Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam problem z przednimi kołami, gdy jade asfaltem czasami strasznie wpadaja w drgania czyli chodza na lewo i prawo. Narazie zbytnio nie moge zajrzeć do kolumby,bo jestem połamany i zarazem zagipsowany. Ale podejrzewam ze to łożysko, nie jestem pewien, dlatego prosze o opinie i pomoc

pozdrawiam Tomuś

wymień tulejki w przedniej belce i w zwrotnicach :rolleyes:

Opublikowano

No więc:

W końcu udało mi się ożywić naszego T-25A po długim postoju (rocznik 80, od 86 z krótkimi przerwami stał pod wiatą) i potrzebuję pomocy z cyklu "jak to zatkać?".

Po pierwsze: Silnik

Ma moc, czasem zdarza mu się tracić obroty (ale rzadko), kopci na biało-niebiesko-sino, ponadto jest cały obrzygany olejem (chyba) silnikowym (gdzieś z głowicy, prawdopodobnie z kolektora wydechowego, nie z pod pokrywek zaworów). Poza tym spala takie ilości oleju, że mógłbym otworzyć punkt utylizacji. Obstawiam pierścienie. Pytanie jak się rozbiera silnik, tzn. czy trzeba go rozpoławiać? Jeśli ktoś mógłby to proszę o jakiś skrócony opis + skany/zdjęcia odpowiednich stron z instrukcji napraw/katalogu części + momenty dokręcania śrub.

Po drugie: Pompa wtryskowa

Wycieka olej z miejsca w którym wychodzi ośka którą porusza cięgiełko od pedału/dźwigni ręcznego gazu. Jak to uszczelnić?

Po trzecie: Siłownik podnośnika

Wesoło smarka olejem u góry wokół tłoczyska. I znów Jak to rozebrać, co wymienić + skan z katalogu części poproszę.

Po czwarte: Podstawa pompy hydraulicznej.

Chodzi o element do którego przykręcona jest pompa (tam gdzie rozłącza się napęd pompy). W skutek czyjegoś nieumiejętnego przykręcania pękł. Na razie działa, ale nie wiadomo jak długo. Ile takie coś kosztuje i czy kupuje się samą obudowę, czy razem z bebechami?

 

Ogólnie w tej chwili ten ciągnik to obraz nędzy i rozpaczy, ale wyjąwszy w/w problemy chodzi całkiem nieźle.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

wymień tulejki w przedniej belce i w zwrotnicach :rolleyes:

tulejke i sworznia w przedniej belce wymieniałem z miesiac temu,bo spore luzy były. sworznie tez sa nowe,nawet ostatnio wymieniałem jednego bo pękł

Opublikowano

No więc:

W końcu udało mi się ożywić naszego T-25A po długim postoju (rocznik 80, od 86 z krótkimi przerwami stał pod wiatą) i potrzebuję pomocy z cyklu "jak to zatkać?".

Po pierwsze: Silnik

Ma moc, czasem zdarza mu się tracić obroty (ale rzadko), kopci na biało-niebiesko-sino, ponadto jest cały obrzygany olejem (chyba) silnikowym (gdzieś z głowicy, prawdopodobnie z kolektora wydechowego, nie z pod pokrywek zaworów). Poza tym spala takie ilości oleju, że mógłbym otworzyć punkt utylizacji. Obstawiam pierścienie. Pytanie jak się rozbiera silnik, tzn. czy trzeba go rozpoławiać? Jeśli ktoś mógłby to proszę o jakiś skrócony opis + skany/zdjęcia odpowiednich stron z instrukcji napraw/katalogu części + momenty dokręcania śrub.

Po drugie: Pompa wtryskowa

Wycieka olej z miejsca w którym wychodzi ośka którą porusza cięgiełko od pedału/dźwigni ręcznego gazu. Jak to uszczelnić?

Po trzecie: Siłownik podnośnika

Wesoło smarka olejem u góry wokół tłoczyska. I znów Jak to rozebrać, co wymienić + skan z katalogu części poproszę.

Po czwarte: Podstawa pompy hydraulicznej.

Chodzi o element do którego przykręcona jest pompa (tam gdzie rozłącza się napęd pompy). W skutek czyjegoś nieumiejętnego przykręcania pękł. Na razie działa, ale nie wiadomo jak długo. Ile takie coś kosztuje i czy kupuje się samą obudowę, czy razem z bebechami?

 

Ogólnie w tej chwili ten ciągnik to obraz nędzy i rozpaczy, ale wyjąwszy w/w problemy chodzi całkiem nieźle.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Więc co do silnika. odkręć przewody od wtrywskiwaczy po kolei wywalaj pokrywe zaworów, klawiature

kolektory odkręć głowice, i przewody od oleju co idą do głowicy. są koło kolektorów. Odkręć miske i korbowody odkręć. Ps. Tylko ich nie popierdziel ani panewek nie pomieszaj. i wyciagniesz tłoki całe w sumie jeżeli chcesz same pierścienie zmienic to tylko cylinder wyciągniesz po zdjęciu głowicy ale syfu żeby nie nalecialo ci.

 

Pompe daj do pompiarza.

