Skocz do zawartości

Polecane posty

Sirocco    0

Witam.

Mam problem i proszę o jakąś podpowiedź.Jestem w trakcie remontu silnika.Jeden z czterech korbowodów był wygięty.i poszukuje korbowodu do MTZ 80. oczywiście jest ich dużo na internecie zamienników i "oryginałów" lecz problem jest w tym że ten stary waży 3,10kg a na internecie i w sklepach są 3,6/3-7. Ciężko by było wyskrobać z tego 0.5 kg. Wiecie może jak mi pomóc? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

nie będzie problemu? no nie wiem jakoś ciężko mi w to uwierzyc chociaz jestem laikiem w tych sprawach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    660

Farmexpert ma korbowody według opisu o wadze 3,34 kg a i tak wątpię żeby wszystkie jakie mają na sklepie ważyły tyle samo. jak nie zadzwonisz to się nie dowiesz. 

W zależności od producenta ważą tłoki albo korbowody. W starych ursusach ważone były tylko korbowody i w np. 60-ce dopuszczalna różnica to 10 gram. A i tak wymieniając korbowody nikt na to uwagi nie zwraca. W 60-ce i dużym zetorze tłoki są ważone i trafiają do sprzedaży w jednakowej wadze z tolerancją jeśli się nie mylę 2,5 grama.

W starym zetorze zaś są tłoki selekcjonowane co 5 gram ale jaka jest dopuszczalna różnica już wpisu nie znajdzie.Zalecają tylko montować tą sama selekcję rozmiarową A,B lub C.

W ruskim nie znalazłem najmniejszej informacji o wadze tłoka czy korbowodu.

 

 

 

Znalazłem. Różnica w masie korbowodów w ruskim nie może przekraczać 15 gram.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

No to już jest jakaś opcja, dzieki
Jeśli byście mieli coś jeszcze na uwadze to dajcie znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sirocco    0

oddałem je razem z wałem do szlifu. Ale znalazł sie jakiś 3,12 kg. Także temat zamkniety. Dzieki wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Lżejsze korby beda powodowały ze silnik sie chyba szybciej wkreca w obroty ale za to chyba momet bedzie ciepiał nie ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez silny84
      Witam. Mam problem z ciągnikiem mf 6130. Ciągnik nie pali, tak jakby został odcięty dopływ paliwa. Kręcę rozrusznikiem aż akumulatory mi się wyczerpią, a on nie reaguje. Z tłumika nie widać żadnych oznak spalin. Bezpieczniki w kabinie wszystkie są ok. Z kontrolkami wszystko też jest w porządku. Proszę o pomoc.
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
    • Przez ANDZIKA
      Witam,
      mam problem z MTZ podczas pracy na polu ruszając z 3 polowej ciągnik nie reagował i stał okazało się że jedzie tylko na jedynce później jechał na 1 i 3 polowej lub szosowej no i jest jeszcze wsteczny, mechanik powiedział że to sprzęgło do wymiany, ale mam obawy bo choć mechanikiem nie jestem logicznie myśląc śmiem twierdzić że jak to by było sprzęgło to żaden bieg by nie działał, inny kolega stwierdził że to może jest przesuwka. ktoś miał coś podobnego, pomocy 
    • Przez lukasgld
      Witam ! Potrzebuję schemat silnika Case 3, Case 86, Case 9095, 98 rok produkcji. Silnik prawdopodobnie Steyr. Z góry dzięki za wszelkie informacje. Muszę zmienić uszczelkę pod głowicą. Wszelkie informacje mile widziane.
×