Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co myślicie o kapitalnym remoncie silnika bo mam MF 6290 rok 2001 i już w tym roku jesienią zauważyłem duży spadek mocy silnika nie jest już taki jak kiedyś w zeszłym roku miałem pompe u pompiarza wymienił tylko membrane bo była uszkodzona i w czasie polowej roboty jesiennej był u mnie serwis i sprawdzali ciśnienie na tłokach pierwszy tłok miał 130-140 atm a pozostałe miały 170-180 a serwis mówił ze wtych ciągnikach na tłokach cisnienie powinno być  w granicach 230-250 atm czy to prawda to nie wiem aha i mówili ze moze tu wystarczy wymienic pierścienie na tłokach ? a już mi cięzko pali na start a świeca plomieniowa wszystko sprawne jeszcze bym musiał sprawdzić jakie ma cisnienie w silniku i olej bierze tzn na cały sezon jesienny 4 litry oleju tylko dolewałem a mialem 80 ha do roboty 

I tak tu myśle że chyba wiosną bede robił silnik ale chyba zawioze do kostrzynia firma motorem i chcą 8 tyś za remont ale to wszystko zależy co w tym silniku bedzie kiedyś zawiozłem silnik od rekorda i byłem bardzo zadowolony z naprawy i do zeszłego roku nic nie nie robiłem ani grama oleju nie dolewałem a miałem pięc lat bez awarii ale już go nie ma sprzedałem

Opublikowano (edytowane)

sprawdzali kompresję??? manometr  podłączali w głowicę w miejsce wtryskiwacza?? bo tak rozumiem tylko te ciśnienie sie nie zgadzają w silnikach wysokoprężnych zalezy od modelu ale powinno być koło 30 bar. np przy stopniu spręzania 16 silnik powinien mieć 33,6 bar . oczywiście ciśnienie spada wraz z wypracowaniem silnika. 

serwisanci przeprowadzali próbę olejową ??? określili by wówczas czy nieszczelność jest na zaworach głowicy czy na pierścieniach.pozdrawiam

Edytowane przez Agrotech1111
Opublikowano

tak podłączali w miejsce wtryskiwacza no i podałem takie ciśnienie jakie mi powiedzieli nawet sam widziałem jakie były więc pisze takie jakie jest 

a próbe olejową nie tzn jak to się sprawdza?

 

Opublikowano

wlewa odrobine oleju na tłoki i jeszcze raz sprawdza ciśnienie jezeli bedzie wyższe to znaczy ze jest nieszczelny na pierścieniach. po rozebraniu dopiero można określić stan tulei tłokowych. a z tymi ciśnieniami to jakaś pomyłka bo jest tak jak napisałem

Opublikowano

własnie przed chwilą rozmawiałem z ojcem i próbe olejową też sprawdzali i cisnienie bylo wyższe 

a tak dokladnie jakie cisnienie powinno być na tlokach tak jak napisałes? a jak sprawdzali to takie było czyli podaje w atmosferach to zalezy jakie manometry mają bo atmosfer inaczej pokazuje chyba niż bar nie czy się myle?

Opublikowano

Jaki ma przebieg?

Ja bym zdjął głowice i zawiózł do zrobienia. A tłoki i tuleje pomierzyć bo zapewne wystarczyło by tylko pierścienie zmienić i na dobrych częściach zmieściło by się w 2 tysiach jak byś sam robił.

Opublikowano

Zdjęcie głowicy spowoduje tylko, że upewnisz się w tym co powiedzieli serwisanci. Skoro po wlaniu oleju do cylindrów ciśnienie wzrosło to znaczy, że nieszczelność jest na cylindrach. Głowica tez pewnie będzie do roboty. Pytanie o przebieg jest czysto teoretyczne. Bo kto to wie jaki on ma przebieg. Podobnie jak większość sprowadzonych z zachodu.

Wartości jakie podali ci serwisanci i te jakie ci zmierzono pasują dla mnie do wartości ciśnienia wtrysku. W silnikach z turbodoładowaniem tych serii waha się ono około 230 -250. Pompiarz sprawdzał ci pompę względem ciśnienia jakie generuje. Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania. To takie rzeczy, które można w miarę tanio sprawdzić przed zabraniem się za rozbieranie silnika.

Jeśli już go rozbierzesz wymiana samych pierścieni będzie bez sensu. Jeśli ciśnienie spadło zużyte są tez tuleje. Można zastanowić się nad zostawieniem oryginalnych tłoków. Ale to też nie najlepszy pomysł. Jednym słowem. Chcesz zrobić do sprzedania zmień pierścienie. Chcesz zrobić sobie poświęć kasę na kompletny remont. Przed rozebraniem silnika zagrzej go i zmierz ciśnienie oleju. Jeśli po rozebraniu panewki będą dobre a ciśnieni odpowiednio wysokie zostaw to w oryginale a górę zrób.

