Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to oddajesz go na gwarancję,albo dokładasz mostek diód wzbudzenia,lub też podłączasz go z przekaźnikiem i regulatorem do alternatora 6 diodowego.Możesz podłączyć go bez kontrolki,przekaźnika tylko na samym regulatorze napięcia.Nie będziesz miał kontrolki ładowania.Jednak ja zalecam układ z kontrolką.Schemat podłączenia bez kontrolki znajdziesz na forum,lub też w internecie.

Opublikowano

Nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi :wacko:

Chcę się tylko dowiedzieć jaki mam zamontować przekaźnik, żeby mieć normalnie kontrolkę ładowania i jak go podpiąć ?

Na gwarancje mi go raczej nie przyjmie bo rozbierany był :/ a poza tym 6 od 9 diodowego poza mniej wyprostowanym prądem niczym się nie różni

Opublikowano (edytowane)

Weź miernik, ustaw go na ciągłość obwodu(znaczek diody) i pomierz między dużą śrubą na 10 klucz a tymi trzema małymi zaizolowanymi w plastikowych gniazdach,9 diodowy pokaże w obie strony przerwę,a jeżeli w jedną to 6 diodowy.Ale to jest raczej nie możliwe,aby ktoś założył taki regulator do alternatora 6 diodowego...

Coś pokręciłeś, badając między tymi punktami czyli B+ i 3 śruby przy sprawnym alternatorze 6 i 9 diodowym będzie taki sam efekt przejście w jedna stronę.

Test powinien być przeprowadzony miedzy B+ a D+ w tedy 6 diodowy przejście w jedną stronę, 9 diodowy brak przejścia-przerwa w obydwie strony.

Lub miedzy D+ a tymi 3 śrubkami w izolatorach w tedy 6 diodowy przejście w obydwie strony i 9 diodowy przejście w jedna stronę.

 

B+ = 30

D+ = plastikowe gniazdo z męska końcówką tuż obok śruby 30.

 

Edit:

a poza tym 6 od 9 diodowego poza mniej wyprostowanym prądem niczym się nie różni

:o :rolleyes: Nie wiem jak to skomentować.

Pomierz go, albo ponownie rozbierz i przyjrzyj się dobrze mostkowi. 80% ludzi za pierwszym razem nie widzi tych diod.

A jak ich nie ma to dołóż i odpuść sobie ten przekaźnik kontrolki ładowania.

Umiesz korzystać z internetu? Do tej pory był byś specjalistą w sprawie alternatorów Elmot gdybyś trochę poczytał.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano (edytowane)

Jak zwykle odbiegamy od tematu głównego.

 

Jeżeli w alternatorze jest taki element tj diody wzbudzenia to jest 9-diodowy : http://forum125p.pl/...�to��alternator

 

Patrząc po zdjęciu to powinien być 9 diodowy, ale nie mamy pewności czy przykładowy "Nowak" nie zamontował szczotek i regulatora od alternatora 9-diodowego do 6-diodowego co pasuje zamiennie bez problemu.

 

Poprawiłem

 

Proszę poprawić post. Umieszczanie tymczasowych linków jest zabronione. Grozi za to +1 pkt.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano

@mtracz No rzeczywiście,powinno tak być.Pomyliły mi się B+ z D+. Dawno alternatora nie naprawiałem :D

 

Lepiej jest dołożyć mostek diód wzbudzenia bo wtedy jest prostszy układ.Czy jest alternator 9 czy6 diodowy to nie ma różnicy na wyprostowanie prądu, bo w jednym i w drugim są po trzy diody dodatnie i trzy ujemne.

 

@lasku124 jak rozbierałeś alternator to kabel od 67 był podłączony do uzwojenia czy do plastikowego mostka?

Opublikowano

@locke and mtracz Nie zmienia to faktu, że tam też przejście mam tylko w 1 stronę ;)

Panowie, ja nadal nie rozumiem czemu mam przerabiać ten mój 6 diodowy na 9 diodowy ? Przecież wystarczy tylko zamontować przekaźnik, tylko powiedzcie jaki i to będzie już koniec moich kłopotów :)

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kurcze, a na czym polegałaby przeróbka alternatora ? Bo może jednak lepiej i taniej wyjdzie go przerobić.. Wziąłbym go na praktę do szkoły i się zrobi. Tylko powiedzcie co i jak..

