Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie bulwersuj sie

kazdy ciagnik to skladak nie ma takiego ciagnika ktorego 100% czesci jest wyprodukowane przez tego samego producenta!!!! i w 1 fabryce jesli by tak bylo to traktor kosztowal by znacznie wiecej niz obecnie

edit

zetora lubie ale tez skladak jak kazdy traktor taka jest prawda

 I tu się koledzy mylicie Kubota i Kioti to 100% swoje wyroby

Opublikowano

Zetor posiada tylko pewne detale nie swoje typu zegary,lampy,maski ale silniki sa zetorowskie skrzynie,tylne mosty,kabiny a to podstawa  i nazywacie go skladakiem,a taki ursus co produkuje swojego? kabiny? i tez niby skladak a "pewna" roznica jest o to chodzi.

Opublikowano

Ursus w Warszawie byl prawie w 100% produkowany w zakładzie, tylko opony i paski klinowe były spoza zakładu, poprzez to było większe zatrudnienie pracowników w przeliczeniu na jeden ciągnik - był to jeden z argumentów  że zakład jest przestarzały i niewydolny ekonomiczne - co było oczywiście kłamstwem. Zakład z premedytacją zniszczono.

 

Normy emisji spalin są po to by ktoś na tym zarobił, UE wprowadza pakiet klimatyczny, ktos na tym zarabia, dopłaty do odnawialnych źródeł energii, ktoś na tym zarabia. Kto? Ten kto rzadzi w UE - Niemcy, silniki spełnijące normy ... z Niemiec, zamykanie kopalń oczywiście wszędzie tylko nie w Niemczech gdzie są dotowane potężnymi dotacjami państwowymi, stocznie w Niemczech funkcjonują, biopaliwa tak, ale nie dla zwykłego rolnika, wiatraki tak, ale stare wyeksloatowane złomy z Niemiec, i tak jest ze wszystkim, Niemcy wszytsko, nawet wyspy greckie chcą za długi odbierać, po kij Hitlery, czołgi gdy można pokojowo, ludzie pujdą grzeczniutko do takich lekkich obozów pracy w tzw strefach ekonomicznych, potem na zakupy do Lidla, raj, raj, ale chyba niemiecki.

Gość STIG0013
Opublikowano

ciekawe jaka maszyna się nie psuje....

Opublikowano (edytowane)

Wyatarczy sobie wejść na stronę Zetora i ściągnąć nowe foldery w pdf-ie. Major ma silnik z CR, Proxima i Forterra dalej ma zetorowskie silniki z mechaniczną pompą wtryskową, 16V,

Edytowane przez tracker
Opublikowano

Zachodnie ciągniki już daaaaawno miały skrzynie ZF i inne podzespoły renomowanych firm jak lucas, bosch itp. Zetor jak i Ursus musiały w końcu dojść do wniosku że tuningowanie zetora 4011 czy 8011 w XXI wieku nie ma przyszłości , i albo zrobią coś własnego albo kupią nowoczesne podzespoły.... 

Opublikowano

To dlaczego większość ciągników jest "składakami" to wynik tego, że gdyby chcieć wszystko robić w swoim zakresie to raz- trzeba by wszystko opracować, dwa- trzeba by zorganizować produkcje, trzy- trzeba by to produkować. A to są koszty, koszty i jeszcze raz- koszty które przekładają się na cenę. Przykładowo opracowanie kombajnów serii Axial-Flow kosztowało International Harvestera milion roboczogodzin i 12 milionów dolarów w latach 60/70-tych. Vario Fendta też było drogim rozwiązaniem które spłaca się zresztą do dzisiaj na każdej sztuce sprzedanego ciągnika. Zresztą nie wiem jak niektórzy sobie wyobrażają produkcje 100% własnej konstrukcji- silnik to raz, przekładnia i transmisja dwa, układy elektryczne i elektronika to trzy, karoseria i reszta to cztery, nie mówiąc już o kosztach homologacji i wmaganych dokumentów. Czyli co, postawić odlewnie, fabrykę kabli, fabrykę elektroniki i resztę potrzebnych zakładów? Właśnie takie wyjście wykończyło ursusa i przy okazji połowę przemysłu ciężkiego w tym kraju, bo odlewnia w Lublinie powstała głównie pod kątem produkcji wysokiej jakości żeliwa do Fergusonów, nie mówiąc o nigdy nie ukończonych halach które zostały wyburzone i innych zakładach które musiały zainwestować OGROMNY kapitał żeby produkować ciągniki licencyjne. Teraz jest tak że jak ktoś produkuje silniki, ma w tym doświadczenie, zaplecze i gdzie produkować, to się bierze od niego silniki. Jeśli ktoś robi dobre przekładnie i układy transmisji, to się od nich bierze. Jeżeli ktoś ma doświadczenie w produkcji elektroniki (w ciągnikach są używane głównie układy BOSCH Rexroth który ma nie małe i wieloletnie doświadczenie w tym) to się bierze to od niego. A jeśli chce się mieć swój silnik to trzeba zaprosić kogoś do współpracy, tak jak japońskie auta mają silniki francuskie, ople czy saaby włoskie i tak dalej. I to jest proceder znany od dawna. C330 był ciągnikiem względnie prostym i niewymagającym skomplikowanych technologii więc można było go robić w całości u siebie. Taka Forterra HD czy Valtra T to już zaawansowana zabawka.

