Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Info dla malkontentów, że Ursus jest składakiem. Zetor też będzie składakiem. Bo jak można Polski składak kupić, przecież to niedopuszczalne, przecież to wielki szajs ...

 

 

"Od kilku dni wiadomo, że od 2015 roku, nowe ciągniki Zetor będą napędzane silnikami marki Deutz AG. Ta informacja wywołała spore dyskusje w branży techniki rolniczej. Rolnicy wymieniają się opiniami i dość burzliwie komentują nowe plany czeskiego producenta.

Zetor tłumaczy swoją decyzję koniecznością spełnienia normy spalin Stage 4B. Jak podkreśla czeski producent, w ten sposób chce zagwarantować swoim klientom wysoką jakość oferowanych ciągników.
Niemieckie silniki mają trafić do dwóch nowych modeli ciągników o mocy 60 - 80 KM. W nich zastosowane będą silniki 4-cylindrowe Deutz TCD 2.9 L4. Zetor planuje również premierę dwóch nowych modeli o mocy po wyżej 150 KM, które będą napędzane 6-cylindrowymi silnikami Deutz TCD 6.1 L6. Oznacza to, że silniki Deutz będą montowane przede wszystkim w ciągnikach nowych serii, które Zetor planuje wprowadzić do oferty w latach 2015 i 2016.
Opinie rolników na temat planów Zetora są jak zwykle podzielone. Wśród wielu komentarzy na pierwszy plan wyłaniają się dwa nurty: miłośników starych, sprawdzonych konstrukcji oraz zwolenników nowych rozwiązań technologicznych. Urok kultowych modeli z lat 80-tych i 90-tych nie maleje i według wielu to najlepsze ciągniki w historii Zetora. Jednak świat idzie do przodu i czeski producent nie ma odwrotu w rozwoju swoich produktów. Nowe ciągniki muszą sprostać konkurencji i wymagającym normom spalin. Sympatycy nowoczesnych maszyn rolniczych wybór silników Deutz oceniają pozytywnie. Podkreślają, że jeśli Zetor chce wprowadzać na rynek nowoczesne ciągniki, szczególnie te o mocy po wyżej 150 KM, to kooperacja z tak doświadczoną i renomowaną firmą jak Deutz AG to mądra decyzja. Nie ma sensu dalszego rozwoju już i tak mocno „wyciśniętego” 4-cylindrowego silnika własnej produkcji a budowa nowej jednostki napędowej nie ma finansowego uzasadnienia. Podsumowując, sukces nowych modeli uzależniony jest od faktu, czy ciągniki Zetor z silnikami Deutz zachowają swój charakter i nie staną się po prostu kolejnym wcieleniem innych zachodnich ciągników np. Deutz-Fahr.
Najwięcej obaw wzbudzają oczywiście ceny nowych Zetorów. Czy wyposażenie ich w jednostki napędowe Deutz nie spowodują znaczących podwyżek, co odbije się na atrakcyjności czeskich ciągników i dla wielu potencjalnych klientów staną się one nieosiągalne.
Wierzymy, że tak doświadczona marka jak Zetor bardzo dokładnie przeanalizowała wszystkie aspekty swojej decyzji co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy."
 
 
Źródło: http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/2448-czy-silniki-deutz-rozpdz-zetora
 
 
Pozdrawiam
Opublikowano

ale zetor stał się składakiem już dawno, przecież kilka dobrych lat temu tez miał silniki deutz czy tam same w forterrach 116,41, a ostatnimi czasy wraz z wprowadzeniem serii major silniki zetora a skrzynia carraro

Opublikowano

Ale zaprzestanie całkowicie produkcji własnych silników chyba jest niemożliwe. Przecież musieli by zamknąć kawał fabryki,co jest nieopłacalne.

Co do nowych modeli to prawdopodobnie będzie to 6'cio garowy Crystal.

Opublikowano

Jaki Crystal?

