Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silniki wytrzymujące setki tys km to dopiero w latach 90 tych zaczęto budować. I to nie wszyscy. Dawniej to nawet takiej potrzeby nie było. Zresztą znane materiały, sposoby ich obróbki czy nawet oleje nie do końca na to pozwalały. Dawniej auto na przebieg 200 tys pracowało 10 lat jak nie więcej. Dzisiaj nabija się to w 4 czy 5 jak nie szybciej. Dodam, że wyczynem było w niewysilonym maluchu dojechanie do 80 tys bez remontu, nie wysilony polonez dojeżdżał do 120 tys. Pokażcie mi fiata, coś z francuza z lat 90 tych co ma 400 tys km. Dzisiaj nawet auta tych producentów przejadą po 300-400 tys.

Opublikowano

mój T5.115 też nareszcie dojechał.pogoda nie pozwala na razie na zapoznanie się z jego możliwościami.

na początek same pozytywne wrażenia.silnik ładnie i cicho pracuje.kabina dobrze wygłuszona i fajnie wykonana.

maszynka żwawo reaguje na pedał przyspieszenia,nie puszcza żadnego dymku.

ktoś wcześniej pisał,że rozruch ma opóźniony.mój pali na dotyk i od razu

Opublikowano

mam pytanie zielony 5 jaki duzy ma bak ? ta nowa T5 nigdzie nie moge znalesc informacji ........Hubertus gadasz glupoty pierwsze diesle wytrzymywaly do 2 milionow kilometrow np pierwsze mercedesy te starsze niz beczka mercedes .Do malucha nie porownuj bo to benzyna i polski silnik.Poczytaj dowiedz sie a przyznasz mi racje.Od 1990 to z kazda dekada silnik jest slabsz co prawda bardziez zwawy i ekologiczny szybki ale slabszy.Od 1990 roku co prawda zmienilo sie tylko a propo przegladow technicznych od 9 tys kiedys do 30 teraz to za sprawa nowej technologi oleju.Tyle w ramach wyjasnien

Opublikowano

Popytaj starych kierowców jak to kiedyś było. Może i w niektórych przypadkach wytrzymywały takie przebiegi. Tylko przy tych silnikach nieustanie grzebano. A to pociekło a to się wyrobiło. Tak lepili i jeździli. Popytaj kierowców starych diesli jak to z rozruchem zima było. jak nowy to jakoś palił pomimo starej konstrukcji. Jak pare lat pojeździł to już bieda była. To, że sam sobie zaprzeczasz to juz inna sprawa. Zauważyłeś, że przeglądy tj zmiana oleju się wydłuża. To po pierwsze z powodu coraz lepszych olejów. A po drugie z powodu coraz lepszych materiałów. Które powodują, że po pierwsze do oleju dostaje się mniej opiłków pracujących elementów a po drugie silnik jest lepiej spasowany ze względu choćby na lepsze technologie obróbki co powoduje dostawanie się do oleju mniej syfu z procesu spalania tj sadzy np. Zresztą niechce mi się tego tłumaczyć. Jeśli skonfrontujemy wytrzymałość z pracą/ mocą jaką wykonują dzisiejsze silniki a ich dawni przodkowie. To te stare tak różowo wygladać nie będą.

Opublikowano

pneumatyka jest zamontowana.Co do pojemności baku to zatankowałem pod korek i weszło 120l. Pali na dotyk,silnik bardzo żwawy,cichutki,zero dymku.

Bardzo skrętny,praca z turem bajka

Opublikowano

siemka. odbiegne od tematu na chwilke. jesli ma ktos smerfa t5040 to ma tez takiego ,,mula"?? chodzi mi np w transporcie albo orce. mam plug staltecha 4*35. przewaznie jezdze 2 zakres 2 bieg na zajacu. braciak jezdzi td5050 ma plug uni tur 4*40 i jezdzi na 3 biegu. jak jemu wcisnie to kola zrywaja i idzie do przodu a moj jak bedzie mial lekko to pojdzie a jak ciezko to bedzie zchodzil mi z obrotow. czy inne t5040 maja taka zamułe?

Opublikowano (edytowane)

Napisales zle .Przypominam ze tu podaje sie motogodziny a nie ile km to nie samochod osobowy .Co powiesz o spalaniu ? jaka masz skrzynie

 

Od kiedy to wyznaczasz standardy na tym forum co wolno pisać a co nie? Czyżby pisanie o odcinku jaki się przejechało ciągnikiem to temat tabu? Motogodzina na dzień dzisiejszy nikomu do niczego nie jest potrzebna.

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v