Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Andrzej2110 dobrze pisze 4x4 włączaj przy poślizgu czyli wszelkie prace polowe i niekiedy na łakach, na mokrych nie ma co wspominać, im wolniej jedziesz tym bardziej. Po prostu na lużnym podłożu czyli w żadnym wypadku na drogach bo tu nie nastąpi poślizg i róznice prędkości koł przod tył mogą o sobie dać znać szczególnie przy zużytych nierówno oponach

Opublikowano
najlepiej to było rozwiązane w ciagnikach LTZ bo napęd sie załacza automatycznie przy pośligu kól i jakby tak było w kazdym to by nie było problemów :D napęd nie może pracować cały czas ale nawet jakby mógł to przecież z napędem sie wiele gorzej jeździ .....

Spoko, inżynierowie radzieccy przewyższyli swoim rozwiązaniem technicznym zachodnie ciągniki, przecież jeśli ten napęd przedni załącza się tylko przy poślizgu tylnych kół to taki napęd zupełnie nic nie daje i nic dziwnego że szybko się rozlatuje, bo to w końcu przednie koła są mniejsze i mają mniejszy nacisk i mają pierwsze wpadać w poślizg pzrez co poprawiają trakcję tylnych kół które są główną siłą napędową, a w takim LTZ to gdy tylne koła stracą uciąg, a żeby tył stracił uciąg to musi być ogromne obciążenie chwilowe lub grząski teren i teraz w momencie gdy tylne koło przybuksuje cały moment obr silnika trafia na przednią oś na te malutkie kółka i cieniutkie półośki i to podejżewam że jest tam jakieś sprzęgiełko kierunkowe czy cos takiego tak? więc w LTZ podczas normalnej pracy w polu jak orka, czy ciągnięcie przyczepy, to jedziemy jak na zwykłym 4x2 a więc te 2-3% cały czas łapiemy poślizgu a napęd "zabespiecza" tylko przed większym poślizgiem, a w "mormlanym"ciągniku to przód "dzie" 3% szybciej, no i chyba oczysiste który ciągnik marnuje więcej paliwa, ten w którym tylko przednia oś traci poślizg, a prędkość orki jest stała, czy ciągnik w którym tylna oś traci poślizg, nie wspominając o degradacji gleby typowego ciągnika 4x2

Opublikowano

dlatego przy poślizgu kól tylnych bo jaki byłby sens właczania nepędu jeżeli by tył wystarczyl? i zalecają max. V to 20km/h a le ja im nie wierze i taką predkościom na napędzie nie latam tylko starams ie dostosować do max 10km/h pozdrawiam

Opublikowano

dzięki za radę, a pytałem się dlatego, że pierwszy raz mam ciągnik z napędem 4x4 i nie wiem jak go używać;p

Opublikowano

Naped jest po to zeby go włanczac w polu a nie czekac az tył sie bedzie slizgał jak mamy właczony przedni naped to ciagnikiem tez łatwiej sie manewruje bo jedzie jak chcesz a nie tak jak w przypadku ciagników 2x4 ze go sunie czasem...

Naped eliminuje tez poslizg który wpływa na zuzycie paliwa na ha napewno wiecej niz załaczony przedni naped.

 

Tak wiec na szosie i utwardzonej nawierzchni bez napedu a na polu zawsze z napedem takie jest moje zdanie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Napęd 4x4 powinien być załączony tylko gdy 2x4 nie wystarcza. Czyli gdy koła się ślizgają

Mi jeszcze nie zdarzyło się pracować w polu z wyłączonym napędem. Poślizg to jedno, ale napęd ułatwia też skręcanie, szczególnie na piasku.

Dodatkowo bez przedniego napędu ciągnik ledwo co sam jedzie, z przednim napędem wrażenie jest takie, jakby miał dwa razy większy uciąg. Może to wina rozkładu masy( 4 tony tył, przód 2 tony).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja mam wyłączony u Siebie w ciagniku naped i jak sie koła tył zaczną slizgać to przód tez ciągnie!

Opublikowano
Naped jest po to zeby go włanczac w polu a nie czekac az tył sie bedzie slizgał jak mamy właczony przedni naped to ciagnikiem tez łatwiej sie manewruje bo jedzie jak chcesz a nie tak jak w przypadku ciagników 2x4 ze go sunie czasem...

