Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Polecam ci.Świetny ciągnik. Spalanie różnie wychodzi na dobrej glebie najmniej udało mi się spalić 8l

Opublikowano (edytowane)

Mam ten ciągnik od 3 tygodni , więc jak na razie dużo nim nie robiłem trochę śniegu odwaliłem , i słome woże do obory , ale na prawdę polecam te typy i ogólnie markę ciągników , mam wersje uboższą SE z 98 roku, ale jak na razie nie zamienił bym na nic innego . Co do pługa to nie wiem jaki się trafi lekka czwórka , czy cięższa trójka . Zalukaj do mnie do galerii ;)

Edytowane przez kamil21
Opublikowano

koledzy mam pytanie z racji tego ze nigdy nie miałem styczności z rewersem elektrohydraulicznym ,czy moze mi ktos powiedziec czy w nowoczesnych ciągnikach sa jakies zabezpieczenia ze jadąc np. 30 km na godzine do przodu nagle zmienie rewersem kierunek jazdy czy jest jakaś blokada lub cos ze dzwignia nie ruszy sie??? jesli nie ma zabezpieczenia to czy cos sie stanie czy ciągnik poprostu zwolni i zmieni kierunek jazdy czy moze uszkodzi sie skrzynia oczywiscie wiem ze przy takich prędkościach nie zmienia sie kierunku jazdy ale pytam przez ciekawośc!

Opublikowano

Nie sprawdzałem czy coś się stanie ale w JD6300 nie włączysz przy 30km/h bo "wsteczny" jest zablokowany na biegach E i F. Ostatnim biegiem na którym można wrzucić wsteczny jest D, a na nim nie da rady jechać 30km/h. A temat o takim czymś już czytałem na AF więc poszukaj.

Opublikowano

oglągam na allegro john deere i wpadłem na dwa modele 3350 i 3640 nawet fajne i w środku mi się spodobało i czy morzecie je krutko opisać jak komuś się sprawują i ile polą.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich przymierzam się do zakupu ciągnika do 80KM i znalazłem niedaleko mnie JD 6100 ale " handlarz" nie umiał powiedziec jaką on ma max.prędkośc a na tym mi zależy żeby był szybszy przynajmniej od Zetora 6045 którego obecnie posiadam,dodam że jest to skrzynia z 5-cioma biegami(ABCDE) i 4 półbiegi jak myślicie ile on poleci.Druga sprawa- z przodu ma szerokie gumy 420/70-24 a mi by były potrzebne węższe np.12,4-24 czy mogę takie założyc czy felgi nie będą za szerokie? na tyle siedzą 16,9-34, a tak w ogóle co myślicie o tym modelu ten jest bez turbiny

Edytowane przez KOSTEK12
Opublikowano

Co do prędkości to powinien lecieć 39 na pełnych obrotach ale wtedy dużo pali, ja swoim jade 1900 obr i około 34 km/h. Jeżeli chodzi o opony to jeżeli nie są szersze od tylnych to ja bym je zostawił. Jeżeli chcesz zmieniać to sprawdż szerokość felgi fabrycznie powinien mieć 13,6/24 (wg konedaty) czyli je ktoś wymieniał. Pytanie czy zmienił razem z felgą. jak będziesz zmieniał to uwazaj bo wysokość opon musi być taka sama jak tych poprzednich żeby napędy się zgrywały (można to zmierzyć lewarej +troszkę matematyki). Gdzieś w internecie widziałem kalkulator do porównywania rozmiarów.

Każdy JD z tej seri to dobry traktor ale wszystko zależy od użytkowania i ilości przepracowanych godzin. Tak powierzchownie to mało kto jest w stanie powiedieć o zużyciu silnika i skrzyni. Ja żeby to sprawdzić musiałem swojego moddac do serwisu żeby pomierzyli ciśnienia w silniku ( olej i na tłokach) i w skrzyni biegów. Poza tym jak on wygląda wizualnie. Dużo traktorów jest sprowadzonych a angli lub francji gdzie hamulce w przyczepach są hydrauliczne i te traktory nie posiadają pneumatyki (koszt założenia to ok 16 tys netto w serwisie). Zaczepy tylko hitch (koszt zaczepu pływającego to 3500 na allegro). Jeżeli optycznie stan nie jest porywający to lepiej se go darować bo częsci drogie.

 

znajomy ma 6400 z chyba 93 roku, ponad 11 tys mth, jedyne na co narzekał to mechaniczny rewers... Komfort jak to komfort w Jd na wysokim poziomie ;) Aaa i ciąga nim 3 obrotówkę Vogel&Nott, na początku mówił, że ciągał 4 ale na spalaniu różnica 5l...

potwierdzam pług zagonowy unia 5x30 plus brona 1,5m szeroka traktor spala 11 litrów na hektar

Połączone

Opublikowano

a jak jest z prędkością na załączonym przednim napędzie tzn.czy wyłącza się automatycznie po przekroczeniu pewnej prędkości, jeżeli tak to jaka to prędkośc i na jakich biegach jest osiągalna?

Opublikowano

To zależy czy masz włącznk przeniego napędu dwu pozycyjny (ON/OFF) lub trzy pozycyjny (ON/AUTO/OFF). W moim JD6400 jest dwu pozycyjny wiec nie wiem przy jakich prędkościach się wyłącza. Ale w Case to mam i wyłącza się chyba przy 16 km/h i przy skręconych kołach około 15 stopni lub mniej.

pozdrawiam

Opublikowano

witam ponownie drugi model na oku to JD6010 niby maszyna podobna ale...no właśnie czym się różni od 6100 poza rocznikiem(2 lata młodszy) czy ten rewers przy kierownicy jest lepszy bo w 6100 jest na bocznym pulpicie czym one się różnią, ten jest z turem ale sporo droższy http://otomoto.pl/john-deere-6010-A285568.html no i jak jest z szybkością jazdy bo ten 6100 ma 5 biegów a 6010 cztery,a i czy przy tym rewersie używa się sprzęgła?

