Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie kupiłem olej silnikowy i hydrauliczny wszystkie filtry teraz potrzebuje KONKRETÓW a właściwie wskazówek co i jak... Renault 103.54 1991 r.
Zamierzam sam powymieniać wszystko a  więc zacznijmy od wymiany oleju w silniku.
Gdzie jest wlew oleju silnikowego? wiem ze do  wylania trzeba wykręcić dwie śrubki z bloku po obu stronach na co zwrócić uwage przy wymianie ??
Gdzie są spusty do oleju hydraulicznego. Z forum dowiedziałem się również  że wlew jest przez koreczek pod rozdzielaczem.
Fajnie by było jakieś fotki wrzucić bo szczerze mówiąc w necie  jest dużo pomocnych artykułów i nic .... 
Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

A czy przez tą śrubę z przystawki zleci cały olej ? Bo mam trochę wątpliwości czy zleci z tylnego bloku...  Spuszczać  po rozgrzaniu ciągnika czy nie jest to konieczne ? Znajomy wspomniał, że  podczas wlewania oleju ciągnik powinien być włączony  czy rzeczywiście tak ma być?
Śruby 27 niestety  nie znalazłem jedynie  na tym  tylnym bloku jest  od dołu  dekielek  na kilka śrub mniejszych  więcej nic nie widzę co mogłoby być do spuszczenia oleju. 
Jeszcze mam pytanie co do filtra powietrza ? Czy jest sens wymieniać ? Wyciągałem go i nie jest zbytnio zasyfiony może wystarczy przedmuchać  ??

Opublikowano

Jeśli Twoim celem jest spuszczenie oleju wraz z zanieczyszczeniami trzeba rozgrzać olej, w przeciwnym wypadku nie rozgrzewaj. Zwróć uwagę na rozgrzanie oleju, nie ciągnika, bo to nie to samo.

Jak masz zamiar niszczyć na własny koszt pompę hydrauliczną to włącz silnik podczas wlewania oleju, w przeciwnym przypadku nie włączaj. Zalej olej do poziomu określonego przez producenta i dopiero wtedy możesz uruchomić silnik.

 

Szukaj do skutku. Korek spustowy jest na środku 10 cm od przystawki.

Kolejność spuszczania oleju:

1. ze skrzyni biegów i tylnego mostu

2. z przystawki.

 

Ciekawi mnie tylko jedno. Jak znalazłeś śrubę w przystawce, która nie wystaje, bo to imbus a nie znalazłeś śruby widocznej z 5 m?

 

Opublikowano

Mam na celu raczej spuścić olej z zanieczyszczeniami.
Może nie zauważam bo trzeba ściągnąć osłonę wału ?? U mnie mianowicie wygląda to tak  pokaże wam zdjęcia.
post-51587-0-58854000-1478551060_thumb.jpg
post-51587-0-08994500-1478551080_thumb.jpg
Co powiesz jeszcze na temat tego filtra powietrza  co pisałem w poprzednim poście? 

Opublikowano

Nieznalezienie korka jest usprawiedliwone, przynajmniej w jakimś stopniu przez tą osłonę w postaci podwójnego kątownika, bo właśnie pod nim ukryty jest korek spustowy.

Kolego obudowa skrzyni biegów jest mokra co wskazuje na dość duży ubytek oleju. W pierwszej kolejności usuń wyciek oleju poprzez uszczelnienie lub wymianę zużytych uszczelniaczy po uprzednim umyciu jej Dimmerem i zlokalizowaniu źródła wycieków.

 

Kiedy był wymieniany suchy filtr powietrza a kiedy czyszczony? Napisz ile upłynęło miesięcy oraz mth.

Opublikowano

Nie mam pojęcia - umyj, popracuj ciągnikiem kilka dni i przekonasz się, gdzie cieknie i co trzeba wymienić.

Osobiście stosuję zasadę "ograniczonego zaufania" oraz "im wcześniej, tym taniej". Umiesz liczyć? - Licz na siebie! - wymieniam i wiem co mam.

 

Opublikowano

jeśli cieknie na łączeniach skrzyni czy mostu to bez ruszania kabiny się nie obejdzie

 

filtr powietrza na początek przedmuchaj, będziesz widziała jak zachowuję się ciągnik podczas pracy, jeśli będzie brakowało mu tlenu to założysz nowy komplet

Opublikowano (edytowane)

Jakim płynem i w jakiej ilości zalać Renówkę 85.14? 

 

do chłodnicy ?

petrygo, borygo czy co tam jeszcze jest, wedle uznania, byle nie jakaś taniocha z marketu

pojemność około 10-12l

jaki olej do przedniego mostu 106.54  94r czy fusch 10w30 czy fusch utto ln?

 

to samo co w tył

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

REnault 103. 54 rok 1991.
A Więc tak oleje i filtry powymieniane. Mój zestaw to olej hydrauliczno przekładniowy utto GRANIT, olej FUSCH agrifarm MOT 15w-40, FUSCH agrifarm gear 80w-90.
post-51587-0-76904300-1479035591_thumb.jpgpost-51587-0-74966200-1479035628_thumb.jpg

Wymieniłem również  linkę od gazu, makabryczny dostęp do wymiany,  trochę musiałem się umęczyć aby ściągnąć zabezpieczenie z bolczyka od strony pedała po założeniu nowej wymieniłem bolczyki  na śrubki z nakrętką. 
post-51587-0-57110000-1479035928_thumb.jpg

 Mam jeszcze jeden problem a mianowicie z wtryskami 2 wtryski mi ciekły i postanowiłem wykręcić już wszystkie 4 co się okazało praktycznie w ogóle nie  dawały mgiełki po oczyszczeniu zastosowanie w dwóch wtryskach  wróciło do normy w pozostałych dwóch trzeba wymienić końcówki a to dopiero będę mógł zrobić we wtorek. Końcówki wszystkie są oryginalne tak, że  wydaje mi się, że nie było grzebane.  A tak to wyglądało. 
post-51587-0-52921100-1479036546_thumb.jpg

W ciągniku do zrobienia mam jeszcze : zlikwidowanie wycieku   prawdopodobnie na pokrywie  tylnego mostu. Wymiana przednich opon RADIALNYCH :/ i zajrzenie do hamulców gdyż nie kiedy reagują bardzo gwałtownie, delikatne naciśnięcie pedała podczas jazdy  wiąże się można powiedzieć z zatrzymaniem w miejscu tak jakby hamowały od razu na maxa a nie kiedy działają jak należy  pedał płynnie wchodzi w podłogę i hamuje się stopniowo...

Opublikowano (edytowane)

Pod jakim numerem części tego szukać? Rzeczywiście należy wymieniać raz w roku?

Znalazłem na polagriparts ale nie mają, a pod numerem 7700014715 w sieci pojawia się jakiś filtr hydrauliczny.

Edytowane przez majes
Opublikowano

poszukaj w sklepach z hydrauliką siłową, byle gwint był taki sam, około 15-20zł, więc raz na 2-3 lata można się szarpnąć

jeśli nie patrz też na JD czy MF, od czegoś z pewnością pasuje, bo to części znormalizowane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v