Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to już wiem gdzie jest te 16 biegów :D

A teraz jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak są rozłożone bo wiem,że są dwie wajchy :)

I czy mogę zmieniać biegi na włączonym wzmacniaczu, kiedy muszę go wyłączyć.  

I czy lepiej kupić Ursusa 914 czy 1014?  

Bo ja myślę bardzo nad 1014 ma trubo 95km i mniej spali od 914,ale znowu kolega mi mówił,że o wiele lepszy już będzie 914 i jestem w kropce :( 

Opublikowano

Lewą wajchą przełączasz biegi z szosowych na terenowe i wsteczne.

Biegi możesz zmieniać tak samo na wzmacniaczu jak i bez niego.

Zależy do czego ma być ten ciągnik, jak do ładowacza albo jakichś lżejszych prac to 914 w zupełności wystarczy, a jeżeli chcesz go do prac polowych np. do orki albo uprawy czy też do transportu to ja bez wahania wybrał bym 1014 bo zapas mocy zawsze się przydaje i jest całkiem inna jazda ciągnikiem z turbiną niż wolnossącym. A tak w ogóle to 1014 wcale dużo więcej od 914 nie spali bo będzie miał lżej i nie trzeba nim będzie jeździć z gazem w podłodze i kłębami czarnego dymu z tłumika.

Opublikowano

dlaczego nie 1224? jeździłem kiedyś 1202 i 1222, to 1222 miał przyzwoite spalanie, silnik cykał ładnie, mocy tyle, że kilkunastoma tonami pod górkę to bestia z obrotów nie zeszła, aż sprzęgło śmierdziało, potem już wiedziałem, że trzeba redukować :)

1202 spalał drugie tyle, ale styrany był mocno,

 

Opublikowano

Ursus 1224 to już 6- cylindrowy więc spali bardzo dużo a poza tym nie potrzebny mi ciągnik 117- konny tylko tak 100km max. Dlatego myślę o 1014 i 914. Ciągnik ma służyć mi do orki/ upraw/ transportu i innych ciężkich prac. Co do pól to mam spore góry i do tego przechyłe. Ogólnie ciężka praca w nich,ale oddają ładne plony :)

I z tego co widzę to więcej ludzi bardziej wybrało by 1014 :)  Ale i tak nie jestem pewien czy kupić 914 czy 1014. A wtopić ponad 30 tys. to też nie fajnie :/  

Myślałem też o Zetorach,ale nie jedna osoba mi mówiła,że dużo palą i są słabe... 

Więc długo myślałem i w grę wchodzi 914 i 1014. Tylko muszę mieć dobre informacje który lepszy i wgl.  :)

 

Opublikowano

Czy ten 6 cyl, niewysilony spali więcej to taki pewny bym nie był. Padło 1014 jak nie ma na obrotomierzu 1700-1800obr to nie jedzie.... a taka szóstka jedzie zawsze. No chyba że Ci wymiary przeszkadzają i brak zwrotności to już inna sprawa

Opublikowano

patrz też na stan techniczny, dobra szóstka, ten typ nowszy, z tłumikiem koło szyby, nie w masce z przodu, przy jeździę z głową, schodziła w spalaniu niżej jak 912 ze zmęczonym silnikiem, poza tym silnik bez turbinki nie dostanie "choroby szalonych diesli"

z jakiego jesteś rejonu małopolski?

Opublikowano

Kiedys mialem zetora 8111 i kabina jest lepsza niz w ursusach .Jest ciszej bo ma pod podloga 5 cm filc blotniki z tapicerka  nadmuchy podobnie jak w wersi komfortowej ursusa i ogrzewanie lepsze .Da sie posluchac radia .Swiatla w dachu beznadziejne nie da ich sie skierowac na ziemie .Ciezka seria na lata 90 byla dobra jak nic innego wiecej nie bylo dzisiaj ...to jakas tania alternatywa dla nie duzych gospodarstw .

Opublikowano

Mieszkam 15 km od Miechowa ;) 

Ale bardzo zaciekawiliście mnie tym 1224 :P  

Skoro naprawdę spali podobnie do 1014 to lepiej mieć ten kilkunasto- konny zapas mocy :P 

Tyle, w tym problem,że w moim rejonie nie ma ich za wiele do sprzedaży ;/

Ale jak bym już kupował 1224 to do ilu tys. maksymalnie?

Opublikowano

Najlepsze rozwiązanie to 1014 lub Zetor  10145, bo 1224 to w polu fakt mało spali, ale tylko  pod warunkiem że będzie miał maszyny podpięte do mocy ciągnika, bo w przeciwnym razie to smok, a  w transporcie i koło domu to baku nie nadążysz napełniać.

