Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
galeria
Wał
Opublikowano

Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

Opublikowano

diagonalna jest sztywna i twarda nie ma przyczepności itp po prostu jest licha na pole

 

a radialna nie ubija ziemi bo guma pracuje o wiele lepsza przyczepność droższa ale warto kupić a ze ścieraniem to tylko tyle że radiol ściera się równomiernie a diagonalna w środku

 

 

Pozdro............. :rolleyes:

Opublikowano

opona radialna zapewnia większy uciąg, lepszy komfort jazdy po utwardzonych nawieszchniach, miejsze ugniatanie gleby w stosunku do opon diagonalnych. jeśli zależy ci na jeszcze większym uciągu i jeszcze miejszym ugniataniu gleby warto zainwestować w oponę radialną niskoprofilową.

Opublikowano
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

wszystko to prawda ale czy napewno wolniej się ściera w końcu to miększa mieszanka gumowa!

 

Znajomy w 1014 ma radialki i odradza że kapcia łapie bardzo czesto nie wiem ile w tym prawdy ale na podwórku ma niezły syf,

 

Czy taka radialna niskoprofilówka wytrzyma dużo dłuższe przebiegi niż np 16,9 też radialna, tzn czy taka 480/70 dużo dłużej pochodzi? bo przecież nie powinna sie ślizgać więc i ścierać i czy na takiej 480 poprawi się znacząco komfort jazdy niż na radialnej16,9 (420/85), czy te niskoprofilówki radialne bardzo szerokie nie potrzebują żeby dociążyć obciążnikami bo nacisk jest mały wiec czy tos ię nie ślizga?

Opublikowano
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik ;]

Jeśli będziesz jeździł do lasu, w jakichś "kamieniołomach" to załóż diagonalne, są dużo odporniejsze na przebicia. Na pole zafunduj radialki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do prac polowych tylko radialki..!

Opublikowano

do tura to jakie lepsze - jak najszersze niskoprofilówki, czy radialne czy diagonalne? (na przód) bo ciśnienie musi być duże więc co lepiej? podobno jak najszersze bo nie lgną ale obciąza to chyba ukłądkierownbiczy! czy na dużym ciśnieniu radialki dobrze się sprawują?

Opublikowano
ja w ciapku mam standardowe opony i z przodu mam po 4,5 atmosfery i przy pełnym obciążeniu na turze (mam podkręconego :) ) kieruje jedno ręką :rolleyes:

 

A jakiej masz marki oponki?? Nie "rozchodzą" ci się ??

 

Koledzy jak ja przeczytałem artykuł w ostatnim tygodniku rolniczym to zmieniłem zdanie co do diagonalnych <_<

sam nawet nie wiedziałem ze radialka ma tyle zalet :)

Tylko cena...

 

Cena = jakość :)

Opublikowano

elo ja w urusie c- 4011 posiadam opony diagonalne ale nie miale wyboru bo musialek kupic druga tako sama bo jedna mialem wczesniej zalozona a byla do diagnalna a nie moglem kupic radialnej bo by byl ciagnik przechylony ale gosci zachwalal radialna ale niewiem ile w tym prawdy pozdro zwykla diagonalna kosztowala jak sie nie myle 700 - czy 900 zl

Opublikowano
Czy taka radialna niskoprofilówka wytrzyma dużo dłuższe przebiegi niż np 16,9 też radialna, tzn czy taka 480/70 dużo dłużej pochodzi? bo przecież nie powinna sie ślizgać więc i ścierać i czy na takiej 480 poprawi się znacząco komfort jazdy niż na radialnej16,9 (420/85), czy te niskoprofilówki radialne bardzo szerokie nie potrzebują żeby dociążyć obciążnikami bo nacisk jest mały wiec czy tos ię nie ślizga?

 

Coś mi się wydaje że do niskoprofilowych to chyba wypada mieć jakieś obciążniki. Jeśli się mylę to poprawcie :rolleyes:

Opublikowano
Króre są lepsze waszym zdaniem jakie macie jak zdają egzamin

 

My mamy Diagonalne ale mamy zamiar kupić radialne chodz troche droższe ale wolniej sie ścierają niewielke ugniatanie na glebę i chyba lepiej sie prowadzi ciągnik  ;]

 

Troche retoryczne pytanie, ale jak już zadałeś, to - TYLKO RADIALKI

- lepszy uciąg

- wolniejsze ździeranie protektora

- bardziej równomierne ździeranie protektora :rolleyes:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja sądzę, że radialki wogóle się nie nadają do ciągników które mają stare felgi, np. Ursusy. My mamy już 10 lat radialne w C-360, gdyby nie stare felgi to by się nadawały, ale opona szczypie dętkę i jest ciągle kapeć. A tak wogóle to są oczywiście że lepsze radialne....

Opublikowano

Ja bym brał radialne bo mają szereg w/w zalet, są to opony typowo uprawowe, a i przy zmniejszeniu ciśnienia fajnie się jeździ :rolleyes: , Diagonalne biją radialne przy pracach w redlinach, rządkach itp z powodu mniejszej powierzchni która się styka z glebą

Opublikowano
Ja sądzę, że radialki wogóle się nie nadają do ciągników które mają stare felgi, np. Ursusy. My mamy już 10 lat radialne w C-360, gdyby nie stare felgi to by się nadawały, ale opona szczypie dętkę i jest ciągle kapeć. A tak wogóle to są oczywiście że lepsze radialne....

może kolego na te dętki założyłeś bezdękowe opony i dlatego ci szczypie?? u mnie w mf z tyłu są radialne dętkowe a z przodu mam założone bezdtkowe tyle że felgi musiałem uszczelniać.

Opublikowano

W swoim JD z przodu miałem 13.6 ale szczypały mi detki to załozyłem nowe 380/70/28 i problem sie skonczył.Teraz planuje wymienic tylne 18.4 na 520/70 bo zaczynaja szczypac chodz bieznika jeszcze 40% ale opona peka ze starosci.po wymianie przednich roznica jest znaczna.zwiekszył sie uciag przedniego napedu i podczas jazdy nie trzesie jak na tych starych.Ja uwazam ze radialki niskoprofilowe to najlepsze opony...tylko ta cena powala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v