Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Współczesne oleje (uznanych marek) posiadają w swoim składzie pakiet odpowiednich dodatków, także obawy odnoście uszczelniaczy, jakoby ulegały rozpadowi od roku 2003 - 2005 (zależnie od producenta)  są już nieuzasadnione. Z całą odpowiedzialnością podpisuję się pod tym. Jeśli chodzi o sam silnik tu już sprawa jest dość prosta, ponieważ prawie każdy 10W-40 jest półsyntetykiem, którego bazą do tworzenia są wyselekcjonowane (lepsze) oleje bazowe, zaś wszystkie 15W-40 są typowo mineralne, czyli w składzie mają proste (gorsze) oleje mineralne.

Opublikowano

nie zaszkodzi, a nawet poprawi jego pracę w niższych temperaturach, czyli zimą

 

bajki o rozszczelnianiu i wypłukiwaniu już nie raz słyszałem czy to przy płynach chłodniczych czy olejach

poczytaj fora samochodowe, każdy chwali sobie zmianę na full syntetyk, a czasem zlewali nawet z mineralnego i nic się złego nie dzieje, same plusy

Opublikowano (edytowane)

Powszechnie uważa się, że oleje syntetyczne mają bardzo wysokie właściwości wyjące a mineralne (15W-40) nie mają żadnych. Tak naprawdę zależy to tylko i wyłącznie od zastosowanego pakietu dodatków. Olej bazowy sam w sobie nie ma absolutnie żadnych właściwości myjących dopiero dodatki w postaci detergentów dają olejowi zdolności myjące. A to "czy", "ile" oraz "jak długo" olej jest w stanie trzymać w zawiesinie wszelkie zabrudzenia nie zależy od rodzaju oleju bazowego, lecz od zawartych w nim dyspersantów. Dodatki czyszczące dodawane są od dawna do olejów silnikowych zarówno mineralnych, jak i syntetycznych. Tylko niektóre specjalne oleje do oldtimerów są pod tym względem czyste (nie zawierają żadnych dodatków myjących).

 

W przypadku zmiany oleju na taki o lepszych właściwościach myjących, wymagane jest zachowanie pierwszego okresu wymiany skróconego do ok. 1/3 (czyli do 4 miesięcy). Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wykonanie tzw, "wewnętrznego płukania silnika", ponieważ dzięki temu zdecydowana większość zabrudzeń usuwa się z silnika razem ze starym olejem i nowy nie jest od początku obciążony starymi osadami. (wówczas ten skrócony okres nie jest wymagany). Płukanie przeprowadza się bezpośrednio przed wymianą na nowy na gorącym silniku. Po wlaniu "MotoClean" zostawia się silnik na wolnych obrotach na kwadrans po czym spuszcza się cały olej zraz z brudem. Wymienia się filtr, wlewa nowy olej i po sprawie. Wtedy olej 10W-40 może spokojnie i właściwie spełniać swoją funkcję. Motor pozostaje wtedy nadal czysty (w przyszłości nie trzeba ponawiać płukania). Wydatek 30-50 zł - a zyskujemy czysty silnik na lata.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Bardzo ciekawe rzeczy piszecie i bardzo przydatne :) to przy kolejnej wymianie zmieniam olej na 10W40 i oczywiście mycie zastosuję. Teraz pytanie do AlaCapone lub zydora6280 jak olej polecasz i jest Twoim zdaniem najlepszy? (może być na priv jak nie chcesz tutaj ujawniać)

Opublikowano

Jeśli dotychczas w silniku był tylko tani olej oraz wymieniany był z opóźnieniem, może być tak, że wewnątrz jest on bardzo zabrudzony.

Każdy filtr olejowy posiada w swojej budowie dwa zawory: zawór zwrotny (nie pozwala spłynąć olejowi do miski i przeciwdziała zjawisku „suchego startu”) oraz zawór przelewowy (bezpieczeństwa), który spełnia dwie funkcje: pozwala na obieg z pominięciem filtru podczas „zimnego startu” oraz otwiera się, gdy filtr jest zapchany zanieczyszczeniami. W filtrze znajduje się dość dużo zanieczyszczeń, jeśli ze względu na zapchanie zawór przelewowy otworzył się wszystkie zanieczyszczenia z filtra popłyną całą magistralą olejową – żeby tego uniknąć wymieniamy filtr przez płukaniem. W jakim stanie jest olej i filtr musi ocenić sam użytkownik i ocenić, czy jest sens podwójnej wymiany.

 

*Osobiście sam nie stosowałem podwójnej wymiany filtra ze względu na fakt, iż nie było takiej potrzeby.

Opublikowano

wiele nie kosztuje, a na pewno nie zaszkodzi  ;)


Bardzo ciekawe rzeczy piszecie i bardzo przydatne :) to przy kolejnej wymianie zmieniam olej na 10W40 i oczywiście mycie zastosuję. Teraz pytanie do AlaCapone lub zydora6280 jak olej polecasz i jest Twoim zdaniem najlepszy? (może być na priv jak nie chcesz tutaj ujawniać)

 

wedle uznania, możesz zalać fuchsem, shellem czy nawet platinium z orlenu, jedź do najbliższej hurtowni czy większego sklepu i wybierz co mają na "półce"

Opublikowano

Często bywa tak, że sprzedawca chce wcisnąć towar, który nie schodzi - nie dajcie się wkręcić.