Naped eliminuje tez poslizg który wpływa na zuzycie paliwa na ha napewno wiecej niz załaczony przedni naped.

 

Tak wiec na szosie i utwardzonej nawierzchni bez napedu a na polu zawsze z napedem takie jest moje zdanie.

do tego ciągnik z włączonym napędem danym biegu bedzie szybszy niż bez napędu bo nie bedzie tracił prędkosci na poślizgu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Wogóle 4x4 jest różnica jak 4x2

 

konkret post-szacun-% :D

Edytowane przez tommy66692
Opublikowano

ja z agregatem upr-siew mam cały czas włączony przedni nap. bo mniej sie ślizga i mniej pali. przy orce to tak samo.na przedni tuz wsadze tonową gruche nie ma mowy o "osadzeniu sie na mieliznie". mam explorer3 100, który ma wyjątkowo wielkie koła z przodu...wielki plus :D

Opublikowano

Kiedys czytalem ze chyba przedni naped ma 15% szybsze obroty niz tylne kola, dzięki temu przód podrywa bardziej. A gdybys jeździł po drogach za właczonym to szybko idze sprzęgło spalic.

Opublikowano (edytowane)

zzzzzz.jpg

 

Nowy nabytek koledzy ;)

I moje pytanie jest takie.

Z przodkiem na biegach maks III napędu nie słychać a na IV i V biegu wyje że szok i jakby nieco hamował, Też tak macie?

Z przodu 11.2 R24 tył 16.9 R28

Edytowane przez tomi382
Opublikowano

witam,,, potrzebuje pomocy w nastepującej sprawie, robie naped do przyczepy mam most od mb 406 o przełozeniu 37;9 (4,11) wał itd. chce to zsynchronizowaćz

C-330 który ma tylko jedną zależną predkość obrotów wałka 1,98 na metr przejechanej drogi. kwestie sprzegieł dodatkowych przekładni itp. pomińmy. mam jedną niewiadomą jakich kół urzyć... ile cm powininien mieć obwód koła. podrzućcie prosze jakiś wzór do wyliczenia albo rozwiązanie,,,z góry dzieki

Opublikowano

witajcie, nie znalazłam odpowiedniego wątku, a w tym wspominacie o zużyciu ogumienia. Otóż mamy problem z ogumieniem przy przednim zawieszeniu w ciągniku Farmtrac 675dt. Dodam, że mamy go w sumie już 3 rok od nowego. Tak jak wspominacie przedni napęd włączamy sporadycznie i tylko na polach i łąkach. Protektor jest zdarty prawie do zera z zewnętrznej strony prawej opony i wewnętrznej strony lewej. Przy przeglądzie technicznym mechanik stwierdził, że ten typ tak ma. Teść twierdzi, że to zbieżność. Niby wszystko jest ok ale opony zżera w zaskakująco szybkim tempie. Macie jakieś sugestie?

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Odgrzebuję temat, nie chcę zakładać nowego wątku o byle błahostkę. Mianowicie, chce wymienić olej w przednim moście w Zetorze 7745 i tu jest problem bo nie jestem pewien gdzie znajduje się wlew oleju, dodaję zdjęcie poglądowe i moje przypuszczenia co do jego lokalizacji. 

185487415_qparper.jpg

Wiem że chodzi 4 litry oleju, korek spustowy jest pod spodem a na przednim "wieczku" mostu jest mała śruba, domyślam się że jest to śruba do której powinien być wypełniony most olejem.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

 

 

ps. Olej już wymieniony, drogą dedukcji doszedłem do wniosku że to jest wlew.  

Edytowane przez Strogonow
Opublikowano

W instrukcji od mojej forterry 11441 piszą że można jeździć. Napędem max 10km/h. Tu pytanie.  uprawa talerzowka to 12km/h to jest minimum.  To znaczy że mam jeździć bez napędu?

Opublikowano

Czyli praca np. po sciernisku talerzówka z predkoscia nawet 15km/h  z napędem włączonym nie są szkodliwe dla ciągnika? (wolę mieć pewność bo to pierwszy ciągnikz przednim napędem jaki mam i to w dodatku mam go 4 miesiace). Czy miał ktoś jakieś dziwne przypadki?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v