Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

locke, nie zrozumiałeś mnie.

Alternatora nie mam jeszcze założonego. Prądnica jest zdjęta i to miejsce póki co jest wolne. Przepiąłem na razie tylko akumulatory żeby - był na masie i aku trzymają napięcie jak już mówiłem na światłach, na grzaniu świec itp. Elektrolit jest, płytki zakryte etc, ładowane też były. Jak przekręcam na rozruch to napięcie spada do 3-4v i ledwo co wałem na dźwigniętych zaworach obróci.

Po drugie chodziło mi o to, gdzie znajduje się regulator napięcia prądnicy ten w traktorku gdzieś, bo muszę go wyrzucić gdyż regulator mam w alternator wbudowany ;)

Opublikowano (edytowane)

Przy takich sytuacjach przypomina mi się zdarzenie u mnie. Przyczyna błacha, a roboty wiele narobiło. Posprawdzaj po prostu dokładnie klemy na aku. Sprawdź ręką czy się nie rusza, a nawet odkręć i się przyjrzyj. Któraś mogła lekko pęknąć przy przekładaniu i stąd te problemy.

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

sprawdź i ewentualnie wymień elektromagnes od rozrusznika. Miałem w tym roku taki problem jak ty. Już chciałem wymieniać akumulatory. Jak masz jakiś stary rozrusznik to zamień elektromagnesy i sprawdź ew kup nowy

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Akumulatory mierzone miernikiem, nawet każdy z osobna.

Na włączonych światłach trzymają te napięcie 11-12v przy grzaniu świec też w tych granicach,

Kolego, przy włączonych światłach napięcie może spaść najwyżej kilkaset mV poniżej spoczynkowego, przy włączeniu świec nie powinno spaść poniżej 12V. Jeżeli te pomiary robiłeś po prawidłowym naładowaniu akumulatorów to przy takich napięciach nadają się tylko do utylizacji.

 

 

Pytanie poza tematem, gdzie znajdę w ciapku regulator napięcia ? Które kable z niego wypiąć, jeżeli mam regulator wbudowany w alternatorze?

Jeżeli nawet nie wiesz gdzie znajduje się regulator napięcia, to daruj sobie te przeróbki żeby nie wydarzyło się nieszczęście. Poza tym wszystko jest opisane na forum jak wymienić prądnicę na alternator. Tylko trzeba jeszcze chcieć poszukać.

Opublikowano

Elektrotechnik, daruj sobie takie głupie pieprzenie...

Po pierwsze nigdzie nie napisałem, że akumulatory mam nowe...

Po drugie Ty też wątpię że od razu jak na pojazd mechaniczny spojrzałeś to już wiedziałeś wszystko, gdzie co jest itp... Więc nie pierdziel bez sensu..

 

Klema jest pęknięta, muszę ją dziś wymienić i zobaczę czy coś się poprawiło ;) A czy to wgl możliwe ? Bo światła świecą normalnie a przy rozruchu spada do 4v, coś musi być nie tak.

 

Jak mam regulator wbudowany w alternatorze to te trzy kable z oryginalnego regulatora po prostu wypiąć i zaizolować ? :)

Opublikowano

światła to światła a rozrusznik to rozrusznik nie powiem więcej bo posypie się do mnie krytyka że sie nie znam a się mądrze a kable z orginalnego wypiąc i zaizolowac a co do pęknięcia klemy to właśnie bardzo prawdopodobne że to przez nią bo może nie przewodzic dobrze prądu

Opublikowano (edytowane)

To tak, klemy wymieniłem wszystkie 4 i dalej to samo..

A czemu elektromagnes, przecież bendix działa? Dodam, że przed zmianą biegunów kręcił normalnie a teraz po przepięciu ledwo co i zaraz zdechnie.

 

PS, po wypięciu tych 3 kabli z regulatora nie działają mi światła oraz kontrolka ;P

 

Proszę o szybką pomoc,

Pozdrawiam, Mateusz ;)

Edytowane przez lasku124
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Napiszę ostatni raz, bo widzę, że wszyscy są tu mądrzejsi a autor pytania szczególnie. Skoro przy włączonych światłach napięcie spada poniżej 12V to niby jakim cudem ciągnik ma odpalić? I masz rację, od razu nie wiedziałem wszystkiego... Ale już jak byłem w podstawówce to umiałem ustawić i wyregulować mechaniczny regulator napięcia, czego niektórzy nie potrafią do dzisiaj... Ale będę śledził temat, bo zapowiada się wesoło. :D

Opublikowano

@lasku124 taka dobra rada - zamiast bluzgać kolege @Elektrotechnik, mógłbyś go posłuchać lub poprosić o konkretne rady, bo w tych kwestiach ma w małym palcu to, czego nam brakuje w całej głowie. Choć w sumie odpowiedzi na Twoje pytania znalazłbyś też na forum.