Faktycznie Zetor robi tylko 1 silnik w wielu wariantach mocy i wyposażenia (65 - 147 KM). 6 cylindrowego do tej pory nie udało im się skonstruować, a żeby zrobić ciągnik >150 KM trzeba silnika 6 cyl.

Opublikowano

Moze skonczy sie zrzedzenie typu "paliwozerny zetor" , "wyzylowany 4-cylindrowy silnik". Swoja droga jakby Ursus teraz tak prosperwal jak zetor to co niektorzy nachwalic by sie nie mogli.

Opublikowano

99% ciągników to składaki, więc o co afera i daremny nowy temat ?

 

Dokładnie, czasy w których ciągniki były utożsamiane z jakimś krajem już dawno mineły pora się obudzić wszystko jest składane, a poszczególne części pochodzą z przeróżnych krajów  :blink:

Opublikowano

w dobie cięcia kosztów, opracowanie nowego silnika i przeprowadzenia testów jest bardzo kosztowne, więc wszyscy tną koszty i wykorzystują najczęściej sprawdzone elementy innych producentów. silniki jednego producenta np. diesle fiata są montowane do różnych marek

Opublikowano

No i co w tym dziwnego? Normy są coraz bardziej ostre, koszty produkcji rosną to trzeba sobie jakoś radzić. Ktoś mądrzejszy wykalkulował że taniej wychodzi kupować gotowe i sprawdzone silniki niż opracować nowy od podstaw i wydać kupę forsy na niesprawdzoną konstrukcję. Normalne prawa rynku.

 

To co widzę pozytywnego to że może skończy się gadanie że Zetor jest paliwożerny (choć nie jest, co udowodnił test DLG z którego wynika że 135 16V jest najbardziej ekonomicznym ciągnikiem na rynku w swojej klasie) ale teraz dla odmiany zacznie się psioczenie ze to składak, ze to do d*py, że tamto, ze sramto... ale jakoś rocznie sprzedają ich 2000+ w naszym kraju więc o co chodzi?

 

@Rolnik1973- widzę że wypowiedział się największy fachowiec tej strony co nakupił poniemieckich zabawek do kapitalnego remontu za grosze a teraz psioczy i pluje jadem jakie to badziewie...

Opublikowano

O ile się nie mylę to Deutz jest przejęty przez Włochów, więc gadanie rolnika1973 że germańce się cieszą jest nie trafione, zresztą on wszystkie zachodnie do jednego worka wrzuca

Gość Profil usunięty
Opublikowano

normy emisji spalin  :D

to jest ta nowoczesnosc  :D

skoro tak to po co jeszcze sa produkowane te wszyskie trujace silniki ?

nie ma nic lepszego ?

dzisiejsza nowoczesnosc to wymyslanie norm w kazdej dziedzinie zycia, czyli komuna  :D

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@up- bo ekologia polega na tym żeby w miejsce samochodów napędzanych silnikiem spalinowym, produkować hybrydy i elektryczne, które co bardziej śmieszne- są mniej przyjazne w produkcji dla środowiska niż auto sprzed 30-40 lat z największym choćby silnikiem.

 

@STIG0013- Deutz AG, czyli producent silników, ma w sobie 7% udziałów Volvo, 40% należy do SAME, a reszta to niemce. Natomiast Zetor należy do HTC Holding, które co bardziej zabawne- nie jest czeskie tylko słowackie. Natomiast Deutz-Fahr należy do SAME, czyli makaronów. Za to Fendt, zasmarkany niemiecki wyrób, nie jest niemiecki od 1997 roku odkąd przejął go hamerykański AGCO, który w 2002 roku dogadał się z Claasem i Claas przejął fabrykę traktorów Renault, a AGCO fabrykę przekładni GIMA w Beauvais, do której przeniósł całą produkcję Masseya-Fergusona (oprócz ciągników małych, czyli sadowników, produkowanych przez Carraro we Włoszech, na jednej taśmie z sadowniczymi JD, CNH i Claasami małymi). Za to z Case IH połączyło się z włoskim New Hollandem, który na początku lat 90-tych był częścią Forda, ale Fiatagri wykupiło Forda a wraz z nim New Hollanda. I tak wszystko należy do FIAT-a...

