Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam ursusa 1012 jestem jego pierwszym właścicielem silnik zdrowy lecz brakuje trochę przedniego napędu chciałem założyć już pewien czas temu lecz mechanicy nie chcieli się podjąć ponieważ mam w nim szybką  skrzynie spokojnie leci 40 km/h i dlatego się pytam czy może ktoś zakładał do takiego modelu przedni napęd i czy wszystko pracuje bez zarzutu.

Opublikowano

Skrzynia nie ma nic do tego ;)   Ew. mechanicy mogą sugerować się dużo wyższymi obrotami na wale przedniego napędu. Spotkałem się kiedyś z opinią , że "na szybkiej skrzyni, wał  szybko pada". Nie sprawdzałem tego osobiście ;) Ale  może coś w tym być - obroty na wale wzrosną o 60%,  a przeguby są nierównobieżne  ;)

Opublikowano

Wyższe obroty na wale napędu będą napewno ale na przednim moście też bo jądać 30 na wolnej przód jechał też 30 wieć jadac 40 przód będzie miał tą samą prędkość. 

Opublikowano

Mam zamiar zakupić przedni napęd po regeneracji mam do wyboru dwa typy zwykły i z blokadą hydrauliczną czy opłaca się zakładać włączanie na elektrozawór czy jest to zbędne, i jeszcze czy opłaca mi się założyć z tyłu opony R38 aby był wyższy mechanik twierdzi że  na oponach R38 będzie mocniejszy lecz moim zdaniem przy tej skrzyni co mam 40 km/h  będzie jeszcze szybszy i straci na mocy.

Opublikowano

żebym mógł to chciałbym mieć R38 z tyłu zamiast R34 w moim zetorku. Do orki akurat (miałem C-385 bez przodka ale z tyłu 18,4R38 a teraz mam zetorka 10145 ale z tyłu ma 18,4R34). Miło wspominam te R38.

W galerii znajdziecie Ursusa 1014 chyba z fabrycznymi 14,9r24+18,4r38 (z tyłu bankowo a co do przodu to nie dam sobie ręki uciąć).

Opublikowano

więc tak, kto wam dzieci na opowiadał bajek na temat wału od napędu??  mam Finnkę od 2006 na szybkiej skrzyni  w oryginale i jeszcze przez tyle lat , nawet nie zauważyłem aby wał w jakiś sposób uległ "nadmiernemu" zuzyciu , a swego czasu duzo smigała po asfalcie ... koła mam przód 24, a tył 34, do szybkiej skrzyni ok, ale do 4 raczej bym nie zakładał kół 38, 34 na szybkiej skrzyni jest ok, gdyby miała by wolną skrzynię to wtedy jak najbardziej... 

Opublikowano

To szybka skrzynia w 1012 nie ma nic do gadania? Bo kupiłem przedni napęd od 914 do 1012 sprzedawca mówił ze będzie pasować i w ogóle no i pasował ale dyferencjał pieprznął i tutaj mam pytanie przedni napęd od 914 pasuje na 100% do 1012 z 89 roku na szybkiej skrzyni?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v