 

siłownik to już relaksacyjna zabawa. odkręć wężę wywal go na stół i odkręć. 4 śróby na spzilkach co są w rogach zdejmiesz pokrywe razem z tłoczyskiem i moze cylinder też zejdzie zp odstawy nie szkodzi i tak musisz to rozebrać. Potem odkręć tłoczek od tłoczyska i tłoczyskowyciagniesz. W pokrywie jest blaszka na 5 śrub odkręć ja i tam wymień uszczelki potem na dole tłoczyska jest oring też wymień. Na tłoczku jest oring i 2 pierścienie platikowe czy jakieś tam. Jeżeli weźniesz ruski zestaw oryginalny to bez młota i śrubokręta nie wsadzisz ich, jeżeli polski to ręką spokojnie wsadzisz a za miesiąc będzie się lało dalej

Wtedy wymień oringi po 1 na zewnętrznej stronie pokrywy i podstawy gdzie cylinder wchodzi na nie. Została jeszcze rurka tam są 2 oringi i 2 plastikowe krązki najlepszy sposób żeby tego nie psieprzyc to: Najpierw plastiki wsadzasz na rurke potem oringi i jak będziesz zkładał go w całóść to wtedy ją wsadź. Nie wsadzaj tych oringów i plastików w otwory jako pierwsze ap otem rurka. rurka je uszkodzi przy montażu i będzie sikać. No i to skręcic porządnie i musi się dzialać. :D

Opublikowano

Panowie od roku leci mi olej gdzieś na pierwszym cylindrze gdzieś głowica ,myslałem może gumy na popychaczach uszczelka pod pokrywą rurki olejowe ale tak wzrokowo tam jest dobrze,czy mogła pęknąć głowica i taki efekt jest mam 4,5 tyś mtg ,pali na dotyk tylko jak się nagrzeje to mam dymek z cylindra olej rozgrzany kopci ,mam nowy ciągnik to rusek mało używany ale na drugi rok musze zrobić remont może ktoś miał taki przypadek że głowica pękła

Opublikowano

Wzrokowo może być dobrze. Umyj dobrze to miejsce i dobrze popatrz. Szybciej stwardniała uszczelka(już nie uszczelnia) niż pęknięta głowica. Dużo roboty tam nie ma by zdjąć głowicę i założyć nowe uszczelki.

Opublikowano

t25 ma 22,5kw x 1,36 daje nam 30,6km:)

330 ma 22kw x1,36 wychodzi 29,92km:)obliczenia dokladne:)

wiec nie opowiadajcie bajek ze ruski slabszy bo tak nie jest:)

wiekszosc przemawia za t25:)

Opublikowano

władek nie ma uszczelki pod głowicą poprostu wydmuchało ci głowicę na styku z cylindrem raczej nic już nie zrobisz. Ja próbowałem dać w to miejsce silikon wysokotemperaturowy ale też nie wytrzymuje.

Opublikowano

t25 ma 22,5kw x 1,36 daje nam 30,6km:)

330 ma 22kw x1,36 wychodzi 29,92km:)obliczenia dokladne:)

wiec nie opowiadajcie bajek ze ruski slabszy bo tak nie jest:)

wiekszosc przemawia za t25:)

to sa obliczenia silnika, a musisz doliczyc mase, przelozenia, ogumienie, jezeli jestes w stanie wyczuc 1KM...to jestes bardzo zdolny, w mocy sa porownywalne...tylko kwestia wykorzystnia traktora

Opublikowano

Jeszcze raz zapytam się Witek2010 tylko kiedyś ze znajomym wymienialiśmy my u niego cylindry i głowice i między nimi jest taka uszczelka miedziana ale wtedy jemu strzelały zapłony ,mi kiedyś też strzelały zapłony ale głowicę dociągłem i było ok a olej leci od roku gdzieś ,najprościej umyć dokładnie i powinno się zobaczyć to miejsce ,w tym roku nie będę robić remontu ale na drugi planuje wymienić mu cylindry tłoki głowice na nowe

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie wymieniłem uszczelke w rodzielaczu i i te uszczelki miedziane z pod tych rurek i wyczyściłem filter oleju ten z tylu ale dalej kapie olej proszę o pomoc bo nie wie co mam robić.

Edytowane przez ono1634
Opublikowano

A wiem gdzie już :) A złożyłeś na silikonie tą uszczelkę?? Możliwe że gdzieś tak pokrywa dolna rozdzielacza jest pęknięta w co wątpię bo nie wyobrażam sobie jak by to mogło pęknąć .

Opublikowano (edytowane)

W książce którą mam od swojego "władka" jest podane tak:

-całkowita moc znamionowa  22,5 kw/31Km

-użyteczna moc znamionowa  21kw  /29Km

 

Mój T25A jest z 1986 roku ale z tego co sie orientuje to w starszych t25 siedzą silniki typu D21A1 o mocy którą podałem w nowszych jest montowany silnik  D 120-17 o parametrach podanych przez przedmówcę oczywiscie mogę się mylic jak tak to poprawcie mnie

Dodam do Twojej wypowiedzi dane z instr. obsługi z mojego T-25a1 1974r.:

-pełna maksymalna moc(przy 2200obr/min) wynosi 33KM

 

z tego co wiem to 25 ::)(moze sie myle) :-

No i po co piszesz jak nie wiesz.

Edytowane przez pr0nar1025
Opublikowano (edytowane)

jestem tu nowy i zaciekawił mnie temat T-25a. Niektórzy z tego co widze to piszą posty bez sensu, typu ''wydaje mi się ...'', ''myśle że ...'' jak dzieci w zerówce... a jak zwrócic takiemu uwagę to dostajesz ostrzeżenie.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v