Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Kupiłem niedawno Fendta 615 LSa z 93 roku. Mam problem ze sprzegłem Turbomatik, tak jakby za mocno trzymało. Gdy wrzuce wysoki bieg, lub nacisne hamulec to  sprzęgło nie popuszcza tylko ciągnik gaśnie.

Kontrolka od sprzęgła gaśnie prawidłowo w okolicach 1500 obrotów.  Poza tym że sprzęgło za mocno ciagnie reszta jest ok. Jak jest zimny to coś jakby stukało w okolicach sprzęgła, ale jak sie rozgrzeje to jest ok Może jest za duzo oleju w turbomacie? Bo jakby było za mało to by nie ciagnął. Albo jest wlany za gesty olej? Czy miał ktos takie cos w swoim fendtcie?

Opublikowano

Po mojemu to jest za mało oleju w turbomacie.Najlepiej spuść stary i zalej nowego.Skoro ciągnie dobrze to sprzęgło masz ok.

Opublikowano

panowie powiecie czym się różni turbomatic od turbomatic E wiem, że turbomatic E ma półbieg, który się sam steruje i jakiś czujnik jest dodatkowy chyba do sprzęgła i czy ten turbomatic E jakiś awaryjny jest  ?? wyjaśnijcie mi to proszę !

 

Opublikowano

Dołączam m się do pytania. Czym różni się wersja z E od zwykłej. Znajomy mechanik twierdzi że u mnie (Fendt 615 LSA Turbomatik E 1993r ostatni wypust) nie wymienia ie oleju w turbosprzęgle bo jest on automatycznie pobierany ze skrzyni biegów i że u mnie nie działa jak należy to usterka elektryczna a nie sprawa oleju. Coś mi nie chcę się w to za bardzo wierzyć dlatego to pytanie na forum. Osobiście uważam że te E to ten niby półbieg sterowany elektrycznie  jak zgasnie czerwona kontrolka ale mogę się mylić.

Opublikowano (edytowane)

Nie mam czasu teraz sprawdzić dokładnie, ale z tego co pamiętam to wersja E jest z tak zwanym lock upem w sprzegle hydrokinetycznym. Ale trzeba to jeszcze sprawdzić bo nie mam pewności.

Jak lock up jest włączony to turbomatik działa tak jak by go w ogóle nie było, jest to sterowane cewką elektryczną.

Edytowane przez zbozowy
Opublikowano

U mnie nie ma włącznika. Po prostu ciągnik cały czas działa tak jakby nie było sprzęgła turbomatik - jak w "zwykłym" ciągniku i nie wiem od czego zacząć szukanie usterki problemu. Żeby sprawdzić olej trzeba by pół dnia rozkręcać butle z powietrzem i zbiornik paliwa. Boję się trochę spuszczać olej z dołu żeby czegoś nie pogorszyć. Z drugiej strony jak czytałem na forum zazwyczaj jak nie ma oleju w sprzęgle to ciągnik nie ciągnie a u mnie jest odwrotnie.

Opublikowano

a co miałeś na myśli pisząc w pierwszym poście, że kontrolka od sprzęgła gaśnie poprawnie przy 1500 obrotów? mam 312LSA i nie gaśnie mi żadna kontrolka.

Opublikowano

U mnie w 615 lsa Turbomatik E jest kontrolka od sprzęgła i taki niby półbieg. Po przekroczeniu 1500 jest takie delikatne szarpnięcie i ciągnik lepiej ciągnie a kontrolka gaśnie. Pewnie u Ciebie jest zwykły mechanizm mechaniczno-hydrauliczny bez zbędnych bajerów. Ja u siebie nie mogę znaleźć przyczyny że ciągnik za bardzo ciągnie i wtedy silnik dostaje po d.. ,skrzynia oraz sprzęgło.

Opublikowano

Sprawdź czy masz podpięte przewody pod elektro  zawór tego sprzęgła  - u mnie  w 611 znajduje się w okolicy obudowy sprzęgła - tak za lewymi schodkami .

