Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cały czas świeci się kontrolka od filtra powietrza. Wymieniłem oba filtry i nie pomogło. Podejrzewam ze padł czujnik, wiecie może gdzie można kupic w miare tanio czujnik albo czy może być jakas inna przyczyna?

 
Opublikowano

Jeśli jest uszkodzony, a nie kupisz nowego na wymianę to po co chcesz go wyrzucać z ciągnika? Żeby była dziura w układzie dolotowym?

Zdejmij tylko przewód sygnałowy z niego i tyle zgaśnie kontrolka i już nie działa.

Dalsza praca jest możliwa tylko operator powinien częściej przeprowadzać serwis filtra powietrza, bo teraz nic nie ostrzeże go o ewentualnym za dużym zabrudzeniu go.

Najpierw zajmij się diagnozą.

Opublikowano

Po to są te czujniki żeby informować o jakiejś nieprawidłowości w maszynie a nie po to by je wyrzucać bo kontrolka w oczy razi jak chciałeś ciągnik bez czujników i kontrolek trzeba było kupić ursusa czy zetora albo jakiegoś ruska tam czujniki po 40 chodzą jak w ogóle są

  • Like 1
Opublikowano

 

Filtry i tak co roku sie wymienia. Ale chcialem sie dowiedziec czy do czasu zamontowania nowego czujnika nie bedzie komputer wariowal. Ale jak czujnik tylko powiadamia o jakiejs awari to ok. Jutro popatrze do niego moze cos z przewodami jest nie tak.

Opublikowano

Więc teraz sprawdź czy obwód masz sprawny, bo to że się naprawiło może być przypadek.

Na włączonej stacyjce zewrzyj ze sobą przewody na czujniku. Jak się zapali kontrolka to OK.

Opublikowano

Kupiłem jakiś czas temu MF 6190. Zdjalem boki maski i widze że z wiązki kabli którą między innymi idzie do świateł, klaksonu i klimatyzacji(kostka od klimatyzacji również jest niepodlaczona) wystają 2 kable z wsuwkami. Czerwony i czarny. Domyślam się że to kable do czujnika powietrza, bo na rurze która doprowadza powietrze do filtra znajduje się jakiś czujnik do którego nie dochodzą żadne kable. 

 

Na czerwonym przewodzie jest prąd i jest on  owiniety izolacja. Zastanawiam się czy jeśli ktoś go zaizolowal to mial jakiś konkretny powód. 

Czy jeśli zewre te oba przewody żeby zobaczyć  czy działa czujnik to w najgorszym wypadku jeśli jest coś nie tak czeka mnie najwyżej wybity bezpiecznik? 

Jestem przeczulony na punkcie instalacji w tym ciągniku i ewentualnego uszkodzenia autotronika. 

Doradzi ktoś coś? 

Opublikowano

Jak dobrze mi się wydaje i dobrze rozumiem zasadę działania tego czujnika to po zwarciu obu przewodów zapali ci się kontrolka od zapchanego bo zapewne podciśnienie wytworzone w obudowie zwiera styki w czujniku tak więc zwarcie obu kabli to jedynie zapalenie się lampki na desce chyba że coś nie halo w instalacji

Opublikowano

Boję się trochę "coś nie halo", bo po co ktoś izolowal kabel. 

No ale jeśli nie zaryzykuje to się nie dowiem  :)

Jest jakaś różnica w podłączeniu tych kabli na czujniku? 

 

Opublikowano

A no po to że jest tam prąd by zwarcia nie zrobiło i instalacja z dymem nie poszła. Może czujnik się zawiesił i pokazywał zapchany filtr mimo wymiany to go ktoś odłączył tego się nie dowiemy

  • Thanks 1
Opublikowano

Odświeżam. 

 

Odwazylem się, polaczylem kable i świeci się kontrolka zakochania filtra. Wykrecilem czujnik przedmuchalem, wkrecilem, na + czujnika założyłem kabel czerwony na którym był prąd. 

Teraz moje pytanie. Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v