 

@tracker- W fabryce ZTS Martin już w latach 80-tych wprowadził do składania głowic robota przemysłowego żeby produkcja szła wydajniej i taniej. Linka jak to wyglądało wstawiam jeśli będzie prośba.

 

A jeśli chodzi o ciągniki produkowane w maksymalnym stopniu w jednej firmie to jest Belarus, Valtra w modelach N i T (SISU należy dawno do Valtry, przekładnie też mają swoje), Kioti, Kubota i cała masa firm z dalekiego wschodu. Ale zauważyć należy że firmy z dalekiego wschodu to głównie ciągniki proste do bólu i o niezbyt skomplikowanej konstrukcji, Belarus produkuje maszyny głównie pod kątem rynku krajów byłego ZSRR gdzie maszyna kolokwialnie mówiąc- zapiernicza w kołchozie i zaawansowane rozwiązania w większości nie są na kieszeń tamtych gospodarstw (aczkolwiek kogo stać to kupuje lepsze zabawki i to z najwyższej półki).

 

Wracając do tematu- na Agro Parku stał Major 80 z silnikiem Deutza. Cena?

 

2015-03-08%252015.09.33.jpg

 

Odnieść to do ceny Majora z silnikiem Zetora jaka była w tamtym roku i wszystko jasne.

 

PS- jako fan Zetora to mnie osobiście lata czy silnik jest tam swój czy Deutza. Ważne że marka istnieje, ma się dobrze, rozwija, wprowadza nowe rozwiązania i ma branie. Tak jak i nowy ursus- ciul z tym że perkins, carraro i inne niekrajowe podzespoły. Marka nadal istnieje, jest w polskich rękach, coś działają więc jest OK.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o 100% Kubotę to ma układ paliwowy Denso jak JD.

Stary Ursus też wszystkiego nie robił wszystkiego u siebie bo np. uklad wtryskowy WSK Poznań, podnośniki Agromet Archimedes Wrocław, kabiny Kunów.

Dzisiaj Zetor kabiny ma produkowane na Węgrzech. O tym na swojej stronie pisali.

To ja poproszę link do robota.

I raczej nie chodziło o produkcję tańszą tylko ludzie mogli dzięki temu zagonić więcej osób do produkcji czołgów wszak ta fabryka znana była z tego że w dzień wyjeżdżały z niej ciągniki a w nocy czołgi :P

Edytowane przez adikpl1
Opublikowano

ZTS Martin po rozstaniu z Zetorem stał się spółką należącą do HTC Holding i funkcjonował pod nazwą ZTS Tees. Produkował ciągniki UR II Super (modele 12245 i 16245 po liftingu i lekkim zmianach) oraz UR IV (8311-18345) i też maszyny leśne które chyba zresztą do dziś robią. Potem jak HTC Holding przejął Zetora, to jakoś około 2002-2003 pozbył się ZTS-a jako nieprzyszłościową lokatę (ZTS produkował ciągniki które technicznie były w latach 80-tych na tle konkurencji, silniki też nie najnowsze, więc musieli by wpompować duuużo pieniędzy w modernizacje, a tak był Zetor który miał już względnie nowoczesny ciągnik w ofercie jakim była Forterra, miał lekkie 2 serie w postaci 3320-7340 oraz 3321-7341, przodka Proxim więc było co rozwijać) i tak jakoś żył głównie dzięki temu że w PL nadal byli chętni na ciężką serię, więc ZTS produkował silniki i układy napędowe do tego wszystkiego a w zamian ZTS produkował 1734 i 1934 pod swoją nazwą, poszukaj ZTS Martin Diesel 8604 TD Intercooler. To chyba odpowiednik 19-tki. Aktualnie ZTS Tees VOS istnieje nadal ale ciągników i silników już chyba nie produkują (jak powiedziałem, silniki mieli konstrukcyjnie w latach 70-tych i nie spełniały nowych norm spalin a opracowanie nowych to KOSZTA i to dużymi literami) a aktualnie świadczą typowe usługi obrabiarkami i remonty. A kto jest odpowiedzialny za sprzęty leśne LKT to nie wiem, las mnie jakoś nie pociąga. ;)

