Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozrusznik mialem robiony w tamtym tygodniu elektryk mi robil to mam dobry rozrusznik pozostaje albo slabe akumulatory albo klemy slabo lacza czy dobrze mysle??

Źle myślisz ;). Przewód się grzeje od przepływu prądu. Są 2 możliwe powody

- za mały przekrój kabla(ale to raczej odpada, chyba, że już wcześniej się grzał)

- za duży prąd- rozrusznik pobiera większy prąd niż powinien(zwiększone opory, wirnik trze o stojan itp)

 

Klemy nie mają na to wpływu, tak samo akumulatory. Jeszcze jedno, przewód grzeje się na całej długości czy tylko przy rozruszniku? Może za słabo dokręciłeś przewód i grzeje się w tym miejscu.

Opublikowano

1. Jeśli się grzeje włącznik masy to można spróbować go wykręcić, oczyścić połączenia i ponownie skręcić. Być może jest po prostu poluzowana lub zardzewiała jakaś nakrętka. Jeśli to nic nie da wyłącznik trzeba wymienić. Choć to dziwne, że zaczęło się po zrobieniu rozrusznika. Być może wirnik ociera o stojan, albo kosz szczotek ociera o elementy stojana. Ale to byłoby dziwne, bo fachowiec od rozrusznika musiałby go zepsuć przy naprawie.

2. Jeśli silnik bierze olej, a traktor ma ponad 2500 mth i pracował ciężko do tej pory, to najprawdopodobniej zużyte są cylindry i pierścienie tłokowe. Sama wymiana pierścieni nic nie da. Trzeba wymienić cały komplet tj. cylindry, tłoki, pierścienie i sworznie tłokowe. Oczywiście również tulejki sworznia w tłoku. Przy okazji dobrze jest zajrzeć do panewek, ale jeśli trzyma ciśnienie oleju, zwłaszcza po rozgrzaniu, panewki można zostawić w spokoju. Może to być też wina prowadnic zaworów, zwłaszcza jeśli zatkał się przewód doprowadzający olej do głowicy. Wtedy pewnie i głowice trzeba by sprawdzić.

Ja wymieniałem właśnie cylindry, tłoki, pierścienie i sworznie tłokowe i po wymianie było ok przez nstępne około 2000 mth. Teraz zaczyna powoli znów brać olej, ale myślę, że wytrzyma jeszcze 500 mth bez problemu i bez wielkich dolewek. Panewek i pompy wtryskowej nie ruszałem do tej pory, tzn traktor ma teraz 4600 mth.

Opublikowano

Ciągnik pracuje na 5 hektarach. Nie wiem ile ma dokładnie motogodzin, bo licznik parę lat nie chodził, na obecny stan ma ponad 2600. Jakoś da się dokręcić te prowadnice zaworowe ? Może zawory bym ustawił? Pali na dotyk, podchodzę i pali. Temperatury też nie łapie dochodzi do niecałego 80 i stoi cały czas. Silnik nie ma żadnego wycieku nigdzie.

 

Powiedzcie mi ile mniej więcej kosztuje generalny remont silnika.

Opublikowano

Panowie wyczyscilem klemy ale nie pomoglo dalej sie masa grzeje i spalil mi sie stycznik ten co jest pod deska i sa tam nawiniente takie cieniutkie druciki i tylko zakrecil raz ale tak ledwo co krecil a teraz to juz sie wogole nie odzywa bo stycznik sie spalil,pozostalo mi chyba tylko jedno rozwiazanie kupic nowy i maly rzorusznik i wymienic stycznik i powimno byc wszystko dobrze czy to rozwiarze moje zmartwienia???prosze o porade.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pisałem, że klemy nie mają na to wpływu...

