Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sirocco    0

Witam.

Mam problem i proszę o jakąś podpowiedź.Jestem w trakcie remontu silnika.Jeden z czterech korbowodów był wygięty.i poszukuje korbowodu do MTZ 80. oczywiście jest ich dużo na internecie zamienników i "oryginałów" lecz problem jest w tym że ten stary waży 3,10kg a na internecie i w sklepach są 3,6/3-7. Ciężko by było wyskrobać z tego 0.5 kg. Wiecie może jak mi pomóc? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

nie będzie problemu? no nie wiem jakoś ciężko mi w to uwierzyc chociaz jestem laikiem w tych sprawach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    782

Farmexpert ma korbowody według opisu o wadze 3,34 kg a i tak wątpię żeby wszystkie jakie mają na sklepie ważyły tyle samo. jak nie zadzwonisz to się nie dowiesz. 

W zależności od producenta ważą tłoki albo korbowody. W starych ursusach ważone były tylko korbowody i w np. 60-ce dopuszczalna różnica to 10 gram. A i tak wymieniając korbowody nikt na to uwagi nie zwraca. W 60-ce i dużym zetorze tłoki są ważone i trafiają do sprzedaży w jednakowej wadze z tolerancją jeśli się nie mylę 2,5 grama.

W starym zetorze zaś są tłoki selekcjonowane co 5 gram ale jaka jest dopuszczalna różnica już wpisu nie znajdzie.Zalecają tylko montować tą sama selekcję rozmiarową A,B lub C.

W ruskim nie znalazłem najmniejszej informacji o wadze tłoka czy korbowodu.

 

 

 

Znalazłem. Różnica w masie korbowodów w ruskim nie może przekraczać 15 gram.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

No to już jest jakaś opcja, dzieki
Jeśli byście mieli coś jeszcze na uwadze to dajcie znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

oddałem je razem z wałem do szlifu. Ale znalazł sie jakiś 3,12 kg. Także temat zamkniety. Dzieki wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Lżejsze korby beda powodowały ze silnik sie chyba szybciej wkreca w obroty ale za to chyba momet bedzie ciepiał nie ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fendt612
      Mam parę pytań dotyczący silnika Fendt 612
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
      Bardzo prosze o odp.
    • Przez krzysiek0730
      Cześć, proszę o opinie który wybrać ciągnik, Zetor Proxima 80 HS czy Case Farmall 85A? Ma być to ciągnik pomocniczy, który będzie pracował z turem, w jednym i drugim ma być rewers elektrohydrauliczny. Case z turem kosztuje 176000 brutto a Zetor Proxima 80 HS kosztuje 185000 brutto. Moje gospodarstwo to 50 ha. Klasa ziemi od 4 do 6. 
    • Przez yousefMa
      cześć
      Jestem nowy w Polsce. Możesz mi pomóc!
      Chcę kupić stare ciągniki MTZ Belarus.
      gdzie mogę znaleźć uczciwą obsługę?
      Dzięki

    • Przez Hurlimann115
      Witam wszystkich specjalistów czerwonej fabryki mtz. Mam problem z ciśnieniem oleju w moim mtz po naprawie silnika, ponieważ przed remontem na starych panewkach porysowanych na dwa mm i bardzo gładkim wale miał ciśnienie 4 atm lecz góra czyli tuleje, pierścień, tłok zużyte więc postanowiłem wymienić same panewki i komplet naprawczy czyli tulei, tłok, pierścień, sworzeń. Wszystko wyglądało pięknie do momentu wymiany tulei, gdyż przyrząd który służy do wyciągania tulei zawiódł i trzeba było wykorzystać młot i przecinak i każdą tuleję od góry łupać centymetr po centymetrze, gdyż była tak zapieczona. Zaznaczam, iż głowica nówka, zegar sprawdzony jest dobry pod sprężarką, a z silnikiem wskazuje niecałe 1 atm. Przy dmuchnięciu sprężarką w otwór, który wychodzi do zegara ewidentnie słychać syczenie w środku silnika. Podejrzewam, że jest to wałek rozrządu.Jest to silnik D'240. Panowie proszę o pomoc, bo już ręce opadają.
    • Przez ursusowski289
      Witam, kupiłem wózek widłowy bułgar i rozebrałem go na części, a ponieważ nie dawno zapomniałem spuścić wodę z mojego ursusa 255 silnik szlak trafił
      Więc chciałem założyć silnik od bułgara, ale niektórzy mówią że nie pasuje, chociaż oby dwa to silniki 3P.
      Więc pytam się od razu żeby potem  nie potrzebnie nie rozkręcać.
      Z góry dziękuję za pomoc
×