 

I prawdę mówiąc ZTS jest mniej widowiskowym przykładem jak brak rozwoju niszczy zakład. Może i byli chętni na nowe ZTS-y ale w nieskończoność nie można ich produkować kiedy konkurencja pokazuje coraz to bardziej wyrafinowane zabawki.

Opublikowano

Pytanie do znawców tematu, czy w tym nowym silniku jest rozrząd na pasku czy na kołach zębatych ?Gdzieś czytałem ,że to nowa konstrukcja i właśnie jest na pasku .

Gość BestZetor
Opublikowano

W dzisiejszych czasach każdy traktor to składak. Dobrze, że Zetor chce zadbać o silniki w swoich produktach. Poza tym zetorowskie silniki będą produklowane i montowane w ciągnikach tej marki, tylko że 16V. Zetor był, jest i będzie świetny ! Jest niezawodny, tani, wytrzymały, silny, komfortowy, łatwy w obsłudze, ekonomiczny, dobry dostęp do części i mógłbym wymieniać jego dobre cechy w nieskończoność.

Opublikowano

Składakiem był zawsze praktycznie każdy traktor, rzecz w tym czy części pochodzą z tego samego kraju co marka.... Kolega wyżej to chyba fanatyk jakiś  :)Niezawodny - psuje się jak każdy ciągnik a nawet częściej

Tani - używane zetory są droższe jak nowe i droższe od renomowanych marek jak renault, MF czy JD 

Wytrzyały - 10tys mth to szczyt - zachodnie po 20tys kręcą i żyją

Komfortowy- Zawsze będzie w tyle, jak np JD zakładał klimę to Zetor dopiero ogrzewanie

Łatwy w obsłudze - dla mnie tylko ruski są ciężkie

Ekonomiczny- znam ciągniki palące 30% mniej w tej samej robocie

Dostęp do części- no tu się zgodzę ale ich jakość ? 

Opublikowano

kolego wyzej tylko sie nie zesraj ze szczęścia ok, zetor teraz też robi siupy i w ogóle, na głupi jeden tryb do proxy 100 do skrzyni czekał wujek słownie miesiąc czasu, także czasy starych zetorów twardych serii xx11, xx35 czy też xx40, xx41 albo pierwszych proxim minęły i nie wróca

Gość BestZetor
Opublikowano

Pawel855 10 lat od nowości bez awarii, 195000 mth, a części na pewno lepsze od Ursusa.

Gość STIG0013
Opublikowano

podjarany chłopak na wystawie się naoglądał i teraz Zetor zetor ponad wszystko...

Opublikowano

Szkoda mówić panowie zetor robi też już syf i tyle taka prawda niestety, a o częściach dostępnych od ręki to się mówiło o serii typ 7211 i ogólnie do 2004 r tutaj cżęści dostaniesz od ręki a nowsze to już jak zachód na zamówienie no ewentualnie seria ciężka zunifikowana z ursusem to tak, a przebieg rzdu 19tyś hm uwierzę bo wujek ma 5211  pracuje na 30ha z c330 i ma zrobione w chwili remontu 18tyś ale tam na tip top było wszystko ole 2x w roku i w ogóle na plynie od nowości nawet płyn hamulcowy  wymieniany w terminie książkowo, także uwierzę sam mam c330 ma 22tys i lata jeszcze bez problemu, mam zetora 7341 na 10 lat eksploatacji i zrobienia 1,9tyś mtg wymieniona pompka 2x od sprzęgła i cylinderek ham, a do tego urwane śruby dwie na kole zamamchowym i zimmering na wale i tyle, także to błachostki ale on na starej skrzyni i silniku pochodnym od 7711, teraz będę brał nowego ale johna 50km, przynajmniej maszyny będą z różnych stajni i zobaczy się co która warta;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v