Opublikowano

Jest to 6010SE 75 KM czyli wersja troszkę okrojona. Skrzynia w tym JD jest typowo mechaniczna 16 biegów czyli brak biegów pod obciązeniem. Nigdy nie interesowałem się taką skrzynią więc nie wiem czy rewers jest bezsprzęgłwy. Po turze można podejrzewać że sprowadziny z francji więc brak pneumatyki, i zaczepów. Jedynie hitch ale nie do wszystkich przyczep pasuje. Jak oczko w przyczepie jest małe to się nie zaczepi bo hak jest zbyt gruby. Poza tym francuzi podobno nie dbaja o traktory. Tur jest francuzki Mailleux bardzo dobry. Claas montuje je fabrycznie w traktorach.

Jeżeli nie potrzebujesz biegów przełącznych pod obciążeniem to możesz to rozważyć. Ale musisz go dokładnie oglądnąć bo na pewno jest przygotowany do sprzedania, za ładnie wygląda jak na traktor z francji.

Opublikowano

no właśnie biegi pod obciążeniem to fajna sprawa ale tu też jest w czym wybierać(16szt.) ten 6100 jest wizualnie troszkę w gorszym stanie ale ma właśnie 4 biegi pod obciążeniem i 5 zasadniczych, a oriętuje się ktoś może na czym polega to przełączanie w czasie jazdy bo chyba nie na zasadzie przełączania tryba większego na mniejszy bo by zgrzytało-na jakiej zasadzie działa ta skrzynia?

Opublikowano

Jeśli kupujesz pod tura to wybierz model ze skrzynią PQ. Zmiana prędkości jazdy podczas np załadunku bel na polu jest naprawdę super w tej skrzyni. Jak działa w skrzynia jak w linku powyżej nie mam pojęcia. Chwalę rozwiązanie jakie sam posiadam.

Podajesz same modele 6100, poszukaj coś 6200. Jeśli trafi ci się dobrze utrzymany 6300 także zastanów się na tym rozwiązaniem. Silnik masz tej samej pojemności, tylko że z turbo. Osobiście mi w 6100 mocy puki co nie brakło, ale zapasu dużego też nie ma.

Opublikowano

no właśnie biegi pod obciążeniem to fajna sprawa ale tu też jest w czym wybierać(16szt.) ten 6100 jest wizualnie troszkę w gorszym stanie ale ma właśnie 4 biegi pod obciążeniem i 5 zasadniczych, a oriętuje się ktoś może na czym polega to przełączanie w czasie jazdy bo chyba nie na zasadzie przełączania tryba większego na mniejszy bo by zgrzytało-na jakiej zasadzie działa ta skrzynia?

Skrzynia jest zsynchronizowana w PQ jak zmieniasz zakresy główne to nie zgrzyta. 16 biegów to oczywiście jest w czym wybierać ale weź pod uwagę to że one są rozłożone na prędkości od 2 do 40 km/h. Więc na prace polowe 7-9 km/h pewnie przypadnie ci jeden bieg. A przy PQ łatwiej jest ruszyć np z pługiem z półbiegu 1 i rozpędzać go do 4. Jadąc w polu jak w pewnym momęcie traktor będzie miał ciężko nie musisz się zatrzymywać aby zmienić bieg , poprostu redukujesz pod obciążeniem. Przy manualnej skrzyni musisz ryszać ze sprzęgła na wysokim gazie już z docelowym biegiem. Moim zdaniem jeżeli to nie jest okazja to lepiej poczekać i poszukać coś z powerquadem a będziesz bardziej zadowolony.
Opublikowano (edytowane)

co do tej skrzyni to macie absolutną rację ale nie łatwo coś znaleśc przejrzałem wszystkie ogłoszenia tak max.do 150 km to znalazłem z tą skrzynią tylko jednego http://agriadamski.o...gi-A113412.html ale to dosyc daleko i też nie wiadomo co się okaże na miejscu,ten gośc ma jeszcze CASE CX80 http://agriadamski.o...3524.html jako alternatywę co o nim myślicie bo ja nie wiele wiem o tych ciągnikach a w mojej okolicy nie znam nikogo co by miał coś podobnego pytanie do erciak jaki masz sprzęt do swego JD mam na myśli agregat uprawowy,pług itp.dzięki

Edytowane przez KOSTEK12
Opublikowano

Jelonek współpracuje z:

- pług grudziądzki stary 3+1( w planach trójki obrotowe regulowane do 45cm)

- agregat uprawowy z podwójnymi wałkami 3 metry

- pras jd 550.

- typowe prace z ładowaczem- załadunek bel i obornika.

Do tych sprzętów mocy mu nie brakuje, ziemie mam lekkie- IV-VI klasa.

Napisałem, że brakło mu mocy jak w zeszłym sezonie pożyczyłem od znajomego prasę welger rp 220 profi. Bez noży robiłem zielonkę i dobijałem bele do 9/10, to jak na sterowniku wpadała 9 to spadał z obrotów na 1200 i musiałem wciskać sprzęgło, by się zadusił. Jeśli planujesz ciągać nim prasę z nożami to poszukaj coś z 90 koni. Drugi przypadek to w transporcie. Jechałem z dwiema przyczepami i skład ważył 21 ton, to pod górki musiałem półbiegami zbijać w dół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v