Skowron15

Jak podłączyć alternator do mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Skowron15    0

witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

post-46606-0-27516500-1422912774_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest ten alternator ze zdjęcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

tak to jest ten sąsiad mówił że trzeba dać kabel od altka bezpośrednio do rozrusznika

 

 

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to jeszcze zrób zdjęcie ze zdjętą pokrywą, bo ja tam nie widzę wbudowanego regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ok, starczy już. Wstaw zdjęcie tego alternatora, który kupiłeś, bez pokrywy. Jak tego nie zrobisz to zamknę temat, a Ty dostaniesz ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    142

witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

Grubsze wyście z + jest prądowe, do rozrusznika, dwa pozostałe to wzbudzenie i wyjście na obrotomierz tylko które jest które trzeba po oznaczeniach bo na zdjęciu nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    184
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie kręć już dobra? Alternator masz z wbudowanym regulatorem. Jakbyś od razu wstawił zdjęcie tego, który masz, a nie z internetu, to niebyłoby zamieszania. Wyjście alternatora to B+, czyli śruba M6. Wzbudzanie to śruba M5, oznaczona ruskim D, czyli środkowa śruba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

czyli co podłączam pod B+ a co pod D

pod B+ podłączam kabel z prądem od akumlatora a pad D amperomiesz i kontrolke

 

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pod D kontrolkę, a nie amperomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

ja miałem pod tą grubszą śrubke przykręcony kabel który szedł bezpośrednio do rozrusznika może tak zostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qawsedr    1

Podłącze się do tematu, otóż w mtz-cie z 96r nie ma kontrolki ładowania, ale jest wyprowadzony przewód z D na alternatorze. Gdzie ten przewód jest podłączony skoro nie ma kontrolki?

 

Do końcówek 85, przekaźnika w obwodzie blokady rozrusznika i przekaźnika w obwodzie ogrzewania i chłodzenia kabiny.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0
Napisano (edytowany)

po podłączeniu ten alternator ładuje słabiej niż ten stary, na tym starym 400 W na wolnych obrotach i włączonych światłach wskazówka na amperomierzu była na + a na tym nowym nawet jak świateł nie włącze to jest na -.

Tylko że ja niemam podłączonej kontrolki ponieważ niemoge znaleść który to był kabel i podłączyłem amperomierz. czy to może być przyczyną słabego ładowania

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zamiast kontrolki podłączyłeś amperomierz? Lepiej zostaw to wszystko i wezwij kogoś, bo szkoda nowego alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

witam znów mam problem z tym alternatorem

Plus mam podłączony pod to wyjście gdzie ten czerwony kabel prostownikiem sprawdziłem który kabel idzie na kontrolke i podpiołem pod tą drugą śróbke trzecia jest wolna a nadal kontrolka od ładowania świeci i ładowanie jest kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W takim razie na tym Twoje możliwości się skończyły. Teraz alternator na stół i sprawdzić co mu dolega. Albo oscyloskopem bezpośrednio na ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

A może jakcoś żle podłączyłem ponieważ gdy po wyłączeniu masy w mtz gdy ciągnik pracuje kontrolka powinna zgasnąć a ona nadal świeci dopiero po zgaszeniu ciągnika gaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wyłączasz masę podczas pracy? W takim razie już się pożegnałeś z mostkiem prostowniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron15    0

Wiem że tak nie można ale w trokcie tego było włączone całe oświetlenie ciągnika więc alternator miał w co ładować. Ale wydaje mi sie że prąd z alternatore jest na tych dwóch wyjściach czy to możliwe, a poza tym zdarzyło misie to raz, trwało to niecała  1 min ale oświetlenie było włączone

Edytowano przez Skowron15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez maniek1806
      Witam!!
      Otóż posiadam ursusa c330. Do tej pory stał nieużywany, ale chcę go uruchomić. Mój problem polega na tym, że jeżeli wstawie akumulator to odpali na nim, ale go nie ładuje. Sąsiad mówi, że to wina prądnicy. I radzi mi wstawienie alternatora. Posiadam taki od forda escorta tylko nie wiem czy jest dobry! więc jak go moge sprawdzić?? i może jest jakiś schemat, w którym pokazane by było podłączenie alternatora do ursaka?
      z góry dziękuje:) może ktoś by mi udzielił rady.. w razie czego mozliwy kontakt też na gg. 1815619.
    • Przez Pronio82SA
      Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby
      prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna
      kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić!
      Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^
      Pomóżcie B) Pozdro ^^
    • Przez Eryko
      Witam.mam pytanko jaki założyć alternator do MTZ 82?bo mam jakis założony ale jak włącze swiatła i nawiew to juz mam na zegarze -30 wiec chyba nie wyrabia.
    • Przez damik
      witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.