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik pracuje na 5 hektarach. Nie wiem ile ma dokładnie motogodzin, bo licznik parę lat nie chodził, na obecny stan ma ponad 2600. Jakoś da się dokręcić te prowadnice zaworowe ? Może zawory bym ustawił? Pali na dotyk, podchodzę i pali. Temperatury też nie łapie dochodzi do niecałego 80 i stoi cały czas. Silnik nie ma żadnego wycieku nigdzie.

 

Powiedzcie mi ile mniej więcej kosztuje generalny remont silnika.

 

Wg mnie jeśli pali na dotyk i ma dobre ciśnienie oleju to kapitalny remont silnika nie jest potrzebny. Wystarczy tak jak pisałem wymienić cylindry, tłoki, sworznie i pierścienie tłokowe. A głowicę dać do sprawdzenia. Po wstawieniu nowych cylindrów i tak będziesz musiał ustawić luzy zaworowe. Bardzo dobrze jest to opisane w instrukcji do władka. A jeśli masz choć trochę zdolności do mechaniki to wszystko to możesz zrobić sam. Mi wymiana w/w części zajęła 2 dni, a to tylko dlatego, że rozwiercanie tulejek sworznia w tłokach musiałem zlecić do zakładu w którym była wytaczarka, a wiadomo, że to w godzinach pracy ;). I przydałby się klucz dynamometryczny, ale ja sobie poradziłem bez takiego klucza - dokręcałem szpilki na wyczucie i też jest ok do dzisiaj tzn przez ostatnie jakieś 10 lat.

Aha i pamiętaj, że przed zmontowaniem korbowodu z tłokiem włóż sworznie tłokowe do zamrażarki, a tłok rozgrzej np na płycie elektrycznej lub w piekarniku o ile żona nie zobaczy ;). Do montażu załóż rękawice robocze i szybko wrzuć sworzeń. Sworznie najlepiej oryginalne chromowane.

Edytowane przez Geo
Opublikowano

Witam Panowie cos mi pali bezpiecznik od kierunkow i od tylnych lamp roboczych bo to jest na jednym bezpieczniku,wczoraj wieczorem robilem na swiatlach to juz nie bylo kieruwnkow ale lampy z tylu swiecily normalnie i potem na podworku jak chcialem wlazyc lampy z tylu to mi tylko blysly i tyle,a dzisiaj wymienialem bezpieczniki i mi spalilo 5 bezpieczenikow i nie wiem co jest grane a czego to moze byc wina??prosze o pilna pomoc!!!!

 

Pali mi bezpieczniki wtedy kiedy wlacze kierunek albo jak wlacze tylne lampy tylko pojdzie z niego leki dymnek i tyle.

Opublikowano

Skoro wczoraj w czasie pracy spalił się bezpiecznik to prawdopodobnie masz jakieś zwarcie w oprawie albo reflektora albo kierunków. Jeśli masz zamiast bezpieczników założony zbyt gruby drut to mogła się stopić izolacja na przewodach i teraz już za każdym razem będzie palić bezpieczniki dopóki nie znajdziesz gdzie dotyka do masy. Może też być problem z brakiem masy i prąd zamiast iść bezpośrednio na masę idzie przez żarówki, ale wtedy żarzyły by się inne żarówki.

Jeśli używałeś tylnych reflektorów (oryginalnych) może to też być wina takiego styku ze sprężynką poprzez który prąd płynie do żarówki. W czasie wilgotnej pogody czasami się zdarza, że tekturowa izolacja potrafi się "zepsuć" czyli rozmięknąć ;) i trzeba to wymienić lub naprawić.

Opublikowano

Ale dzisiaj jak wymienilem silniejszy bezpiecznik i tylko przekrecilem mase to juz go spalilo i tak mi zrobilo trzy razy pod rzad to co to moze byc za przyczyna???????

 

Mam czujnik poziomu paliwa ale sie z tego co pamietam to w poniedzialek cos sie zepsul ale zegar jest dobry tylko ten plywak w baku cos krzani ale zamowilem juz nowy,a co to ma do rzeczy?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v