Skocz do zawartości
Skowron15

Jak podłączyć alternator do mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Skowron15    0

witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

post-46606-0-27516500-1422912774_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest ten alternator ze zdjęcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

tak to jest ten sąsiad mówił że trzeba dać kabel od altka bezpośrednio do rozrusznika

 

 

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jeszcze zrób zdjęcie ze zdjętą pokrywą, bo ja tam nie widzę wbudowanego regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ok, starczy już. Wstaw zdjęcie tego alternatora, który kupiłeś, bez pokrywy. Jak tego nie zrobisz to zamknę temat, a Ty dostaniesz ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

Grubsze wyście z + jest prądowe, do rozrusznika, dwa pozostałe to wzbudzenie i wyjście na obrotomierz tylko które jest które trzeba po oznaczeniach bo na zdjęciu nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    136
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie kręć już dobra? Alternator masz z wbudowanym regulatorem. Jakbyś od razu wstawił zdjęcie tego, który masz, a nie z internetu, to niebyłoby zamieszania. Wyjście alternatora to B+, czyli śruba M6. Wzbudzanie to śruba M5, oznaczona ruskim D, czyli środkowa śruba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

czyli co podłączam pod B+ a co pod D

pod B+ podłączam kabel z prądem od akumlatora a pad D amperomiesz i kontrolke

 

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pod D kontrolkę, a nie amperomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

ja miałem pod tą grubszą śrubke przykręcony kabel który szedł bezpośrednio do rozrusznika może tak zostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qawsedr    1

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

 

Do końcówek 85, przekaźnika w obwodzie blokady rozrusznika i przekaźnika w obwodzie ogrzewania i chłodzenia kabiny.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

po podłączeniu ten alternator ładuje słabiej niż ten stary, na tym starym 400 W na wolnych obrotach i włączonych światłach wskazówka na amperomierzu była na + a na tym nowym nawet jak świateł nie włącze to jest na -.

Tylko że ja niemam podłączonej kontrolki ponieważ niemoge znaleść który to był kabel i podłączyłem amperomierz. czy to może być przyczyną słabego ładowania

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zamiast kontrolki podłączyłeś amperomierz? Lepiej zostaw to wszystko i wezwij kogoś, bo szkoda nowego alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

dzisiaj znalazłem tek kobel co idzie do kontrolki podpiołem go pod D i teraz ładuje aż miło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

witam znów mam problem z tym alternatorem

Plus mam podłączony pod to wyjście gdzie ten czerwony kabel prostownikiem sprawdziłem który kabel idzie na kontrolke i podpiołem pod tą drugą śróbke trzecia jest wolna a nadal kontrolka od ładowania świeci i ładowanie jest kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W takim razie na tym Twoje możliwości się skończyły. Teraz alternator na stół i sprawdzić co mu dolega. Albo oscyloskopem bezpośrednio na ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

A może jakcoś żle podłączyłem ponieważ gdy po wyłączeniu masy w mtz gdy ciągnik pracuje kontrolka powinna zgasnąć a ona nadal świeci dopiero po zgaszeniu ciągnika gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wyłączasz masę podczas pracy? W takim razie już się pożegnałeś z mostkiem prostowniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

Wiem że tak nie można ale w trokcie tego było włączone całe oświetlenie ciągnika więc alternator miał w co ładować. Ale wydaje mi sie że prąd z alternatore jest na tych dwóch wyjściach czy to możliwe, a poza tym zdarzyło misie to raz, trwało to niecała  1 min ale oświetlenie było włączone

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.