Opublikowano

Po zdjęciu głowicy da się pomierzyć tuleje. Nie zawsze zużycie pierścieni (zwłaszcza olejowych) idzie w parze ze zużyciem tulei. Wtedy mozna ocenić czy wymagany jest generalny remont czy nie.

Oddając silnik w całości do firmy remontowej na 99% zrobią pełny remont naciągając klienta na koszta.

Opublikowano (edytowane)

Ile mtg mial to trudno powiedziec jak kupiłem to miał 4,5tys mtg ale mtg nie dzialaly od poczatku i jak rozebralem ten zegarek mtg to miał 4 ząbki wyłamane czyli wedlug mnie powinnien miec 8,5 tys mtg i tak mysle i chyba bede robil ale wiosna u siebievw warsztacie

A jak sprawdzić ciśnienie doładowania. ?

Edytowane przez macko25
Opublikowano

Czyli handlarz w Polsce chciał przestawić bębenki z cyferkami przy pomocy śrubokręta. Głąb przekręcał w odwrotną stronę i połamał. 8,5 tys to tulei dobrych bym się nie spodziewał. Tragedii może nie będzie ale cudów też. Szczególnie na ostatnich cylindrach. Jedynie wał i panewki mogą być w stanie na tyle dobrym, aby ich nie wymieniać. Tak jak mówiłem najpierw zmierz ciśnienie oleju na ciepłym. Potem ciśnienie doładowania i jak już zaczniesz rozbierać to najpierw wyjmij pompę i niech pompiarz sprawdzi ciśnienie.

Opublikowano (edytowane)

 8,5 tys to tulei dobrych bym się nie spodziewał.

 

Nie doceniasz tych silników. Widziałem silnik po 9000h i na tulejach wyraźnie było widać ślady honowania, jedynie ostatni cylinder przy gmp był nieco bardziej zużyty. Zużyty można wziąć w cudzysłów bo rysy honowania były widoczne tylko jak za mgiełką.

 

 

Ale jak cisnienie doładowania sprawdzić?

 

Wpiąć się w kolektor ssący np. tam gdzie jest wyjście na booster pompy wtryskowej i sprawdzić ile pompuje pod obciążeniem np w orce.

Edytowane przez Arek
Opublikowano

Jabym zrobil w renomowanym warsztacie dal do sprawzzenia turbo i uklad wtryskowy to sa wytrzymale silniki ponad 20000 mth zrobi bez ruszania 

Dnia 30.11.2014 o 11:09, macko25 napisał:

Co myślicie o kapitalnym remoncie silnika bo mam MF 6290 rok 2001 i już w tym roku jesienią zauważyłem duży spadek mocy silnika nie jest już taki jak kiedyś w zeszłym roku miałem pompe u pompiarza wymienił tylko membrane bo była uszkodzona i w czasie polowej roboty jesiennej był u mnie serwis i sprawdzali ciśnienie na tłokach pierwszy tłok miał 130-140 atm a pozostałe miały 170-180 a serwis mówił ze wtych ciągnikach na tłokach cisnienie powinno być  w granicach 230-250 atm czy to prawda to nie wiem aha i mówili ze moze tu wystarczy wymienic pierścienie na tłokach ? a już mi cięzko pali na start a świeca plomieniowa wszystko sprawne jeszcze bym musiał sprawdzić jakie ma cisnienie w silniku i olej bierze tzn na cały sezon jesienny 4 litry oleju tylko dolewałem a mialem 80 ha do roboty 

I tak tu myśle że chyba wiosną bede robił silnik ale chyba zawioze do kostrzynia firma motorem i chcą 8 tyś za remont ale to wszystko zależy co w tym silniku bedzie kiedyś zawiozłem silnik od rekorda i byłem bardzo zadowolony z naprawy i do zeszłego roku nic nie nie robiłem ani grama oleju nie dolewałem a miałem pięc lat bez awarii ale już go nie ma sprzedałem

Zasadnicze pytanie czy bierze duzo oleju i czy sa przedmuchy z odmmy

Jesli niewielkie jlosci to nic nie ruszaj za moc odpowiada turbo , wtryski ,pompa wtryskowa daj do sprawdzenia 

Ps. Serwis chce cie naciagnac na remonty i zarobic na tobie groba kasę UWAZAJ NA NICH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v