914 to nie ma czym jechać. jak już to tylko turbo.

Jak chcesz ciągnik oszczędny, z napędem, zwrotny i fajny to MTZ 820 , bije Ursusy na głowę prawie we wszystkim, oprócz komfortu, a jak byś kupił TS to nawet nie ma co z  Ursusami porównywać.

Opublikowano

6tka bez turba to muł nie traktor, nawet przy opryskiwaczu bym już tego nie chciał. Przyzwyczaić się można do wszystkiego, zwłaszcza jeśli wcześniej pracowało się bez turba, tylko po co? 914 też szału nie robi, ale w porównaniu do 12tki tyle nie wypije. Popieram propozycję tomka73, choć do tego naciąganego komfortu Zetora podchodziłbym z rezerwą i zakup uzależniał przede wszystkim od ceny i stanu technicznego. Nie warto przepłacać za trochę tapicerki i nadmuchy, które w upał i tak Ci nie pomogą

Opublikowano

Czyli według was Ursus 914 i 1224 odpada. 

Tomek73, Mówiłeś też o MTZ 820,ale to nie wchodzi w grę mają u nas na wsi 2 MTZ 82 i w ogóle ich zapalić nie mogą... I jakie biegi... Co prawda mam T-25,ale nie za wiele wiem o MTZ'ach. 

Mi bardziej coś takiego jak Zetor lub Ursus :)  

Opublikowano

Z biegami  to jednak  jest trochę, ja sie z  2 miesiące uczyłem, dosłownie, ale miałem z 87 r w dużej kabinie, a biegi między nogami. 

  Z paleniem w zimie, jest problem ,ale 912 też mają duży problem w zimie.

Opublikowano

mam mtz i na zimie mam jeden sposób mam założona pompę ciepła coś takiego jak grzałka tylko pompa podgrzewa całą wodę w układzie 15 minut i ciągnik pali jak na dotyk co do biegów mam mtz 82 z dużą kabina i biegi pomiędzy nogami ja żadnego problemu nie mam z zmiana itd moim zdaniem jest jak w c 330 ogólnie to polecam mtz a do biegów da się przyzwyczaić

Opublikowano

6tka bez turba to muł nie traktor, nawet przy opryskiwaczu bym już tego nie chciał. Przyzwyczaić się można do wszystkiego, zwłaszcza jeśli wcześniej pracowało się bez turba, tylko po co? 914 też szału nie robi, ale w porównaniu do 12tki tyle nie wypije. Popieram propozycję tomka73, choć do tego naciąganego komfortu Zetora podchodziłbym z rezerwą i zakup uzależniał przede wszystkim od ceny i stanu technicznego. Nie warto przepłacać za trochę tapicerki i nadmuchy, które w upał i tak Ci nie pomogą

jak 6 to muł to co powiesz o jakimś zetorze 7745 czy c360 to dopiero muszą być muły? 

 

a mtz marnie wypada w specyfikacji w porownaniu do np 914

Opublikowano

witam, mam pytanie do tych co mają 1224 lub 1614, mam zamiar kupić coś takiego ,i teraz moje pytanie , na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin ,co najczęściej nie działa, gdzie szukać defektów .  

Opublikowano

Najpierw popatrz na dokumenty, jak 1614 to spoko ale nie ubieraj sie jak dokumenty 12 a oglądasz 16. Wspomaganie ukł. kier. 3 rodzaje najlepszy na siłownik, jak jest bez orbitrola to nie jes 1614. Luzy ma sworzniu wachliwym, luzy na krzyżakach, wycieki z przednich zwolnic, luzy na łożyskach zwrotnicy, do tego cza podnośnik, krzyżak bierzesz łyszke i podnosisz go do góry jak luz 1 mm to spoko jak kilka cm to do roboty, a robota gruba :) dalej, złów zając przy zmianie,musi szarpnąć. Filtr powietrza może być bez wkładu a to nie 1614, wycieki ze skrzyni. a jeszcze z przednich zwolnic nie będzie wycieku jak sie tam wali smar a nie olej . Tylne zwolnice powinny mieć olej są miarki i tam ma sie trzymać stan działanie hamulcy jak nie trzymają to olej idzie na tarcze , mogą sie zacinać, hydraulika, cza zapiąć maszyne ponad tone i czy dźwignie na,zimnym oleju na 1000 obr na min. Wałek wom. Dobrze jak ma hicz hydrauliczny luzy na laszach, wypracowane otwory. Obciążniki przód, jak niema to nie 16 14 na kołach. Inne układy, na tą chwile niemam więcej pomysłów :)
jak ktoś z ogłoszenia oferuje ci za,25 tysi 1614 to se daruj, szkoda paliwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v