Założenie alternatora nic nie pomoże, jeśli napięcie przy rozruchu spada poniżej 10V to akumulatory wyzionęły ducha.

Opublikowano

dlaczego elektromagnes... u mnie właśnie tak było jak opisujesz na początku tematu. nie mierzyłem napięcia przy włączonych światłach bo z rozrusznikiem nie ma to nic wspólnego. U mnie przed wymianą elektromagnesu rozrusznik ledwo kręcił i głośno buczał nawet czasem wydawało mi sie że coś sie tam śrutuje. U mnie również napięcie mocno spadało. Zobacz sobie kolego jakie masz przekroje kabla do rozrusznika a do świateł...

Opublikowano

żeby to sprawdzić wystarczy włączyć odprężnik kiedy rozrusznik zacznie mocno zwalniać. Jeśli aku jest w porządku to na odprężniku rozpędzi silnik bez najmniejszego problemu. Kilka prób włączania i wyłączania odprężnika i ciągnik zapala. Przez rok tak się męczyłem z moim 28.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No, no, porady są coraz ciekawsze. A żeby zdiagnozować przyczynę wystarczy jeden pomiar zwykłym multimetrem....

Opublikowano (edytowane)

Dobra, zostawmy na chwilę temat rozrusznika..

Jak wymontować regulator ? Idzie mi do niego kabel z kontrolki ładowania itp, po wypięciu kabli z regulatora nie mam w traktorze świateł oraz nie działają kontrolki. Co robię źle ?

Na D+ w alternatorze mam pociągnąć kabel z kontrolki ładowania.. tzn zasilający z gniazda żaróweczki tak ?

Te 3 kabelki co szły do prądnicy będą do czegoś potrzebne czy spokojnie mogę uciąć i zaizolować ?

 

Problem z rozrusznikiem rozwiązany :)

Teraz mam jeszcze tylko 4 krótkie pytania:

- do alternatora mam podpiąć kabel z kontrolki ładowania, który to ma być ? "+" który przychodzi na gniazdko żarówki ładowania ?

- 3 kable które szły do prądnicy mogę swobodnie usunąć, prawda ?

- jaki pasek klinowy na alternator należy dokupić ? Oryginalny jest za krótki o jakieś 2 centymetry :wacko:

- jak mam wymontować regulator napięcia ? Jak odłączę od niego te 3 kable to nie mam w traktorze świateł oraz nie działają mi kontrolki :blink:

 

Liczę na szybką pomoc, z góry bardzo dziękuję za wszystkie wasze odpowiedzi. Bez Was nie dałbym sobie rady :rolleyes:

Pozdrawiam, Mateusz ^^

 

 

 

Następnym razem proszę nie pisać posta pod postem, tylko używać opcji edytuj.

Edytowane przez Elektrotechnik
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No więc tak: Przewód do kontrolki już masz, wykorzystujesz jeden z przewodów, które były podłączone do prądnicy. To jest ten, który był podłączony do zacisku 16 prądnicy. Odłącz go od regulatora i zaizoluj końcówkę. Pozostałe przewody od regulatora są niepotrzebne. Pasek kup o 2 centymetry dłuższy i będzie po problemie. Oryginalny jest tam A 1250. Co do kontrolek, to pod śrubą mocującą regulator jest podłączona masa od wskaźników, podłącz ją prawidłowo i będą działać. Natomiast światła nie mają nic wspólnego z układem ładowania, czyli z regulatorem, więc musisz mieć coś nie tak z instalacją. Podłącz według schematu i będzie dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Kontrolka wcale nie gaśnie, świeci cały czas na obojętnie jakich obrotach.

Napięcie na akumulatorach cały czas takie samo, niezależnie od obrotów silnika. Wszystko jest podpięte tak, jak być powinno.

Czy siadło coś w środku alternatora ?

Edytowane przez lasku124
Opublikowano

Ale jaka wartość tego napięcia podczas pracy silnika? Taka jak napięcie spoczynkowe akumulatorów?

Jeśli uważasz, że wszystko dobrze podłączyłeś to proponuje podmienić regulator napięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v