Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wcale nie twierdzę, że tylko Fuchs jest jedyną marką, która spełnia wszystkie normy ciągników rolniczych, choć niektórzy mogą tak sądzić.

Twierdzę natomiast z całą odpowiedzialnością, że marka Fuchs jest odpowiednia, gdyż specjalizuje się w olejach przeznaczonych do ciągników i maszyn rolniczych, jak również w transporcie. Produkuje wprawdzie inne produkty, ale w tych jest naprawdę dobra. Firma Fuchs od wielu lat współpracuje z największymi światowymi producentami maszyn rolniczych, w tym także: Renault i Class. Dzięki znajomości ich wymagań technicznych, oferuje środki smarne chroniące maszyny i ciągniki o każdej porze roku. Na bazie wieloletnich doświadczeń w rolnictwie opracowali specjalną linię produktów przeznaczoną do maszyn i ciągników rolniczych - Agrifarm.

Zwracałem już wielokrotnie uwagę (moje posty na temat olejów) na fakt, że nawet zamieszczenie na etykiecie iż dany olej spełnia normy danej marki ciągnika nic nie znaczy. Wiele firm produkujących oleje nie testowały go na konkretnym ciągniku ze względu na koszty, ale nie przeszkadza to im w zamieszczeniu takiego dopuszczenia. Takie koszty sięgają nawet 200 000 EUR a niekiedy więcej. Z drugiej strony producenci ciągników i samochodów nie procesują się z nimi, gdyż musieliby zatrudnić sztab prawników, którzy zajmowaliby się tylko tym.

Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, ale mogę zrozumieć kogoś, kto zalewa swój sprzęt tanim olejem ze względu na koszty (nie zgadzam się z tym, ale rozumiem) lecz wkurza mnie fakt, że ktoś nie znający tematu świadomie, bądź nie zachęca do stosowania oleju marki (delikatnie mówiąc) o mizernej reputacji.

Nie da się olejem naprawić przeszłych zniszczeń, ale na miłość Boską starajcie się za wszelką cenę zatrzymać ten proces.

Opublikowano

No cóż...

Mój dziadek wszelkie dolegliwości leczył porządnym kielichem spirytusu

Babcia kumpla sok z malin brała na wszystko

A u ciebie recepturą na wszelkie dolegliwości jest olej firmy fuchs - reszta się nie liczy, bo od razu po zalaniu innego oleju sprzęt się zepsuje.

Opublikowano

Panowie nie tylko Fuchs, ile razy można powtarzać ?

normę spełniają także oleje wymienione przez kolegę wyżej, czyli mobil, shell i total, co do castrola nie jestem pewien

 

świece grzej ok. 20s.

 

Polskie znaki, znowu...

Edit: kris14

Opublikowano

Dobre pytanie, nie ma, szukaj korka w bloku(zaślepka pod kranik) a z chłodnicy zdejmowałem po prostu dolny wąż.

Teraz ja spytam co to jest FUSCH i jaki producent go zaleca bo renault zawsze zaleca tylko ELF ale jest to tylko solidaryzm krajowy, tak jak kiedyś polscy producenci zalecali polskie oleje (Ursus, FSO, itp.) co nie znaczyło że zach. oleje nie pasowały i podobnie jest teraz w drugą stronę.

 

Osobiście uważam że lepiej zastosować odpowiedni polski (tańszy)olej i wymienić go częściej albo zgodnie z instrukcją, czyli nie rzadziej niż co dwa lata, po mimo braku przebiegu (dla skrzyni 1 tyś mth- kto tyle robi w dwa lata) niż stosować markowy i jeździć nie wiadomo jak długo(ile lat) bo jeszcze nie stukną godzin.

Opublikowano

Witam kupiłem nie dawno Renault ceres 345 wersja mechaniczna. Chciałbym się dowiedzieć jaki olej wlać do silnika i do skrzyni ? I mam problem z nagrzewnicą która nie grzeje  da się jakoś ją odpowietrzyć ?

Opublikowano

-skrzyni najlepiej nalac olej fusch stou 10W40 wiem drogi jest ;/ sam go używam 

- agrol stou plus 10w30- ja takim zalewam swoją  renault ceres340x

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam Renault Cergos 345 sprowadzony z Francji,
chcę wymienić olej przekładniowo-hydrauliczny, czy JASOL AGRICAT UTTO 10w30 będzie odpowiedni?

czy po wymianie oleju konieczne będzie odpowietrzenie? 

i gdzie kupujecie filtry oleju/paliwa?

 

olej http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-utto-10w30-40-litrow-slask-i4932788542.html

 

Edytowane przez ArkadiuszOzioro
Opublikowano (edytowane)

z tego co czytalem orlenowski olej nie spelnia norm przeznaczonych dla Class'a/Renault, choc moze ostatnio wprowadzili taki

po oleju Agrol juz nie jeden na tym forum mial problemy, slyszalem nawet o problemach z 360 po zalaniu takiego

do Castrola mam jakis uraz, wiem co sie dzieje po zalaniu samochodu takim olejem

 

tak jak pisal kolega wyzej, wasz ciagnik i wasze pieniadze,mozecie lac nawet Kujawski do skrzyni, nic mi do tego

.

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz

Edytowane przez piesekleszek996
Opublikowano

Hehe c360 nic nie zaszkodzi. O czym mowa przepracowany czy jaki.

Wiadomo z doświadczenia że po zalaniu skrzyni w renault czy innym "zachodnim" ciągniku dziwnym nie markowym olejem robimy potem remont mniejszy lub większy i znowu zalewamy już olejem markowym choćby agrifarm 1030. Na oleju nie zaoszczędzisz. 

Opublikowano

 

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz 

powodzenia z takim podejściem

w silniku też nie wymieniaj, szkoda pieniędzy

Opublikowano

.

 

Izydor6280 nie mow glupot ze polski olej szkodzi i "nie spełnia parametrow" ja w swojej 360 mam wycieki i juz dobre kilka lat dolewam przerobiony olej i jeszcze nie mialem z nia problemow tak ze moze troche sie zastanow zanim cos napiszesz

 

kolego uszczelnij c360 i nie chwal się tym że cieknie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v