Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem ursusa 385 i akumulatory wgl nie trzymał okazało się ze jest w nich do pełna wody i chce wlać kwasu i nwm ile

Po czym poznałeś że jest w nich woda? Mało realne aby tak się stało. Jeżeli czegoś ubywa z akumulatora to właśnie wody co jest naturalne w wyniku parowania. Wtedy trzeba poziom uzupełnić wodą destylowaną co nie rozcieńcza w żaden sposób elektrolitu bo ją po prostu uzupełniasz.

 

Nalej wode destylowana lub tek kwas tak aby płytki były przykryte ale nie do pełna pół na pół

Dolewasz wody destylowanej nie elektrolitu do poziomu powyżej płytek (+/- 1 cm). Pewnie będzie jakiś znacznik poziomu.

Opublikowano

Panowie podzielcie się ze mną swymi opiniami na temat tych akumulatorów. Powiem że mowa o akumulatorach 6V 195Ah 1000A w przypadku Centry i 6V 190Ah 1000A jeśli chodzi o Power Start. Akumulatory mają być do Ursusa C-385. Power Start mnie kusi ceną, może wiecie kto je produkuje i co one są warte bo w necie nic nie mogłem znaleźć na ich temat. Odnośnie Centry wiele osób twierdzi że straciła swą renomę. Proszę o szybką pomoc, w przyszłym tygodniu zakup.

Opublikowano

To power na lato Ci wystarczy na zimę będziesz musiał kupić coś markowego choćby Centre. 

Wiadomo już że jaka cena taka jakość. W moim aucie akumulator z rodzaju power działał 6 miesięcy potem wybuchł. Centra dział już 3 rok jednak był kupiona najdroższa możliwa z tej firmy. Wiadomo że produkty clasic albo ekoline to badziew zawsze staram się kupować najwyższą półkę to wychodzi najtaniej. 

Opublikowano

Witam założyłem nowy akumulator 12v 125 ah  bo stary o takiej samej mocy nie ruszał zimnego silnika ale ciepły kreci  są one oba wstawione i są podłączone każdy bezpośrednio  cz alternator naładuje je , i ten stary nie będzie niszczył tego nowego.

.

Opublikowano

tak stary będzie niszczył nowy bo mają inną pojemność w ogniwach bo stary jest  już częściowo zasiarczony  dlatego zawsze powinno się wymieniać akumulatory  parami 

Opublikowano (edytowane)

centra rzeczywiscie straciła na jakosci (szczególnie serie do aut osobowych), nie wiem jak wyglada sprawa jesli idzie o serie do ciezkich sprzetów.

 

ja od zawsze kupuje ZAP-y i złego słowa powiedziec nie moge. Wytrzymuja długo.

 

chociaż szczerze ci powiem, ze juz dawno wyleczyłem sie z pomysłu wkładania dwóch akumulatorów 6v do ursusów.

 

wolę 1 sztuke 12v.

 

Szeroko dostępne sa akumulatory 12v 130Ah oraz 140Ah o wymiarach długosc 513, szerokosc 189 i wysokosc 223.

 

Trzeba takiemu lekko przyciac brzegi, zeby osiagnał długosc 500 i wówczas ładnie pasuje do skrzynki.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Witam muszę kupić akumulator lecz nie wiem o jakiej mocy. Napewno ma to być jedna 12.Teraz miałem 145Ah 760A i nie wiem czy nie za mały albo za duży a może w sam raz?? Doradźcie coś :)

Opublikowano

ja mam 12v, 180 Ah, 1000A. spisuje się bardzo dobrze, alternator bez problemu daje rade go naładować, a w zime przydaje się mocniejszy kopniak dla rozrusznika

Opublikowano

przede wszystkim zobacz gdzie go chcesz umieścic. jeśli w oryginalnej skrzynce, to pewnie 180ah będzie za duży.musisz zmiezyć skrzynkę i porównac wymiary z akumulatorami.ja jak kupiłem ciągnik to miałem już w nim dorobioną skrzynke pod kabina i w nią idealnie pasował aku o tych parametrach

Opublikowano

Witam, otóż muszę kupić akumulator do U902 .Mam ofertę na akumulator Centry 210Ah o prądzie rozruch 1200A i tu pojawia sie pytanie czy za duży prąd rozruchowy akumulatora szkodzi rozrusznikowi ,alternatorowi lub instalacji ciągnika?do tej pory akumulator miał 1000A rozruchu i 185Ah.Rozrusznik R11/Planowana wymiana na R11z reduktorem . Z góry dziękuje za pomoc. Jeśli założyłem temat w złym miejscu to proszę o przeniesienie. 

Opublikowano

Bardziej myślałbym zmienić alternator bo orginalny może nie doładowywać baterii.

 

A dlaczego miałby go nie doładować?

Tę teorie już dawno powinno się między bajki włożyć.

Opublikowano

A dlaczego miałby go nie doładować?

Tę teorie już dawno powinno się między bajki włożyć.

 

Miałem w megance baterie 55ah potem załozyłem 75 ah i bateria nowa nie chiciała prądu trzymac tylko przez cały dzień i trzebaby ładować prostownikiem> Kupiliśmy baterie 45 ah i pół roku nie widział samochód prostownika.