 

Proste, prawda?

Edytowane przez agrotechnicZ165
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

czy nie moznaby wyprodukowac np. diesla bez egr, dpf, scr itd ?

recepta jest prosta, diesel Cr, turbo, intercooler i mamy czysty power bez dziadostwa

no ale komuna europejska wie lepiej...

Edytowane przez ventador
Opublikowano (edytowane)

zetor skladak ? - nie ma traktora takiego co 100% czesci jest wyprodukowane przez  daną marke,  nie ma takiej opcji

mowicie 4 cylindry wyzylowane  a co powiecie na to jak fendt ma silniki 3 cylindrowe kolo 120 km i dobrze  nie sa wyzyłowane ? a silniki 6 cylindrowe  deutza niemal 400 km czy  nie jest wyzylowany ?

zetor paliwozerny- mit a testy DLG nie klamia malo tego nie wierze w to ze  traktor danej marki w tej samej robocie i tej samej mocy  na niemal identycznym terenie  pali np 10 L a inny 20L glupota jak to ludzie wypisuja  sasiad ma taki traktor nie chwali ja mam taki i jest  super rzadnej awarii bla bla bla.... troche opini prawdziwych moze

Na koniec

przyda sie zetorowi silnik 6 cylindrowy  zobaczymy co czas pokaze

 

Edytowane przez pawel372
Opublikowano

@up- bo ekologia polega na tym żeby w miejsce samochodów napędzanych silnikiem spalinowym, produkować hybrydy i elektryczne, które co bardziej śmieszne- są mniej przyjazne w produkcji dla środowiska niż auto sprzed 30-40 lat z największym choćby silnikiem.

 

@STIG0013- Deutz AG, czyli producent silników, ma w sobie 7% udziałów Volvo, 40% należy do SAME, a reszta to niemce. Natomiast Zetor należy do HTC Holding, które co bardziej zabawne- nie jest czeskie tylko słowackie. Natomiast Deutz-Fahr należy do SAME, czyli makaronów. Za to Fendt, zasmarkany niemiecki wyrób, nie jest niemiecki od 1997 roku odkąd przejął go hamerykański AGCO, który w 2002 roku dogadał się z Claasem i Claas przejął fabrykę traktorów Renault, a AGCO fabrykę przekładni GIMA w Beauvais, do której przeniósł całą produkcję Masseya-Fergusona (oprócz ciągników małych, czyli sadowników, produkowanych przez Carraro we Włoszech, na jednej taśmie z sadowniczymi JD, CNH i Claasami małymi). Za to z Case IH połączyło się z włoskim New Hollandem, który na początku lat 90-tych był częścią Forda, ale Fiatagri wykupiło Forda a wraz z nim New Hollanda. I tak wszystko należy do FIAT-a...

 

Proste, prawda?

Kupić akcje a kupić technologię i ją wdrażać/utrzymywać to zupełnie inne bajki, można kupić logo/markę nawet bez technologii tak jak dziś to jest w modzie bo na co komu technologia z lat 70-tych - np łucznik, unitra

Opublikowano

Mowicie wszyscy ze kazdy ciagnik to skladak tylko znajdzcie mi jakoms marke oprocz zetora ktora produkuje swoje silniki,skrzynie,tylne mosty,kabiny wszystkie głowne podzespoly ciagnika i to w jednej fabryce.

Opublikowano

no nie do końca w jednej, bo nie które podzespoły jak np. pompa paliwowa są robione w różnych miejscach miasta i kraju. Design typu maska też nie są robione w ich fabryce tylko przez pod dostawcę, który chyba także zaopatruje markę Crystal.

Opublikowano (edytowane)

Mowicie wszyscy ze kazdy ciagnik to skladak tylko znajdzcie mi jakoms marke oprocz zetora ktora produkuje swoje silniki,skrzynie,tylne mosty,kabiny wszystkie głowne podzespoly ciagnika i to w jednej fabryce.

