Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Akumulatory mam nowe, ciągnik pali z " dotyku " także nie ma potrzeby ich ładować, czy sprawdzać.

Alternator grzeje się bardzo jak przejadę się kawałek powiedzmy 10 minut jazdy na średnich obrotach to jak stanę i dotknę go to aż parzy. Wszystko jest z nim ok, tylko, że właśnie bardzo się nagrzewa i to w szybkim czasie.

Mod, o jakie pomiary ci chodzi ? Znajomy elektryk mierzył prąd ładowania, ładuje tak jak powinien, do 14V tak jak pisze na nim, nawet jak dam gaz do oporu to poza 14 V nie wychodzi także jest w porządku, patrzył też akumulatory i ładuje je, są naładowane.

A próbowałeś obracać ręką może troszkę obciera i nagrzewanie ma powód mechaniczny albo ktoś zapomniał nałożyć smaru do łożysk, najlepiej spróbuj go wymienić na reklamacji.
Opublikowano
 

dokładnie , jak jest nowy to zwróć do sprzedawcy na zasadzie rękojmy bo gwarancji to raczej nie dostałeś  .

Wypadałoby jeszcze zmierzyć prąd ładowania wstawiając szeregowo amperomierz do zacisku prądowego alternatora  bo może wina leży po stronie akumulatorów a konkretnie zwarcia wewnętrznego ,ale jak Jesteś pewien co do i ich stanu to wywal ten alternator i niech się kto inny martwi bo jak dojdzie do pożaru to będzie za późno !!!

 
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po co w ogóle to całe pisanie, skoro autor nie podał żadnych konkretów. Na samym początku miał zmierzyć prąd i napięcie, a tego nie zrobił, więc po co to całe gdybanie? Na razie nie wiadomo nic o stanie całego układu ładowania. Jakiś pseudo elektryk niby zmierzył napięcie (zresztą nie wiadomo czy dobrze), ale w zasadzie to nic nie daje. Więc na razie proszę się powstrzymać z bezsensownym pisaniem, dopóki nie zostaną przeprowadzone rzetelne pomiary. Bo usterka jest do opanowania w dwie minuty.

Opublikowano

Mam problem z alternatorem Paris Rhone, na wyłączonej stacyjce lekko świeci się kontrolka, po przekręceniu w pozycję I kontrolka gaśnie, jest jakieś zwarcie bo zakładając i zdejmując kabel A+ dosyć mocno się iskrzy. Co może być przyczyną? 

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam problem z alternatorem Paris Rhone, na wyłączonej stacyjce lekko świeci się kontrolka, po przekręceniu w pozycję I kontrolka gaśnie, jest jakieś zwarcie bo zakładając i zdejmując kabel A+ dosyć mocno się iskrzy. Co może być przyczyną? 

A gdzie Ty tam masz "A+"?

Opublikowano

Nie wiem ilu diodowy, nie rozkręcałem go, ciągnik w ciągłym użytku. Ale chyba taniej będzie założyć boscha ewentualne następne awarie będą tańsze w naprawie . Miałem w MF-ie rozrusznik Paris Rhone to części nie byłe tanie 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Regulator do Boscha kosztuje 200-300zł (oryginał). Szczotki niewymienne trzeba kupić nowy regulator. Nowsze modele nie zawsze współpracują z zamiennikami. Więc chyba nie wiesz co piszesz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak masz oryginały Bosch za 120zł to kupię od Ciebie z 50 szt.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to się nie zrozumieliśmy, bo mi chodziło o taki alternaotr. Do tych, o których piszesz ja kupuję zamienniki w hurcie poniżej 15 zł.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie w każdym go widać. A zasadzie jest tylko kilka starszych modeli z widocznym regulatorem. A po co Ci ta wiedza czy go widać czy nie skoro i tak nie masz pojęcia jak on działa?

Opublikowano

Kupiłem nowe akumulatory,alternator.Przełożyłem minus na masę.Połączyłem alternator z rozrusznikiem i drugim kabelkiem z kontrolką ładowania.Alternator jest z regulatorem napięcia więc stary regulator wypiąłem.Po odpaleniu ciągnika kontrolka nie gaśnie.Czy ktoś może mi podpowiedzieć dlaczego?

Opublikowano

schemat gdy alternator jest obcowzbudny (6cio diodowy) od stacyjki - do bezpiecznika w którym jest cały czas prąd po wsunieciu kluczyka - do kontrolki - drugie wyjście z kontrolki na alternator a dokładniej chyba w szczotkotrzymak. Dosyć istotną sprawą jest żarówka w kontrolce proponuję przynajmniej 4W jak będzie mniejsza kontrolka zgaśnie dopiero na wyższych obrotach reszta to tak jak pisałeś. Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v