Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co? Dedukuj. Tam jasno wynika że maksymalna dawka jest zależna od ciśnienia  w kolektorze ssącym. Jeśli w kolektorze ssącym ciśnienie nie osiągnie zadanej wartości pompa nie poda maksymalnej dawki paliwa tylko mniejszą adekwatną do ilości powietrza w cylindrach. W prymitywny ale skuteczny sposób regulowaną korektorem ciśnieniowym. I w zależności od pompy wtryskowej  w tych ciągnikach są pewne różnice. I nie tylko w samym korektorze zresztą zdaje się musiał bym sprawdzic.

  • Like 1
Opublikowano

Mogę wstawic ale to dane regulacyjne które ni jak nie odnoszą się do tego co niby wydaje się takie proste. Tym bardziej że tabela jest napisana różnie dla wolno a dla doładowanego silnika.

Opublikowano

Coś @seweryn20 wymięka. Że są inne tabele dla wolnossącego i doładowanego to nic dziwnego (dla mnie normalka) tylko nie wiem co w tym skomplikowanego. Porównując obydwie tabele można wyciągnąć odpowiednie wnioski. Mówię cały czas o Ursusie ciężkiej serii bo zostałem upomniany by się do tego ograniczyć.

 

Mam chęć wstawić jakąś fotkę, tylko się zastanawiam jakiego trika zastosować żeby przenikliwy seweryn20 mi nie zarzucił że ściągnąłem z neta 

Opublikowano

Zaczął bym od tego że najpierw chcesz o Ursusie a potem wstawiasz Zetora, ciekaw jestem jakich typów dotyczą te tabele bo coś podejrzewam że nowszych w których już są nowsze silniki. Wbrew co sobie myślisz nie chce mi się nawet wklejać numerów pomp aby poznać typ Zetora, bo jest ich trochę typów.

 

Wiem natomiast że pompy w Ursusie to:PP4 M85 Kle-3102 a turbo to:PP4 M9 Kle-2484, warto poznać charakterystyki tych pomp bo występują zamiennie na tym samym silniku zależnie od wersji (turbo, lub bez). Bo podobno o tym się toczy mowa?

 

Chętnie zobaczył bym, jak nie tajemnica okładkę tej książki.

Opublikowano (edytowane)

Seria ursusów 932-1634.

W wersjach od 912   są  trochę inne dawki w zależności od pozycji w tabeli mniejsze lub większe i to zdaje się tylko dla wolnossącego. Nie chce mi się tego za bardzo studiować. Pompy z tymi ustawieniami silnika doładowanego co wstawiłem to  silnik 64 kW i nie ma takiego odpowiednika w seriach 912-1614   jest dopiero ta dla silnika 72 kW:

https://zapodaj.net/da478e9d8be76.jpg.html

https://zapodaj.net/63016c87e7d6c.jpg.html

 

Masz rację pompy nowsze ale zasada dalej ta sama. W opisie pisze zetor bo silnik i ustawienia idento dla ciągników z tego okresu.

W każdym razie chodzi o fakt..... regulator nie jest dla jaj.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Te twoje dane mam przed sobą bez internetu...... słabo. 

Względem ciężkiego Ursusa szukając informacji korzystam z tych książek:

post-30311-0-57488700-1459014122_thumb.jpg

Dzisiejsza gazeta nie leży tam przypadkowo. Co na to powiesz przemądrzałku? Nadal słabo? czy może twoje wnikliwe domysły legły w gruzach. 

Gdy byś miał trochę pomyślunku, to byś zerkną na mój profil lub w galerię i byś wiedział że mam taki ciągnik to i lekturę do niego mogę mieć i byś się nie błaźnił.

 

Ciągnik mam 20 lat od ponad 10 jest uturbiony (robiłem sam), więc wiem co piszę, mam doświadczenie z jego użytkowania i teksty że turbina nie wykorzystana lub kopci że świata nie widać są bajkami człowieka który z tym ciągnikiem nie ma do czynienia.

 

Nigdzie nie pisałem (twierdziłem) że korektor jest dla jaj, jest zły nie dobry czy co tam jeszcze. Pisałem że bez niego też będzie chodził tylko...itd. Nie będę pisał tego samego kolejny raz. Dotyczy to konkretnie ursusa bo o tym jest temat i temu się wypowiedziałem bo mam i korzystam. Jakiś czas szukałem pompy z korektorem ale im dłużej jeździłem tym mniejszy widziałem w tym sens. Ważniejsze jest (w tym konkretnym przypadku) przełożenie sekcji w pompie z 8,5 na 9.

Opublikowano

Nie specjalnie mnie twój profil interesuje to akurat dowód niczego.

Co do turbo będzie chodził i nie powiedziałem że nie. 

Ale nie będzie wykorzystane w takim stopniu jak ten sam silnik z korektorem.  Większa sekcja jest włożona z innego powodu i nie jest to aż tak ważne. 

Miło kolejny twój post z przechwałkami a zerową ilością informacji w temacie. Brawo.

 

  • Like 1
Opublikowano

No ale co z tymi zarzutami "mistrza wklejania google"??? Wyśmiać łatwo, zwrócić honor to już tylko nie którzy mają odwagę.

Większa sekcja jest włożona właśnie z tego powodu i jest to  ważne, mam to przetestowane i nie mieszaj ludziom w głowach, bo jeszcze ktoś cię posłucha i nie zmieni.

Opublikowano

Większa średnica sekcji skraca minimalnie czas wtrysku paliwa względem takiej samej dawki na sekcji o mniejszej średnicy.

ja nie mieszam. Ty jakieś pierdoły o klapkach i zaworkach wypisujesz i wciskasz ciemnotę że inną sekcją ty korektor zastąpisz. nawet nie wiesz na jakiej zasadzie działa. 20 lat masz silnik uturbiony, całą kolekcję książek i wniosków nie potrafisz wysunąć. 

Jeśli silnik ma być dokładnym odpowiednikiem oryginalnego doładowanego to musi mieć wszystkie różnice które maja na to wpływ  wyeliminowane i koniec dyskusji. 

  • Like 1
Opublikowano

oj panowie po co to wszystko ja uważam że jeden i drugi ma trochę racji bo silnik można sobie skonfigurować według swoich potrzeb i tak właśnie wychodzą nowe modele bo jeden potrzebuje to a drugi to jeden ma 80 koni inny 82 tylko że moment najwyższy np,przy 2200obrotach lub przy 1500 co komu pasuje i dlatego ten świat jest taki piękny a nie monotonny.

przepraszam za wtrącanie

Opublikowano

.  Większa sekcja jest włożona z innego powodu i nie jest to aż tak ważne. 

 

Jeśli silnik ma być dokładnym odpowiednikiem oryginalnego doładowanego to musi mieć wszystkie różnice które maja na to wpływ  wyeliminowane i koniec dyskusji. 

 

.

Jak się ma jedna twoja wypowiedz do drugiej? Bo wg. mnie jedno zaprzecza drugiemu

 

 

 

 

nawet nie wiesz na jakiej zasadzie działa. 20 lat masz silnik uturbiony, całą kolekcję książek i wniosków nie potrafisz wysunąć. 

 

Znów twoje przenikliwe domysły(do pierwszego zdania). Jaki ty jesteś pokręcony, najpierw robisz zarzut że ściągam wszystko z neta a teraz coś ci nie pasuje że mam książki??? Podpowiem ci że ty masz problemy czytania ze zrozumieniem, bo napisałem wyraźnie że ciągnik mam od 20 lat a uturbiony jest od ponad 10. Między 10 a 20 ja widzę pewną różnicę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v