 

nie bulwersuj sie

kazdy ciagnik to skladak nie ma takiego ciagnika ktorego 100% czesci jest wyprodukowane przez tego samego producenta!!!! i w 1 fabryce jesli by tak bylo to traktor kosztowal by znacznie wiecej niz obecnie

edit

zetora lubie ale tez skladak jak kazdy traktor taka jest prawda

Edytowane przez pawel372
Opublikowano

 

Witam,

 

Info dla malkontentów, że Ursus jest składakiem. Zetor też będzie składakiem. Bo jak można Polski składak kupić, przecież to niedopuszczalne, przecież to wielki szajs ...

 

 

"Od kilku dni wiadomo, że od 2015 roku, nowe ciągniki Zetor będą napędzane silnikami marki Deutz AG. Ta informacja wywołała spore dyskusje w branży techniki rolniczej. Rolnicy wymieniają się opiniami i dość burzliwie komentują nowe plany czeskiego producenta.

Zetor tłumaczy swoją decyzję koniecznością spełnienia normy spalin Stage 4B. Jak podkreśla czeski producent, w ten sposób chce zagwarantować swoim klientom wysoką jakość oferowanych ciągników.
Niemieckie silniki mają trafić do dwóch nowych modeli ciągników o mocy 60 - 80 KM. W nich zastosowane będą silniki 4-cylindrowe Deutz TCD 2.9 L4. Zetor planuje również premierę dwóch nowych modeli o mocy po wyżej 150 KM, które będą napędzane 6-cylindrowymi silnikami Deutz TCD 6.1 L6. Oznacza to, że silniki Deutz będą montowane przede wszystkim w ciągnikach nowych serii, które Zetor planuje wprowadzić do oferty w latach 2015 i 2016.
Opinie rolników na temat planów Zetora są jak zwykle podzielone. Wśród wielu komentarzy na pierwszy plan wyłaniają się dwa nurty: miłośników starych, sprawdzonych konstrukcji oraz zwolenników nowych rozwiązań technologicznych. Urok kultowych modeli z lat 80-tych i 90-tych nie maleje i według wielu to najlepsze ciągniki w historii Zetora. Jednak świat idzie do przodu i czeski producent nie ma odwrotu w rozwoju swoich produktów. Nowe ciągniki muszą sprostać konkurencji i wymagającym normom spalin. Sympatycy nowoczesnych maszyn rolniczych wybór silników Deutz oceniają pozytywnie. Podkreślają, że jeśli Zetor chce wprowadzać na rynek nowoczesne ciągniki, szczególnie te o mocy po wyżej 150 KM, to kooperacja z tak doświadczoną i renomowaną firmą jak Deutz AG to mądra decyzja. Nie ma sensu dalszego rozwoju już i tak mocno „wyciśniętego” 4-cylindrowego silnika własnej produkcji a budowa nowej jednostki napędowej nie ma finansowego uzasadnienia. Podsumowując, sukces nowych modeli uzależniony jest od faktu, czy ciągniki Zetor z silnikami Deutz zachowają swój charakter i nie staną się po prostu kolejnym wcieleniem innych zachodnich ciągników np. Deutz-Fahr.
Najwięcej obaw wzbudzają oczywiście ceny nowych Zetorów. Czy wyposażenie ich w jednostki napędowe Deutz nie spowodują znaczących podwyżek, co odbije się na atrakcyjności czeskich ciągników i dla wielu potencjalnych klientów staną się one nieosiągalne.
Wierzymy, że tak doświadczona marka jak Zetor bardzo dokładnie przeanalizowała wszystkie aspekty swojej decyzji co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy."
 
 
Źródło: http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/2448-czy-silniki-deutz-rozpdz-zetora
 
 
Pozdrawiam

 

 

No i co w związku z tym ??? Silnik deutza nie powinien być gorszy... a jak dla mnie każda część może być robiona w innym kraju byle tylko całokształt się nie psuł. Wszyscy teraz tak robią wiec po co to tak przeżywasz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v