Skocz do zawartości
arek1326

Silnik jumz d65

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
arek1326    0

Koledzy pomóżcie! W silniku w jumzie coś puka cały czas i pojawił się olej w tumnikiu wcześniej rozbieralem ten silnik z tego samego powodu i wymieniłem dwa słupki bo jeden tłok był pekniety a w drugim sworzeń tłoka zaraz zrobiłem głowice pompę wtryskowa i jakieś czas było dobrze a ostatnio zaczęła dymic i stukać rozebralem i nic nie znalazłem wał jest jak nówka panewki też luzow żadnych nie znalazłem a i jak się zagrzeje to nie ma siły okrecic ale jak otworze odpreznik to pali i chodzi.będę wdzięczny za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1326    0

Po ustawieniu zaworów stukot był taki sam i pojawił się olej w tumnikiu jeden mechanik mówi że może to być winna zaworów że są złe spasowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dawid-Zetor    1

Kolego a wymieniałeś wtryskiwacze podobno też mogą być takie objawy,jak chlapanie olejem w tłumnikiu. ;)

A i jeszcze czy pod głowicę daliście nową uszczelkę czy stara bo to też ma wpływ na pracę. 

Edytowano przez Dawid-Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1326    0

Końcówki wszystkich wtryskow zostały wymienione i sprawdzone na maszynie razem z pompa i uszczelka za każdym razem nowa dziwne jest to że nie może odpalić jak jest ciepły silnik tak jak by coś puchlo w środku ale sprawdziłem wal jest nie tkniety tak jak panewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1326    0

Znalazłem przyczynę. Wałek rozrządu jest wychrupniety przy klinie i przez to ma luz i zawory raz są za ciasne a raz za luźne a jak się zagrzal silnik to odlupana cześć walka blokowala się i przez to nie chciał odpalić żadnej innej usterki nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregu1203    0

 

 Witam nie dawno kupiłem ciągnik Jumz 6AM i mam pytanie odnośnie tego ciągnika . Może mi ktoś napisać od czego jest ta rurka  i z czym to się łączy bo w moim ciągniku jej nie ma i nie wiem od czego to jest  :unsure:  . Mógł by ktoś przedstawić mi jak zrobić wyjścia do hydrauliki w tym ciągniku bo jak na razie nie mam żadnego aktywnego:/ . Jak to powyprowadzać z rozdzielacza . Proszę o pomoc (zdjęcia i informacje jak to zrobić  ) Bądź o naprowadzenie nie na odpowiednią część forum 

post-25221-0-44656800-1442764642.jpg

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek1326    0

Ta gruba rurka to główne zasilanie hydrauliki i pierwsza pompa odpowiada za hydraulike a ta cienka rurka która odchodzi od tej grubej to zasilanie drugiej pompy mniejszej odpowiedzialnej za wspomaganie tak jest w mojej bialorusce ale to była koparko spycharka a może w traktorach jest inaczej a więc jeśli chcesz zrobić hydraulike to musisz od dołu pompy poprowadzić zasilanie na rozdzielacz i powrót z rozdzielacza do zbiornika a sekcje jak chcesz uwaga redukcję nie pasują trzeba spawac i stosować polskie wtedy nie mam problemu z przewodami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RomanFranik    0

witam w jumz przybywa mi oleju w silniku , myśle że to pompy hydrauliki prawdopodobnie któraś tłoczy olej do silnika koło wałka napędzającego kupiłem obie nowe ale nie wiem czemu nie mogę wyjąć większej tej od rozdzielacza nsz 32 nowa ma gwint w wałku , czy w starej jest coś tam wkręcone? , czy jest tam może jakiś seger pomóżcie bo szkoda rozbierać pół traktora przez niewiedzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Nie ma tam żadnej filozofii spuszczasz olej odkręcasz przewody potem pompę na pompie jest tulejka łącząca pompę z napędem z silnika , zamieniasz pompy i skręcasz w odwrotnej kolejności.Uszczelka jest jak dobrze pamiętam papierowa łącząca pompę z obudową napędu pompy.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niki1986    0

Witajcie,

Mam takie pytanie, ile oleju wchodzi do silnika d65, ile kupić litrów do wymiany?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Witam, odświeżę trochę temat. Remontuję silnik Jumza, w sumie ja jako pierwszy do niego zaglądam od nowości.
Co myślicie żeby mu założyć pierścienie teflonowe pod głowicę, bo jest miejsce w uszczelce?
Druga sprawa, czy nie będzie żadnych skutków ubocznych jak założę końcówki wtryskiwaczy z MTZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Głowica i wtryski takie same czy inne niż w MTZ?

Jak to samo, to teflonów można spróbować. Silnika nie zabiją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Jeśli się nie znasz, to obejrzyj chociaż zdjęcia w Google. To zupełnie inny silnik. Ja myślę, że skoro jest miejsce to można spróbować, ale co z tymi wtryskami? Czekam na doświadczenia tych którzy robili taki SWAP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Sama głowica bardzo podobna. Jeśli wtryskiwacz jest pod takim samym kątem, jeśli wymiar tulejki wtryskiwacza i samej końcówki jest taki sam i tyle samo będzie wystawał to pewnie i zmienić można. Pytanie tylko co to zmieni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Czy komora spalania ta sama? Cz kołek ustalający położenie końcówki wtrysku jest w tym samym miejscu w obu przypadkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Cały wtryskiwacz taki sam i wszystko pasuje różnica tylko końcówką bo jumza 4 otworowa a MTZ 5 otworowa i oto cała różnica .W pracy na końcówkach z MTZ jumz pracuje ciszej na większych obrotach to znaczy nie taki metaliczny głos jak na fabrycznych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Tłoki są te same co w MTZ to i komora ta sama. Najciekawsze jest to że miał fabrycznie 5 pierścieni, właściwie to 7 bo olejowe są dzielone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Zbysiu, wiem, że to inny silnik. Nie jestem dzieckiem. Nie wiem tylko, czy głowica ta sama czy tylko podobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×