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@locke and mtracz Nie zmienia to faktu, że tam też przejście mam tylko w 1 stronę ;)

Czyli masz alternator dziewięciodiodowy. Nic nie musisz przerabiać. Skoro mierzyłeś tak jak napisano, czyli między D+ i śrubami to na pewno masz dziewięciodiodowy.

Opublikowano

@mtracz między B+ a D+ brak przejścia w żadną ze stron, między D+ a tymi 3 śrubkami odizolowanymi w obudowie przejście w jedną stronę. Czyli alternatorek 9 diodowy, uff :)

 

Tylko pytanie: Dlaczego on nie ładuje.. dawałem do kontrolki żarówkę 4w i też nic.. co tu jest grane. Jutro z rana dodam jeszcze wyniki pomiarów na odpalonym silniku :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro masz wszystko dobrze podłączone to musi ładować. Niestety na odległość nie da się stwierdzić co jest nie tak, tym bardziej, że nie dysponujesz niczym więcej niż miernikiem z biedronki. Spróbuj jeszcze dać jako kontrolkę żarówkę 21W, a nawet H4 60W. Możesz jeszcze pomierzyć diody, tylko nie miernikiem a żarówką. I na tym Twoje możliwości się niestety kończą, bo wirnika jak i stojana nie sprawdzisz pod kątem zwarć międzyzwojowych, a są one bardzo prawdopodobne.

Opublikowano

Co to dokladnie byl za przewód?

Od czego?

Jedyny przewód lutowany w tym alternatorze jaki kojarze to przewód D+ do pierścienia z 3 diodami wzbudzenia.

Jakiś inny typ?

To jak pomiary wychodziły? :huh:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No właśnie nie wychodziły, bo przez dwa tygodnie walki z alternatorem nie raczył podać wyników na odpalonym silniku. A wtedy by wszystko wyszło.

Opublikowano

Ja mam DelcoRemy z Opla Omegi 2.0 za 50zł i jest na pewno lepszy pod każdym względem od Elmota z Fiatów czy Polonezów. Sztywniejsze mocowanie bo na dwa uszy, więcej A bo 100A(nie 150 jak błędnie wcześniej podałem), jakość też jest lepsza i ma wbudowany regulator co daje mniej kabli i połączeń.

Opublikowano

Od poloneza caro alternator też ma dwoje uszu do mocowania i regulator też jest z alternatorem tylko sam fakt wymiany szczotek czy regulatora napięcia w polonezoskim to groszowe sprawy nie mowie już o tym młodszym od plusa bo jest droższy ale elmot znormalizował regulatory w tych nowszych i do plusa pasuję od cieniarza czy sejko ale wedle mnie te alternatory regenerowane po 99 zł na które dostajesz też gwarancje to lepsze rozwiązanie.Zakładałem je do c 330 i c 360 i na razie nikt nie narzeka że nie ładują.Regenerowanie altka czy prądnicy u elektryka jak ktoś się nie zna kosztuję więcej niż 100 a nie wspomnę już o innych altkach boscha.

Opublikowano

Witam mm pytanie jak podłączyć ten alternator w ursusie c 330 ponieważ jest pociągnęty przewód tylko do żarówki a niewiem z kąd i gdzie podłączyć drugi kabel ??

post-105204-0-79508100-1392117038_thumb.jpg

Opublikowano

Może moje zdjęcie Ci pomoże. Popatrz czy nie masz na obudowie alternatora literek B+ i D+.

B+ to główny prądowy a D+ to właśnie kontrolka . U ciebie wydaje mi się że ta na kontrolkę jest nie podłączony przewód ( po lewej stronie masz miejsce na wsuwkę i to jest raczej ten D+) z resztą na rysunku dobrze jest to zilustrowane.

post-117452-0-12225700-1392117491_thumb.jpg

Opublikowano

ale ten przewód widoczny na zdjęciu czerwony jest podłączony pod stacyjke i pod kontrolke wiec wydaje mi sie ze to miejsce na wsówke bedzie chyba na główny prądowy ale nie jestem pewien ponieważ nie ma oznaczeń

Opublikowano

Wątpię że ten na wsuwkę jest prądowy , bynajmniej nigdy się nie spotkałem . Prądowy główny zawsze jest dokręcany nakrętką a kontrolka na wsuwkę. Tak jak jest to na zdjęciu które dodałem w poprzednim poście.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja też wątpię... w poziom Twojej wiedzy. Połowa alternatorów w motoryzacji ma podłączenie na konektor 9mm. Więc byłbym ostrożny z pisaniem, że wyście zawsze jest na śrubę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v