Skocz do zawartości
macko25

Remont silnika perkins 1006-60T

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
macko25    5

Co myślicie o kapitalnym remoncie silnika bo mam MF 6290 rok 2001 i już w tym roku jesienią zauważyłem duży spadek mocy silnika nie jest już taki jak kiedyś w zeszłym roku miałem pompe u pompiarza wymienił tylko membrane bo była uszkodzona i w czasie polowej roboty jesiennej był u mnie serwis i sprawdzali ciśnienie na tłokach pierwszy tłok miał 130-140 atm a pozostałe miały 170-180 a serwis mówił ze wtych ciągnikach na tłokach cisnienie powinno być  w granicach 230-250 atm czy to prawda to nie wiem aha i mówili ze moze tu wystarczy wymienic pierścienie na tłokach ? a już mi cięzko pali na start a świeca plomieniowa wszystko sprawne jeszcze bym musiał sprawdzić jakie ma cisnienie w silniku i olej bierze tzn na cały sezon jesienny 4 litry oleju tylko dolewałem a mialem 80 ha do roboty 

I tak tu myśle że chyba wiosną bede robił silnik ale chyba zawioze do kostrzynia firma motorem i chcą 8 tyś za remont ale to wszystko zależy co w tym silniku bedzie kiedyś zawiozłem silnik od rekorda i byłem bardzo zadowolony z naprawy i do zeszłego roku nic nie nie robiłem ani grama oleju nie dolewałem a miałem pięc lat bez awarii ale już go nie ma sprzedałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    5

agrotech1111 nie rozumiem cie ? cisnienie mierzyli na wtryskach tzn wykrecili wtryski a w to wężyk manometrem a jakie ciśnienia bylo to napisałem tam wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sprawdzali kompresję??? manometr  podłączali w głowicę w miejsce wtryskiwacza?? bo tak rozumiem tylko te ciśnienie sie nie zgadzają w silnikach wysokoprężnych zalezy od modelu ale powinno być koło 30 bar. np przy stopniu spręzania 16 silnik powinien mieć 33,6 bar . oczywiście ciśnienie spada wraz z wypracowaniem silnika. 

serwisanci przeprowadzali próbę olejową ??? określili by wówczas czy nieszczelność jest na zaworach głowicy czy na pierścieniach.pozdrawiam

Edytowano przez Agrotech1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    5

tak podłączali w miejsce wtryskiwacza no i podałem takie ciśnienie jakie mi powiedzieli nawet sam widziałem jakie były więc pisze takie jakie jest 

a próbe olejową nie tzn jak to się sprawdza?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlewa odrobine oleju na tłoki i jeszcze raz sprawdza ciśnienie jezeli bedzie wyższe to znaczy ze jest nieszczelny na pierścieniach. po rozebraniu dopiero można określić stan tulei tłokowych. a z tymi ciśnieniami to jakaś pomyłka bo jest tak jak napisałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    5

własnie przed chwilą rozmawiałem z ojcem i próbe olejową też sprawdzali i cisnienie bylo wyższe 

a tak dokladnie jakie cisnienie powinno być na tlokach tak jak napisałes? a jak sprawdzali to takie było czyli podaje w atmosferach to zalezy jakie manometry mają bo atmosfer inaczej pokazuje chyba niż bar nie czy się myle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Jaki ma przebieg?

Ja bym zdjął głowice i zawiózł do zrobienia. A tłoki i tuleje pomierzyć bo zapewne wystarczyło by tylko pierścienie zmienić i na dobrych częściach zmieściło by się w 2 tysiach jak byś sam robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Zdjęcie głowicy spowoduje tylko, że upewnisz się w tym co powiedzieli serwisanci. Skoro po wlaniu oleju do cylindrów ciśnienie wzrosło to znaczy, że nieszczelność jest na cylindrach. Głowica tez pewnie będzie do roboty. Pytanie o przebieg jest czysto teoretyczne. Bo kto to wie jaki on ma przebieg. Podobnie jak większość sprowadzonych z zachodu.

Wartości jakie podali ci serwisanci i te jakie ci zmierzono pasują dla mnie do wartości ciśnienia wtrysku. W silnikach z turbodoładowaniem tych serii waha się ono około 230 -250. Pompiarz sprawdzał ci pompę względem ciśnienia jakie generuje. Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania. To takie rzeczy, które można w miarę tanio sprawdzić przed zabraniem się za rozbieranie silnika.

Jeśli już go rozbierzesz wymiana samych pierścieni będzie bez sensu. Jeśli ciśnienie spadło zużyte są tez tuleje. Można zastanowić się nad zostawieniem oryginalnych tłoków. Ale to też nie najlepszy pomysł. Jednym słowem. Chcesz zrobić do sprzedania zmień pierścienie. Chcesz zrobić sobie poświęć kasę na kompletny remont. Przed rozebraniem silnika zagrzej go i zmierz ciśnienie oleju. Jeśli po rozebraniu panewki będą dobre a ciśnieni odpowiednio wysokie zostaw to w oryginale a górę zrób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Po zdjęciu głowicy da się pomierzyć tuleje. Nie zawsze zużycie pierścieni (zwłaszcza olejowych) idzie w parze ze zużyciem tulei. Wtedy mozna ocenić czy wymagany jest generalny remont czy nie.

Oddając silnik w całości do firmy remontowej na 99% zrobią pełny remont naciągając klienta na koszta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    5

Ile mtg mial to trudno powiedziec jak kupiłem to miał 4,5tys mtg ale mtg nie dzialaly od poczatku i jak rozebralem ten zegarek mtg to miał 4 ząbki wyłamane czyli wedlug mnie powinnien miec 8,5 tys mtg i tak mysle i chyba bede robil ale wiosna u siebievw warsztacie

A jak sprawdzić ciśnienie doładowania. ?

Edytowano przez macko25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Czyli handlarz w Polsce chciał przestawić bębenki z cyferkami przy pomocy śrubokręta. Głąb przekręcał w odwrotną stronę i połamał. 8,5 tys to tulei dobrych bym się nie spodziewał. Tragedii może nie będzie ale cudów też. Szczególnie na ostatnich cylindrach. Jedynie wał i panewki mogą być w stanie na tyle dobrym, aby ich nie wymieniać. Tak jak mówiłem najpierw zmierz ciśnienie oleju na ciepłym. Potem ciśnienie doładowania i jak już zaczniesz rozbierać to najpierw wyjmij pompę i niech pompiarz sprawdzi ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

 8,5 tys to tulei dobrych bym się nie spodziewał.

 

Nie doceniasz tych silników. Widziałem silnik po 9000h i na tulejach wyraźnie było widać ślady honowania, jedynie ostatni cylinder przy gmp był nieco bardziej zużyty. Zużyty można wziąć w cudzysłów bo rysy honowania były widoczne tylko jak za mgiełką.

 

 

Ale jak cisnienie doładowania sprawdzić?

 

Wpiąć się w kolektor ssący np. tam gdzie jest wyjście na booster pompy wtryskowej i sprawdzić ile pompuje pod obciążeniem np w orce.

Edytowano przez Arek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×