Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro wiesz lepiej... Lepiej oddaj to komuś kto wie jak się za to zabrać, bo czytając Twoje posty myślę, że nie wiesz jak prawidłowo podłączyć, nie wiesz co, gdzie i jak mierzyć no i oczywiście nie znasz zasady działania alternatora. Zrób jeszcze jedną rzecz. Weź żarówkę 12V/5W, dolutuj dwa przewody, odłącz od alternatora przewód D+ i w to miejsce podłącz jeden przewód od tej żarówki. Drugi przewód od żarówki podłącz do B+. Powinna się zaświecić. Odpal ciągnik i zobacz czy żarówka zgaśnie, jeżeli tak to zmierz napięcie na B+.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie na złom, tylko do sprawdzenia na stole.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, przecież napisałem wyraźnie co masz odłączyć. B+ nigdy nie należy odłączać, nawet w celach testowych. Tak samo jak masy.

Opublikowano (edytowane)

Alternator rozumiem ma swoją kontrolkę i ona gaśnie po zapaleniu?  Jeżeli tak to przynajmniej na alternatorze powinno być napięcie w okolicach 14V. Słabe ładowanie, tzn. jakie?

 

Edytowane przez michal1993
Opublikowano

kontrolka nie gaśnie stara stacyjka była na 2 wyjścia a nowa na 5 więc podłączyłem tylka te dwa co były


najlepiej napisze jak było do początku.

Kupiłem nowy alternator z wbudowanym regulatorem i stacyjke z 5 wyjściami

Stary altek był z osobnym regulatorem a stacyjka z 2 wyjściami

podłączyłem nowy altek według schematu no i stacyjke podpiołem tak te dwa kable żeby po przekręcenu kluczyka rozrusznik krećił i od tej pory

mam problem z ładowaniem ciągnik odpali 2-3 razy i akumlator pada

Opublikowano

To zależy jaki masz alternator najlepiej podłącz plus od łądowania bezpośrednio do akumulatora czy bliżej do rozrusznika następnie do kontrolki też bezpośrednio a jeszcze niektóre alternatory potrzebują zasilania po włączeniu stacyjki podczas pracy silnika .

Opublikowano

no i tak mam podłączone a kontrolka zamiast gasnąć to jaśniej świeci

a ładowania na wolnych obrotach nie ma a jak włącze światła to musze gazu ponad połowe trzymać żeby na zegarze wskozówka doszła na zero

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie lamerz dobrze? Kilka postów wyżej jest napisane jak ma być podłączone. Przypadkowe zmienianie przewodów nic nie da, a nawet może zaszkodzić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłączasz amperomierz razem z kontrolką do D+? A tak w ogóle to się trochę ogarnij i zacznij myśleć, bo podłączasz ten alternator już drugi miesiąc, a efektów ciągle brak.

Opublikowano

Żeby amperomierz działał to musi prąd przepływać przez niego jeżeli jest kabel do akumulatora to musi być szeregowo amperomierz wpięty i będzie wtedy pokazywał prąd ładowania tylko.

Opublikowano

Te alternatora są samo wzbudne to możesz B+podłączyć do akumulatora lub rozrusznika i już powinien ładować nie miałem do czynienia z mtz ale mam taki alternator przy t-25 i miałem przy c-360 -3p i ładują nawet bez kontrolki.

Opublikowano (edytowane)

ale na wolnych obrotach to on wcale nie ładuje a u ciebie jak było

to co amperomierz podpiąć pod B+?

elektro-technik dobrze mówisz że efektów nie widać Ja już powoli pierdolca dostaje z tym alternatorem

próbowałem na różne sposoby go podłączać kontrolka zamiast gasnąć to ona jaśniej świeci 

czy kontrolka do ładowanie musi być jakoś połączona ze stacyjką

 

Edytowane przez Skowron15
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No pewnie, że musi.
 d33f2fcff002d823m.jpg
A tu amperomierz:
84af5f26d41dd6a2m.jpg
A w ogóle sprawdzałeś, czy ten alternator jest sprawny? A może sam go uszkodziłeś przez to niepotrzebne kombinowanie? 

Weź żarówkę 12V/5W, dolutuj dwa przewody, odłącz od alternatora przewód D+ i w to miejsce podłącz jeden przewód od tej żarówki. Drugi przewód od żarówki podłącz do B+. Powinna się zaświecić. Odpal ciągnik i zobacz czy żarówka zgaśnie, jeżeli tak to zmierz napięcie na B+.

Robiłeś to co napisałem powyżej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v