Skocz do zawartości
elektrotech

schemat ładowania akumulatora w oparciu o alternator ŻUK 6 diodowyz sygnalizacją ładowania dla Ursus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

elektrotech    3

schemat ładowania akumulatora w oparciu o Alternator ŻUK 6 diodowy-dla Ursus z układem kontroli ładowania za żarówce

UWAGA

Kontrolka ładowania -żarówka koniecznie 12V/4W-mniejsza moc moze spowodować brak ładowania

 

6dprzekrv0.jpg

uk1jn0.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtii    5

a jak podłączyć altka w bizonie?, czy ten schemat dotyczy też poloneza z wbudowanym regulatorem?, bo w 60podlączyłem wzbudzenie ,poprzez kontrolke i działa,teraz musze kupić kolejny alternator z poldka do 80,oryginalny umarł,a w kombajnie jest już 24v i trzeba reanimować stary, :),jak kupiłem kombajn ,to altek był niepodłączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
a jak podłączyć altka w bizonie?, czy ten schemat dotyczy też poloneza z wbudowanym regulatorem?, bo w 60podlączyłem wzbudzenie ,poprzez kontrolke i działa,teraz musze kupić kolejny alternator z poldka do 80,oryginalny umarł,a w kombajnie jest już 24v i trzeba reanimować stary, :),jak kupiłem kombajn ,to altek był niepodłączony

 

niewiem jaki masz alternator-rysunek oparłem o alternator Żuka 6 diodowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

Pojawiło się trochę pytań co do tego schematu ładowania więc jeszcze raz pozwole sobie coś napisać

 

Na przedstawionym rysunku są 2 tryby pracy -postój-ciagnik nie uruchomiony kluczyk włożony do stacyjki lub też brak ładowania-uszkodzenie

 

Na pierwszym rysunku u góry -przedstawiono pozycję -ciagnik nie odpalony na wyjściu DW alternatora Żuk niema napięcia 0V wiec przekaźnik nie jest zasilany co przez swoje styki-noermalnie zwierny zasila obwód od masy poprzez swoje styki poprzez żarówkę do zacisku 15 stacyjki co spowoduje świecenie kontrolki

 

 

Na drugim rysunku poniżej pierwszego ciagnik uruchomiony na wyjściu DW alternatora pojawia się napięckie powyzej 7V co wzbudza przekaźnik -uruchamia go powodując rozłączenie styków (przekaźnik zasilany uruchamia rozwarcie styków) co w tym wypadku gasi -przerywa zasilanie kontrolki sygnalizując że ładowanie jest bo niema tz czerwonej kontrolki-ostrzeżenie..

 

Co do samego przekaźnika mozna użyć dowolny np MT12,R461 które posiadaja styki w spoczynku-brak zasilania zwarte styki a zasillenie go spowoduję pracę przekażnika rozwierając tym styki

 

10965096go8.jpg

 

rysunek przekaźnika samochodowego- schemat styków

ps24_6.gifps12_9.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziom3    0

mam problem- odłaczyłem zgodnie z schematem (przekaznik 561) ale jak odpale ciagnik to po chwili mi zarówka zaczyna mrugać???? co jest nie tak????? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3

sprawdź podłaczenie od złącza DW ,szcotki są dobre??? jak ciagnik nie zapalony żarówka świeci a po odpaleniu mruga???? czy przygasa??? nie gaśnie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziom3    0

sprawdziłem połaczenie od dw , jak nie jest zapalony to swieci a jak odpale to po chwili zaczyna mrugac ,(przekaznik drży on rozlancza i włancza ) tylko mruga a czasami gasnie ale na chwilke

co jest nie tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
sprawdziłem połaczenie od dw , jak nie jest zapalony to swieci a jak odpale to po chwili zaczyna mrugac ,(przekaznik drży on rozlancza i włancza ) tylko mruga a czasami gasnie ale na chwilke

co jest nie tak??

 

sprawdź szczotki w alternatorze-jesli jest oki -to coś dupiany przekaźnik ale też sprawdź jakość połaczeń na regulatorze oraz pomiedzy zaciskiem śróbowym alternatora a rozrusznikiem

 

ps

jak szczotki są dobre daj mi namiary wyśle ci mały przekaźnik -z kabelkami i opisem co i jak-tak będzie najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziom3    0

sprawdziłem wszystko ,, jest ok co przesles / ?? przekaznik i schemat ?? ile bedzie to kosztowac?tak z ciekawosci .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




elektrotech    3
czemu mi sie przekaznik grzeje i nie rasz mruga lampka??? ;)

 

to chyba w tym przypadku wina altka... co z tą diodą o której pisałem??? założyłeś???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziom3    0

jeszcze nie załozyłem. a morze byc przyczyna tego swiec. ze mam żarówke 2W a nie 4W????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

elektrotech    3
jeszcze nie załozyłem. a morze byc przyczyna tego swiec. ze mam żarówke 2W a nie 4W????

żarówka 4W ma sens jakby była w alternatorze 9 diodowym- a przy przekaźniku niema znaczenia-moze być nawet dioda świecąca ....

 

jeszcze raz zapytam czy zastopsowałeś diodę o której wcześniej rozmawialismy!!!???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


asharot    176

Co to za przekaźnik 53? :blink:

Przekaźnik ma być NZ,czyli Normalnie Załączony.

Ten od przerywacza to chyba nie zabardzo się nadaje,bo jest na załączanie i w dodatku montowany na ścieżce co może być problemem z podłączeniem konektorów.Przekaźniki są po 3zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×