Czasy, gdy kupowało się "to, co jest" minęły bezpowrotnie.

 

Bądźcie panami własnych decyzji, podmiotami a nie tylko przedmiotami. Kupujcie świadomie i żądajcie od sprzedawcy towaru, który Was interesuje.

Opublikowano (edytowane)

A ten Moto clean wyczysci skrzynię w 3p? Chce ją zalać takim samym olejem jak w aresie i by się przydało najpierw wypłukac.

I jaki konkretnie polecacie?

Edytowane przez majes
Opublikowano

A ten Moto clean wyczysci skrzynię w 3p? Chce ją zalać takim samym olejem jak w aresie i by się przydało najpierw wypłukac.

 

I jaki konkretnie polecacie?

 

Środek "Motor Clean" ma zastosowanie tylko w silnikach. Do skrzyni nie ma takiej potrzeby. Nie zalecam, choć tak naprawdę nie mam pojęcia, czy miałby jakiś negatywny wpływ.

 

Do silnika zachęcam kupić firmy LIQUI MOLY - droższy, ale skuteczniejszy.

Gość ROTODISEL
Opublikowano (edytowane)

ja do płukania skrzyni w 651s spuściłem stary syf wlałem 35l ON zrobiłem koło po podwórku podnośnik góra dół ster lewo prawo........ i jeszcze raz a potem spust i zalewka agrol u i wszystko gra do tej pory a było to jaaaakiś czs temu 

Edytowane przez ROTODISEL
Gość ROTODISEL
Opublikowano

oj tam oj tam wszystko ładnie cyka drugi rok to raczej niezaszkodziło

Opublikowano

witam was gdzie się wlewa olej do mechanizmu rożnicowego przedniego napędu a gdzie do zwolnic w przedniej osi pomóżcie mi bo nie moge znaleźć :) sa jakieś korki tylko na imbusa od zewnętrznej strony felg ale jak tam nalac olej jak się wykręci:) chyba że to nie to:)

 

 

 

Opublikowano

Nie jesteś nowy na forum, dlatego nie rozumiem: czy tak trudno przeczytać posty kilka stron wcześniej - było już o tym wielokrotnie pisane. Wiem, łatwiej zadać kolejne pytanie, niż znaleźć już istniejącą odpowiedź.

Opublikowano

witam was gdzie się wlewa olej do mechanizmu rożnicowego przedniego napędu a gdzie do zwolnic w przedniej osi pomóżcie mi bo nie moge znaleźć :) sa jakieś korki tylko na imbusa od zewnętrznej strony felg ale jak tam nalac olej jak się wykręci:) chyba że to nie to:)

 

Żeby nalać olej to raczej trzeba korek wykręcić :) to jest to, powinieneś miec tam taką strzałkę która podczas dolewanie oleju muśi być w poziomie i wlewasz tyle aż się będzie wylewać  i zakręcasz korek :D

 

Opublikowano (edytowane)

Czytałem wszystkie strony i nie znalazłem..

 

Skoro nie znalazłeś to trudno.

W zwolnicach korek spustowy i wlewu jest jeden - ten na ampul.

Podnieś przednią oś tak, abyś mógł swobodnie obracać kołami. Do spuszczenia oleju obróć kołami tak, aby otwór znalazł się na dole i wtedy odkręć korek spustowy na klucz ampulowy. Natomiast do nalania nowego oleju przekręć koła tak, aby ten otwór znalazł się w poziomie, czyli o 900. Lejesz olej do momentu, aż pojawi się w otworze.

 

W przednim moście spust oleju znajduje się od dołu, od tyłu z lewej strony (tak gdzieś w połowie) znajduje się wlew, który także jest miarką. Zdarza się, że spust jest na dole, ale od tyłu.

 

Technika wlewu:

Lejek osadź na przewodzie paliwowym o średnicy Ø 6 (takiej, aby zmieścił się w otwór). Umieść końcówkę przewodu w otworze zaś do lejka lejesz olej.

Są także specjalne tuby do oleju. Można użyć dużej strzykawki, ale to za długa zabawa.

Edytowane przez AlaCapone
Gość LUKAcog2016
Opublikowano (edytowane)

Panowie, klasyka. Renault 155.54 z 96 r.; EHR; 24/8; wymiana oleju w skrzyni i silniku.

Mam tylko jedno pytanie.  Ile ona ma tych filtrów?

1 oleju z silnika, 1 paliwa, 2 powietrza, 1 cieczy chłodzenia(?), szczególnie hydraulicznych?

Numery do nich to znajdę sobie, chce wiedzieć tylko ile ich jest.

Edytowane przez LUKAcog2016
Opublikowano

są 4 filtry oleju hydraulicznego .2 ssące w rurach doprowadzających olej do pompy i 2 ciśnieniowe nad pompą na bloku silnika filtra ,,cieczy chłodzenia,, niestety niema przynajmniej u mnie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v