Opublikowano

Miałem w megance baterie 55ah potem załozyłem 75 ah i bateria nowa nie chiciała prądu trzymac tylko przez cały dzień i trzebaby ładować prostownikiem> Kupiliśmy baterie 45 ah i pół roku nie widział samochód prostownika.

 

Powiedziałbym że raczej problem był z akumulatorem.

 

Napiszę to tak mamy zbiornik z wodą 100 l i do podlewania dziennie zużywamy 50 l wody i pompka ma wydajność 50l/min aby dopompować wodę do pełna chodzi 1 minutę, jeżeli zbiornik zamienimy na 1000 l to pompka nie będzie w stanie dopełnić wspominanych 50 l do zbiornika w tym samym czasie???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bardzo dobrze to wytłumaczyłeś. Może teraz więcej użytkowników zrozumie o co chodzi z pojemnością akumulatora.

Opublikowano

Dobrze wytłumaczone, tylko trzeba tutaj uwzględnic jeszcze zuzycie pradu i styki. Odpalałem ostatnio na stacji paliw samochód kablami. Mamusia przyjechała samochodem synka zatankować i nie mogła go odpalić. Kable pod akumulator i nic. Do zacisków akumulatora tyle kabli podpietych jak w jakiej serwerowni. Dobrze że rozrusznik był na wierzchu to sie podpiołem prosto pod niego. Odpalił. Zapaliła swiatła mrugły i jarzą jak postojówki. Miałem akurat klucze odpiołem te zbedne kable od klem i od razu zaczeły swiatła normalnie świecic. Pod te kable była podłączona cała dodatkowa choinka swiateł w tym samochodzie i nagłośnienie. Podejrzewam, że nawet musiało byc gdzies zwarcie. Obciążenie było takie, że aż mój samochód zafalował przy pierwszej próbie. Co sie mi nigdy nie zdażyło nawet jak kiedys wspomagałem rozrusznik R11 w zimie we władku. A co do niedoładowywania akumulatora, to z doswiadczenia mogę powiedziec że w 90% spotykam zepsuty regulator, a 10% brak masy, styku. A wyjatki to wyjechany akumulator.


Poruszę jeszcze jedna kwestię co do akumulatorów. Otóz znajomy ostatnio chciał kupic akumulator do ciagnika. Mało brakło by go kupił. akumulator miał bardzo duża pojemność i przystepną cenę. Zadzwonił do mnie i pyta czy go kupic, sprzedawca zachwala. Pytam, jaką ma moc rozruchową? Nic nie pisze, to googluje. I co sie okazuje? To akumulator do elektrycznego wózka widłowego. Wyprzedaże noworoczne. Co z tego że pojemność duża jak mocy rozruchowej brak. Więc uwazajcie na te buble noworoczne.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No przecież powszechnie wiadomo, że nie należy mieszać akumulatorów trakcyjnych, podtrzymujących i rozruchowych w jednym worku. Mimo, że pojemność będzie taka sama, to przecież są to zupełnie inne konstrukcje i nie są ze sobą zamienne. Ale właśnie po to są fachowcy, do których może się zwrócić zwykły użytkownik. I nie mam tu na myśli sprzedawców, bo to są największe nieuki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ferguzon123
      Witam, chciałbym zapytać pod który bezpiecznik najlepiej podłączyć gniazdo zapalniczki a gdzie masę w Zetorze 7711.
    • Przez rolnikokos
      Witam, Panowie może ktoś z was wie od czego w Ursus 1234 / bison 416 na pulpicie pali się kontrolka zaznaczona zielonym kółkiem. O czym ona informuje? Dziękuję za pomoc

    • Przez Bartizi00m
      w moim ursusie chyba jest cos z rozrusznikiem bo raz zalapie a raz nie jak naciskam starter to slychac takie tykanie tylko czasami odpali za pierwszym razem a tak to trzeba wciskac ten starter i wciskac
      pomocy!! pewnie odpowie mi arosso
    • Przez easy_rider91
      Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum i chciałem się przywitać. Jestem początkującym rolnikiem na 15 ha. Pół na pół sady i orne. Niedawno kupiłem Ursusa c385 z 1980 r(ale silnik na tabliczce ma 1976) i wymaga paru napraw m.in nie pokazuje temperatury na zegarze. Wstępnie diagnozowałem wskaźnik i wskazówka wychyla się na max po zetknięciu z masą. Więc wskaźnik jakby dobry. Czujnik, który jest zamontowany, ma 5 Mohm i wskaźnik do niego podłączony nie podnosi się w ogóle. Zaś na kupionym zamienniku czujnika jest 150 ohm i wskaźnik jest wychylony na max cały czas bez różnicy czy w temperaturze otoczenia czy wrzucony do gorącej wody. Wskaźnik oryginał PAL Czechosłowacja. Skąd taka różnica oporności obu wskaźników? Oba reagują na podnoszenie temperatury przez zwiększanie rezystancji. Proszę o poradę jaką może być przyczyna. ile Ohm powinien mieć wskaźnik?
    • Przez Robson76
      Witam, ursus 912, pływak w zbiorniku na 3 piny,zegar też ale jak to porawnie połączyć? Bo niby podłączyłem plus do wskaźnika i pod 2 pozostałe piny podpięte są piny brzegowe z pływaka i coś niby pokazuje na sucho jak poruszam pływakiem ale jak jest w zbiorniku to nie pokazuje faktycznego stanu paliwa, ktoś pomoże?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v