde

      powiem wam koledzy ze jak mieć  hf to trzeba miec juz te ponad 7 tysia wydajnosc z nich..Jak twoj wujek ma 5-6 t tysia i mu wystarczy to ja na jego miejscu przeszedlbym w 100% na simy.natychmiast bo mleko to samo i za cielaka kasa konkretna.   kolego przy hf bardzo wazne jest zeby one lezaly i przezuwaly pokarm inaczej brak wydajnosci ze juz nie wspomne o parametrach mleka one tak musza.........Dla tego musza miec skoncentrowana dawke pokarmowa to jest ta trudnosc i bardzo wazna rzecz krowa musi byc do pastwiska przyzwyczajona.W swoim zyciu kupilem hfke ktora nie wiedziala co to pastwisko wydajnosc spadla z 40 do 8 litrow .nigdy w zyciu nie byla na pastwisku i jaja mialem z nia zgadzam sie z toba ludzie mysla ze jak bedzie mial hf 100% to mleka bedzie mial tysiace  a to bzdury ,ale tak mysla bo jak dal za krowe 7 tysia to musi sikac mlekiem a potem rozczarowanie i pretensje. Hf prowadzony jak polska czerwona padnie a mleka da mniej niz sim. duzo mniej
  5. rasa montbeliarde

      ursus bo to trzeba miec pastwisko siane a nie byle zielone bylo. co do cielakow po hf tu masz racje ,ale w tym przypadku zarabiasz tylko i wylacznie na mleku i na to trzeba wziasc poprawke. a cielaki od razu dajesz na straty tzn nawet za przyslowiowe 100zeta oddajesz bo tu skupiasz sie na mleku i na tym zarabiasz.
  6. nie czepiaj sie wiadomo o co chodzi. Paweło czasami zachowujesz sie jak mieszczuch.! 
  7. rasa montbeliarde

    thomas a jaka masz wydajnosc jak mozna wiedziec ?
  8. wez poprawke kolego ze pewnie ktos kto odaje tam  30 tysia  miesiecznie  do tej mleczarni juz nalezy do gigantow :)  :)  :)   to o to chodzi tradycja i mleko jak dawniej a z trawy 10 tysia od krowy nie wyciagniesz a super tyurbbo :D  :D  :D dodatkow pewnie nie mozna :)  :)
  9. Żywienie bydła mlecznego

    w blach sa lepsze tylko musisz miec blisko cukrownie
  10. rasa montbeliarde

    hf- bardzo  dobrze sprawdzaja sie na pastwisku to brednie ze musi miec tmr. tylko trzeba dbac o energie
  11. artek bylem dzis w spar w limanowej mleko z osm limanowa 2% 3,69zl litr. i podobno idzie jak cieple bulki.....Jednak mleko jak dawniej ma swoja cene a nie to dziadostwo z gmo. chyba sie do was przeniose mysle ze jest juz u was cena dobrze kolo 2 zeta.   artek przyjmujecie do osm limanowa nowych dostawcow ?
  12. greg1985 taka trawa to jest nic nie warta dziwie sie troche twoim znajomym.  Ja bym tak nie robil bo jednak wydajnosc na poziomie tych 7 tysia musi byc.
  13. kolego owczesan karkulacje  robilem na owczesne ceny  mleka .Panowie jak mleko jest wysoko to  oplaca sie doic duzo i dawac dodatki bo sie wracaja  i sie jeszcze zarabia to prawda tu masz racje i teraz przewaga jest po stronie tych  kolegow a jak cena jest nisko to przewaga jest po stronie takich jak ja. ot cala prawda na rynku jest roznie nie da sie ustanowic sztywnych ram banki mnie nie gnoja bo nigdy nie bylem kredytowcem . a mleczarnia ostatnio z cena bylo blisko ku temu ale do tego nie doszlo
  14.   zawsze powtarzalem ze na wies to trzeba sie nadawac .u nas tez tak jest i dobrze bo jest duzo ziemi na dzierzawy za darmo. ja kocham wies wiec nie moge i nie chce robic nic innego. jak jade czasem do miasta widze te tlumy w krakowie ludzi jak mrowek to zle sie czuje jestem czlowiekiem ze wsi i jestem z tego dumny.....!!!!
  15.   no coz panowie nie bede ukrywal ze lubie zarabiac duzo i jak sie czlowiek przyzwyczai to zarabianie ponizej pewnej kwoty mnie nie interesuje.   dzieki temu ze mam male koszty zostaje wiecej  to chyba nie tak ciezko zrozumiec choc jak widac niektorym ciezko.......Panowie czasami trzeba pomyslec zanim sie cos napisze.   JA ZAWSZE POWTARZAM NIE WAZNE ILE WYPRODUKUJESZ MLEKA WAZNE ILE MASZ NA KONCU P O ODBICIU KOSZTOW........prosta zasada
×