Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.
W mojej c-360 zbliża się pora remontu układu jezdnego. Traktor służy mi do zrywki nasiębiernej drewna. Dużo muszę jeździć drogami utwardzonymi, często na spore odległości i na pusto.

Z racji zbliżającej się ingerencji w układ przeniesienia napędu chciałbym zwiększyć prędkość maksymalną swojej c-360 i w związku z tym mam kilka pytań:

1) szybka skrzynia zetorowska- czy posiada ona piąty bieg z tzw. nadbiegiem (nie tak jak w c-360, czyli równe obroty ataku z wałkiem sprzęgłowym/silnikiem), czy większą prędkość uzyskano poprzez zmianę przełożeń tylnego mostu i/lub zwolnic?;

2) jak skonstruowana jest skrzynia biegów w zetorze 4340 (kompatybilność z c-360, czy pasowałaby w miejsce skrzyni od c-360), jak tam wyglądają przełożenia tylnego mostu i zwolnic?

3) czy jest możliwość następujących przeróbek w skrzyni c-360:

-odwrócenie zasady działania reduktora (terenowe), tak, aby stał się on przyśpieszaczem- biegów terenowych praktycznie nie używam;

-zamiana miejscami trybów jednego z biegów, wytoczenie dwóch trybów o innym przełożeniu dla np. 4-tego biegu- z 3 na 5 wrzucę bez problemu, a w lesie i tak najczęściej używam trzech pierwszych biegów;

4) czy ktoś mógłby mi obliczyć obwody kół R28, R30, R32, R34 z oponami 16,9?

Wiem, że zaraz dostanę mnóstwo odpowiedzi, że nie zapanuję nad c-360 lecącą 50km/h jak chiński skuter. Prawdopodobnie jest to prawda, ale z miękkim przodkiem (może nawet ze zwrotnicami od 914), oraz układem o właściwej geometrii bez luzów będę próbować. Jeśli nie uda mi się to będę się cieszył również z tych 30 km/h, ale osiąganych przy np. 1600 obr.min :) Będzie oszczędniej, ciszej i zdrowiej dla silnika, a obciążenia na pusto to on nie ma (chociaż na asfalcie nawet z pełną przyczepką 5mp sosny na 5-tym biegu i max obr. wjeżdżał pod strome pagórki bez znacznego spadku prędkości obr. i liniowej. Gorąco proszę o odpowiedzi ;)

Opublikowano (edytowane)

up w ten sposób obliczyłeś obwód felgi a gdzie oponę zgubiłeś? 

 

kółko 16.9-28 ma ~143cm x 3,14 = ~449cm obwodu

30calówka będzie miała 148cm x 3,14 itd itd

każdy cal to dodatkowe 2.5cm średnicy tak to wygląda w teorii 

Edytowane przez Maniek101
Opublikowano

Ty liczyłes ze r30 to promienien. A to jest srednica

Wiec r30 ma obwod: 76,2 cm * π

π to około = 3,14

A cal 2,54 cm

Tu jest tylko felga liczona.

 tak np 28 czy 30 cali  to średnica felgi nie wiem co drążysz? obliczenia podałem prawidłowe.

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś może dokonywał przeróbek przyspieszających c-360?

EDYCJA:
Może ktoś ogólnie zna przełożenia tylnych mostów/zwolnic dla różnych zetorków, tak aby po prostu kupić atak i kosz satelit ze skośnymi zębami i taki wstawić?

Edytowane przez Mechamaniak
Opublikowano

Aha. Jaka jest różnica w przełożeniu mostu pomiędzy zetorem 52xx a c-360/4011?? Bo z tego, co wyczytałem, to zetor ma sporą różnicę w przełożeniu zwolnic (większe przełożenie).

Opublikowano (edytowane)

było kilka wersji skrzyń w zetorze.

Zwykły 7711 był szybszy na felgach 34" od Zetora 7211  który tez ma takie dołoże (przejscie z 28" na 34: zrobilismy parę lat temu w domu) i nie osiąga 30km/h, gdzie 7711 ok 30-32 km/h

Do tego u kuzyna jest 7711 w wersji eksportowej na felgach 30" i gania on ponad 30 km/h więc ma jeszcze inne przełożenie. Po założeniu 34" jechał by pewie ok 36-37 km/h

Edytowane przez Mikruss
Opublikowano

Jak ty chcesz sobie tryby zmienić że gdzie 3 a gdzie 5 w ogóle pierwszy raz słyszę.Możesz wstawić zowlnice i połosie od 4011 i będzie szybciej leciał  i atak zetora żeby było ciszej i można podkręcić na pompie 2800 ale te silniki powyżej 2200 nie lubią  tak wysokich obrotów

Opublikowano

Hmm, miałem na myśli zrobienie jednego biegu "superszybkiego", ale po zastanowieniu to jednak tej czwórki brakowałoby. Może wykonanie trybów stałego zazębienia w taki sposób, aby każdy bieg był szybszy, a czwarty bieg był szybszy niż piąty (miał nadbieg, bo piątka ma obroty 1:1 z wałkiem sprzęgłowym)? Najwyżej dla bardzo wolnych przełożeń włączałoby się reduktor...

Opublikowano (edytowane)

załóż zwolnice od ursusa c 4011 opony 16,9 30 lub 16,9 32 lub 16,34 i silnik 3p i poleci ci 50 na godzinę 

tutaj masz c 4011 3p tylko na ogumienie 12,9 28 https://www.youtube.com/watch?v=QI_MjDXHcbE 

do tego atak zetora żeby był cichszy 

Edytowane przez Rolnik2517
Opublikowano (edytowane)

przy takiej modyfikacji to jedynie sprzęgło w lesie dostanie w d*pę skrzynia raczej powinna wytrzymać  ;) a tylny most jest  podobny albo taki sam jak w zetorach 7745 tylko ma inny tryb   -_-  silnik 3p da moment obrotowy jedynie czego bym się  obawiał to hamulce że z ładunkiem nie dadzą rady 

jak ta 4011 wyciąga 40 km/h to większe koła to  będzie  już blisko 50 km/h

jeśli się mylę to mnie poprawcie 

Edytowane przez Rolnik2517
Opublikowano

Witam sąsiad posiada ursus c-4011 na oponach 16 od zetora , jest o wiele szybszy nisz na 14.9 :)

Opublikowano

mają ludzie fantazję  :lol:

sama opona o kilka procent większej średnicy i już piszą że jedzie 10km/h szybciej  :lol:

różnica nie będzie większa niż 2-3km/h między 14.9 a 16.9 przy 360

i od razu uprzedzam, darujcie sobie bajki że mierzone samochodem i pędzi 40 czy 50, bo taki pomiar możecie sobie w buty wsadzić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v