Skocz do zawartości

Jak podłączyć alternator do mtz


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty

Ok, starczy już. Wstaw zdjęcie tego alternatora, który kupiłeś, bez pokrywy. Jak tego nie zrobisz to zamknę temat, a Ty dostaniesz ostrzeżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

Grubsze wyście z + jest prądowe, do rozrusznika, dwa pozostałe to wzbudzenie i wyjście na obrotomierz tylko które jest które trzeba po oznaczeniach bo na zdjęciu nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Nie kręć już dobra? Alternator masz z wbudowanym regulatorem. Jakbyś od razu wstawił zdjęcie tego, który masz, a nie z internetu, to niebyłoby zamieszania. Wyjście alternatora to B+, czyli śruba M6. Wzbudzanie to śruba M5, oznaczona ruskim D, czyli środkowa śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

 

Do końcówek 85, przekaźnika w obwodzie blokady rozrusznika i przekaźnika w obwodzie ogrzewania i chłodzenia kabiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podłączeniu ten alternator ładuje słabiej niż ten stary, na tym starym 400 W na wolnych obrotach i włączonych światłach wskazówka na amperomierzu była na + a na tym nowym nawet jak świateł nie włącze to jest na -.

Tylko że ja niemam podłączonej kontrolki ponieważ niemoge znaleść który to był kabel i podłączyłem amperomierz. czy to może być przyczyną słabego ładowania

Edytowane przez Skowron15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam znów mam problem z tym alternatorem

Plus mam podłączony pod to wyjście gdzie ten czerwony kabel prostownikiem sprawdziłem który kabel idzie na kontrolke i podpiołem pod tą drugą śróbke trzecia jest wolna a nadal kontrolka od ładowania świeci i ładowanie jest kiepskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty

W takim razie na tym Twoje możliwości się skończyły. Teraz alternator na stół i sprawdzić co mu dolega. Albo oscyloskopem bezpośrednio na ciągniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że tak nie można ale w trokcie tego było włączone całe oświetlenie ciągnika więc alternator miał w co ładować. Ale wydaje mi sie że prąd z alternatore jest na tych dwóch wyjściach czy to możliwe, a poza tym zdarzyło misie to raz, trwało to niecała  1 min ale oświetlenie było włączone

Edytowane przez Skowron15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v