Opublikowano (edytowane)

no to jak kontrolka Ci gaśnie i lepiej ciągnie po przekroczeniu obrotów to znaczy, że lock up działa i turbomatik też działa. Wrzuć wysoki bieg i naciśnij hamulec na jałowych obrotach (ok 950-1000) i bez sprzęgła. Zdusisz silnik?

Edytowane przez zbozowy
Opublikowano

Tak . Silnik zgaśnie. Kontrolka gaśnie po przekroczeniu 1500 lepiej ciągnie ale przy obciążeniu da radę zdusić silnik. Nie wiem za bardzo co może być przyczyną tego stanu rzeczy. Czy możliwe żeby cewka się nie domykała? Nie wiem za bardzo od czego zacząć.

Opublikowano

Musze sprawdzić działanie elektrozaworu. Może dochodzące napięcie jest za niskie lub zacina się. Tylko dostęp trochę słaby;) Może ktoś wie czy jak turbomatik jest włączony to elektrozawór ma być otwarty czy zamknięty?

Opublikowano

U mnie nie da się wyłączyć - lecz gdy kiedyś padł mi altek i słaby aku był to kontrolka się nie zapalała i nie działał turbomatik - tylko tak jak by go nie było
 

Opublikowano

jak nie ma napięcia i ciśnienie oleju nie idzie na turbomatik masz zapięty lock-up. 

masz schemat hydrauliczny, i sposoby na sprawdzenie turbomatika i lock-up.

A i jeszcze masz przycisk kick down pod kierownicą na podłodze, jak go naciśniesz to nie powinien działać lock-up,

zmierz ciśnienie oleju dopływającego do zaworu, jak jest ok to możesz podać napięcie na krótko. 

post-16735-0-77020200-1462825983_thumb.png

post-16735-0-99535900-1462826200_thumb.png

Opublikowano

Dzięki bardzo za podpowiedzi.Sprawdziłem. Napięcie dochodzi i teoretycznie powinno być ok ale nie jest. Jak obroty przekraczają 1500 to prąd przestaje płynąć do cewki i jest lekkie szarpnięcie ale bardzo słabe. Może cewka jest niesprawna i otwiera sie za słabo lub coś nie tak z ciśnieniem oleju(nurtuje mnie jeszcze dość słabe napięcie dopływające do cewki 10-11v). Cewka ma trzy gniazda a podłączenia są tylko na 2 te równoległe do siebie może powinien być 3 kabel lub powinna być inaczej podłączona. Może sprawdził by ktoś jak ma u siebie i mi odpisał? U mnie też nie ma wyłącznika Turbomatu na pulpicie  jest tylko przycisk na  pedał pod kierownicą ale chyba nie działa.

Opublikowano

U mnie ten pod nogami dziala tak ze jak nie swieci kontrolka to po wciśnieciu  włącza się kontrolka i turbomatic. A kabelki sa dwa u mnie jak pamietam.  Jak znajde jutro chwile to sprawdzę.

Opublikowano

Sprawdziłem. Elektrycznie wszystko ok. Pedał przy podłodze działa, napięcie dochodzi przy odpowiednich obrotach zanika a jak nie działało tak dalej nie działa. Myślę że uszkodzony jest elektrozawór lub coś jest zapchane i olej nie może swobodnie krążyć.

Opublikowano

wykręć elektrozawór i podaj na niego napięcie i obserwuj jak się rusza. Powinien ruszyć się szybko w miarę. spróbuj ruszyć go jakimś cienkim srubokrętem i zobacz czy rusza się w takim samym zakresie jak pod napięciem. no i zmierz ciśnienia.

Opublikowano

wykręć elektrozawór i podaj na niego napięcie i obserwuj jak się rusza. Powinien ruszyć się szybko w miarę. spróbuj ruszyć go jakimś cienkim srubokrętem i zobacz czy rusza się w takim samym zakresie jak pod napięciem. no i zmierz ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)

Gdzie mogę znaleźć skąd wychodzą kable do elektro zaworu? bo po naprawie skrzyni nie mogę znaleźć tych kabli a wszytko było ok. a teraz mam na krótko nie ma tego przejścia (polbiegu ) ????

Edytowane przez xXKarolXx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v