Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem dość sceptyczny co do faktycznej jakości rodzimych olejów. Patrząc na charakterystykę produktu LOTOS Agrol STOU Plus 10W40 podaną przez producenta olej ten ma przyzwoite parametry. Jednakże spełnia wymagania normy o jakości wg DIN: HLP* – także szału na tym oleju nie będzie. Z drugiej strony pragnę zaznaczyć, że nie każdy użytkownik potrzebuje wysokiej jakości oleju. Jeśli ktoś nie wykorzystuje ciągnika w ekstremalnych warunkach ten olej spełni jego oczekiwania. Ot choćby zawieść teściową do kościoła oddalonego o 5 km, albo zaoranie pługiem dwuskibowym zagonowym 2 hektarów pola w chłodne dni. :D

 

*Jak pisałem poprzednio olej powinien mieć jakość HVLP wg DIN 51524.

Opublikowano

Na jednej dzwigni do zmiany biegow ma dwa biegi,a na drugiej ma 4 i na każdym ma trzy pólbiegi.

Jak mam w skrzyni agrol to moge do niego dolac olej któryz z nich? 

 

FUCHS AGRIFARM UTTO LN bądź AGRIFARM STOU 10W40 MC.

Z innych firm: MOBIL Mobilfluid 424, MOTUL TRH 97, TOTAL Dynatrans MPV

Opublikowano

Możesz dolać każdy z nich, tylko nie ma to najmniejszego sensu z banalnego powodu - kosztów. Dolewki robi się takim samym olejem a szczególnie w tym przypadku, ponieważ prawdopodobnie nie wiesz ile mtg ani nawet lat przepracował obecny olej, bo nic o tym nie wspominasz.

Opublikowano

Olej wymieniany byl rok temu na agrol,i musze teraz dolac troche bo brakuje i mysle zeby dolac ktoregos z tamtych co napisales bo mowicie ze tamte sa lepsze od agrolu.

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie,mam jeszcze renowke 90.34 i czy moge tam do silnika i do skrzyni wlac te same oleje co mi podales do Renault 120.54 ?

Opublikowano

Może być, ale zależy do jakiego ciągnika i w jakich warunkach eksplowatowany.

 

Podstawowe różnice:

Olej Mobil Delvac MX 15W-40 jest olejem podstawowym serii „MX”. Jego zastosowanie ma cel w ciągnikach starszej generacji, mniej obciążonych, pracujących w średnich warunkach eksploatacji i o średnim okresie użytkowania max 150 – 170 mtg.

Mobil Delvac MX ESP 15W-40 jest olejem o lepszych właściwościach o wyższej klasie jakości. Przeznaczony do ciągników nowszej generacji, mocno obciążonych, pracujących w ciężkich warunkach eksploatacji i o dłuższym okresie użytkowania max 200 – 220 mtg.

 

W bardzo wielkim skrócie:

 

Mobil Delvac MX 15W-40:

Klasa jakości: /API/ CI-4, CH-4 /ACEA/ E7

Dopuszczenie: Renault Trucks RLD-2

 

Mobil Delvac MX ESP 15W-40:

Klasa jakości: /API/ CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4 /ACEA/ E7, E9

Dopuszczenie: Renault Trucks RLD-3

 

 

Opublikowano

Olej do przedniego mostu i zwolnic*:

ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN, AGRIFARM STOU 10W40 MC, AGRIFARM STOU 10W30 MC

Innych firm: SHELL Spirax S4 TXM 10W30, Spirax S2 A 80W-90, ORLEN Hipol GL-5 80W-90, Agro 6 80W, Agro GL-4 80W-90, LOTOS Agrol STOU Plus 10W40 i STOU Plus 10W30 oraz LOTOS TITANIS GL-5 75W/90 i TITANIS GL-5 80W/90.

 

Jeśli wcześniej zwracałem baczną uwagę na jakość olejów: silnikowego i przekładniowo-hydraulicznego to jeśli chodzi o oleje w przednim moście i zwolnicach mogą być także nasze polskie oleje mieszczące się naturalnie w klasach podanych poniżej:

 

*Oleje przekładniowe:

Klasa jakościowa: wg API GL-4

Klasa lepkościowa: wg SAE 80W-90

Opublikowano

Panowie a co sądzicie o platinum multi utto 10w-30 lub platinum utto 10w-30 ? Ostatnio usłyszałem w sklepie że platinum z powodzeniem może zastępować fusch'a utto MP.

Opublikowano
Witam wszystkich.
 
Traktor Renault Ceres 340X.
Czy mógłby mi ktoś pomóc w doborze oleju skrzyni biegów oraz jaka jego ilość tam się mieści/wchodzi. Prześledziłem cały ten wątek, ale niestety oprócz wypowiedzi PISK94 nic nie znalazłem. 
 
PSIK94
-skrzyni najlepiej nalac olej fusch stou 10W40 wiem drogi jest ;/ sam go używam 
- agrol stou plus 10w30- ja takim zalewam swoją  renault ceres340x

 

 

 
Czy mógłby ktoś to potwierdzić i ewentualnie dodać informację o ilości ?
Oczywiście przeglądałem także stronę http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa.html ale nie byłem w stanie zlokalizować zakładki odpowiadającej za skrzynię biegów.
 
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Opublikowano

Renault Ceres 340X, skrzynia 10/8 plus hydraulika wchodzi 60 l.

 

Można zastosować: FUCHS AGRIFARM UTTO LN lub AGRIFARM STOU MC 10W-40 albo inne o takiej samej klasie jakości i lepkości, odradzam tanie i niewiadomego pochodzenia pseudo oleje.

Opublikowano

Renault Ceres 340X, skrzynia 10/8 plus hydraulika wchodzi 60 l.

 

Można zastosować: FUCHS AGRIFARM UTTO LN lub AGRIFARM STOU MC 10W-40 albo inne o takiej samej klasie jakości i lepkości, odradzam tanie i niewiadomego pochodzenia pseudo oleje.

 

Dzieki kolego AlaCapone!

Pozdrawiam.

Opublikowano

Olej do przedniego mostu*:

ELF Tranself BLS 90, obecnie w sprzedaży jest także olej pod nazwą CLAAS Agrishift BLS 90.

 

Jeśli komuś zależy na jakości oleju to są oleje specjalistyczne do przedniego mostu te wymienione powyżej, ale mogą być te: ELF Tranself Type B 80W90, FUCHS AGRIFARM UTTO LN.

 

*Oleje przekładniowe:

Klasa jakościowa: wg API GL-5 -LS

Klasa lepkościowa: wg SAE 90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v