Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chcialbym zalorzyc pneumatyke do ursusa 914 tylko nie bardzo wiem gdzie mozna dostac wiekszosc potrzebnych czesci, moze ktos z was juz to kiedys robil i wie gdzie mozna dostac te czesci i jaka jest mniej wiecej cena zamontowania pneumatyki?

Opublikowano

Zależy czy masz w nim sprężarkę czy nie bo koszt nowej to około 1200zł. Mi się udało kupic nieużywaną produkcji Polmo za 200 zł, butlę wyjąłem z przyczepy samozbierającej a dokupić musiałem tylko regulator, odolejacz, zawór, przewody, napinacz do spręzarki i paski. Instalację mam zrobioną na elastycznych zbrojonych przewodach, a zawór hamulcowy wstawiony w pedał hamulca tak jak w MF-ach i już kilka lat to zdaje egzamin.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o ten z fergusona to tam nie ma żadnej filozofii. Odcinasz lewego pedału hamulca tą płaską część, przez pręt który zostaje przewiercasz odpowiedni otwór i przykręcasz zawór w pozycji pionowej. Musisz jeszcze odpowiednio przerobić drugi pedał aby znajdował się na tej samej wysokości co zawór. Do zaworu podłączasz przewód z butli, a drugim przewodem łączysz zawór ze złączem z tyłu ciągnika. Postaram się w najbliższym czasie zrobić jakieś zdjęcie jak to u mnie wygląda.

Opublikowano

moze mi ktos powiedziec jak podlaczyc zawor hamulcowy pod pedaly nic nie przerabiajac, mam te dzwgienki co sa w katalogu tylko no nie mam pojecia jak je podlaczyc, nie wiem czy ta ma jakas roznice bo mam skrzynie 50km/h moze sa inne hamulce 

Opublikowano

Witam panowie odświeżę trochę temat jestem miesiąc po remoncie hamulców w swojej szóstce zmieniałem tarcze z dociskami i simeringi. Jak wcisnę jeden hamulec nawet lekko to kolo staje na mur, ale jak hamulce są złączone to już muszę mocno deptać żeby koła stanęły. I tu moje pytanie czy koniecznie muszę wstawiać pneumatykę, żeby te hamulce lżej chodziły czy da się coś przerobić żeby nie trzeba było tak mocno deptać, znaczy się żeby lżej chodziły.

Opublikowano

Jakie ciśnienie powinno być w butli a jakie na wyjściu pneumatyki w 385 ? Ponieważ mam na wyjściu niecałe 0,5 MPa a jak podkręcam na butli to nic nie daje na wyjściu. Podłączam do przyczepy hl8011 i na pusto po nabiciu ciśnienia i odpięciu przewodu nie chcą sunąć się koła.

Opublikowano

Ciśnienie około 5,8-6,5 bar. Jeśli masz zbyt małe to musisz ustawić zawór bezpieczeństwa na określone ciśnienie, jeśli to nie pomoże to zapewne sprężarka już kończy swój żywot.

Opublikowano

Jakie ciśnienie powinno być w butli a jakie na wyjściu pneumatyki w 385 ? Ponieważ mam na wyjściu niecałe 0,5 MPa a jak podkręcam na butli to nic nie daje na wyjściu. Podłączam do przyczepy hl8011 i na pusto po nabiciu ciśnienia i odpięciu przewodu nie chcą sunąć się koła.

Ciśnienie na złączu może być inne jak to w butli.

Rozumiem że wskaźnik na tablicy rozdzielczej jest, co on pokazuje?

Opublikowano

Już w porządku, nieszczelność jednego ze złącz w układzie spowodowało ze nie mogłem podkręcić ciśnienia. Zegara nie mam na desce dlatego mierzyłem na wyjściu, ustawiłem ok 0,58-0,6 MPa. Ale problem pozostał przyczepa hamuje ale koła się nie suną, okładziny grube, bębny trochę zardzewiałe, dźwignie wyregulowane, a i tak koła nie chcą się sunąć. Myślałem ze to może wina zaworu sterującego przyczepy ale podłączyłem bezpośrednio z gniazda pneumatyki poza zaworem do siłowników pneumatycznych ciśnienie właśnie ok 0,6 MPa i tak samo, hamuje ale koła nie stoją.., <_<

Opublikowano

Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak i w którym miejscu jest zamontowany zawór hamulców pneumatycznych i w jaki sposób jest połączony z pedałami i ręcznym hamulcem?

Opublikowano
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
w ciągniku, chodzi mi o to gdzie jest zamontowany i jak połączony z pedałami
Opublikowano

ten schemat widziałem, tylko nie bardzo widzę u siebie miejsce gdzie mógłbym te elementy przymocować dlatego myślałem, że może ktoś mógłby zrobić zdjęcie jak to jest zamocowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez eryk94
      Witam agrofotowiczów mama problem z szóstką brak hamulców . Wymienione pompki hamulcowe na Fragokov , nowy wyrównywacz przewody i cylinderki i mam brak hamulców . Jakby pompki nie chciały podawać płynu na rurki . Bo po odkręceniu przy cylinderkach nawet nie ma ani kropli płynu . Pedały hamulca miękkie przy pompowaniu . Co może być powodem tego ? Nowe części wadliwe raczej chyba nie ? 
    • Przez sqadak
      Witam, chce trochę zwiększyć wydajność pracy pneumatyki w c385 i zaczynam od zaworu i odolejacza (stary zawór potrafi się zacząć i wypuścić powietrze na postoju). Mam w związku z tym pytanko chce założyć zawór taki żeby po nabiciu ciśnienia do układu otwierał się tak (oczywiście zamykając resztę instalacji) że sprężarka będzie sobie luźno biła w atmosferę a nie cały czas dobijała do tych 8 bar (bo tyle chce zrobić, czyli układ 2 obw), wiem że zawór Zetorowski tak ma, ale czy ten z osiemdziesiątki po modernizacji (powiedzmy z metalowym kapturkiem)też tak ma, albo ten: WABCO: 9753034730 czy też działa na tej samej zasadzie? Jak to ogarnę to będę szukał z Zetora cylindra sprężarki 65mm z głowicą z zaworami "blaszkowymi" (podobno po przeróbce korbowodu ma to pasować, pozostanie zrobić mniejsze koło pasowe sprezarki i wyciągnę z tego ile się da. Proszę aby ci co mają założone te zawory i siebie dali znać czy działają one tak jak to opisałem.
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
    • Przez Majstero17
      Panowie, chciałem sprawdzić czy w ogóle mam hamulce w przyczepie d36, podpiąłem je włączyłem sprężarkę od czekałem 3min i chciałem zahamować a tam żadnej reakcji cóż to może być? 
      Czy tu powinien być jakiś drążek i przez to nie ma reakcji? 


    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v