Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem właścicielem Ursusa C-330M jak widać występuje u Ciebie ten sam problem co u mnie podczas pracy ciągnik zaczyna chlapać olejem spod korka jestem ciekaw jaka jest tego przyczyna :angry: mam nadzieje że znajdzie się na to sposób gdyż do tej pory to trzeba po tym sprzątać :angry:

Opublikowano

myślę, że ciśnienie jest dobre, bo kontrolka oleju przy jeszcze dobrze nie rozgrzanym silniku zapala się po zgaszeniu ciągnika za ok 7 sek. a przy rozgrzanym ok 3 sek. To chyba dobrze? Chociaż nie wiadomo jak tam czujnik jest sprawny. Każdy działa inaczej.

Opublikowano

Jakąś informacje masz co do cisnienia, ale póki jeszcz ciagnik na chodzie nie rozebrany to warto by załozyć manometr i mierzyc cisnienie w róznych sytuacjach.(zimny, ciepły, wysokie i niskie obroty).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przyczyną są najprawdopodobniej zużyte pierścienie. Ale wymiana samych pierścieni niewiele pomoże. Ja tak zrobiłem i po pół roku znowu wyrzucało olej pod korkiem. Najlepiej wymienić komplet tzn. cylinder, tłok i pierścienie. Jeżeli ma dobre ciśnienie to wał zostawiłbym w spokoju.

Opublikowano

też muszę zrobić "kapitalkę" choć ostatnio była robiona kilka lat temu. Teraz te zestawy naprawcze są chyba do kitu! Od początku trzydziestka chodziła kilkanaście lat, a teraz po remoncie kilka. Jaki wniosek...?

Opublikowano

to wtedy tylko przerobić pokrywę zaworów a dokładnie korek z wężykiem, żeby nie leciało na silnik. Chyba jak się nie mylę w wynalazkach jest takie foto z takim korkiem-prawdopodobnie od malucha.

Opublikowano
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image33433.html

Popatrz jak mój ciapek wali olejem.A w maju 2007 był robiony remont-zrobił może 100mtg i już ciapie. :angry: Nie wiem czego to wina czy mechanika czy materiału, ale jak będzie dalej ciapał to założyć trzeba będzie nowy zestaw naprawczy.

 

Myślę że to wina pierścieni-choć przed remontem bardziej dmuchało z korka- teraz niby mniej dmucha ale aż korek oleju wywala :D Co przed remontem nie miało miejsca.

 

 

za durze ciśnienie na pompie oleju jest ustawione ;) żaden remont nie będzie potrzebny, niektórzy mechanicy na okres docierania specjalnie dają większe, z tego co wiem to wystarczy spuścić olej, odkręcić misę olejową i wyregulować ale nie wiem jak mi to robił mechanik

 

A i mój ciapek po remoncie 18 lat i z 5 jeszcze pojeździ, żadnych śladów oleju, mocy nie ubyło no ale ta 5ha z których 2,5 uprawne ciapek się nudzi bo nie ma co robić

Opublikowano

Gruby330 źle mówisz źle ,wyrzuca olej korkiem bo silnik jest zużyty a dokładniej nieszczelność między cylindrem a tłokiem i wtedy gazy spalinowe przedostają się do skrzyni korbowej stamtąd musza gdzieś ujść czyli najlżejsza drogą korkiem-odpowietrznikiem .Żadne tam za duże ciśnienie oleju ,olej pod ciśnieniem służy do smarowania wału korbowego i rozrządu i koniec nigdzie nie wytryśnie .

 

damian9871 zdrowy silnik nie poci się nawet

 

wyrebski kapitalkę to się robi gdy silnik jest zużyty objawy to spadek mocy no i wycieki .Oczywiście można dać wężyk by olej kapał na ziemię. A co do części to dałbyś więcej szczegółów bo kilkanście lat to dużo ,zależy co było przez te kilkanaście lat

Opublikowano

U mnie w 30 też czeka remont, jest bardzo słaba a olejem to tak chlapie że nawet sztangielką od oleju wywala a silnik cały w oleju.

Czeka go wymiana całego zestawy naprawczego.

Mieżyłem ciśnienie na tłokach to pokazało 17 i 15 a powinno być 25 atfosmet

Opublikowano
za durze ciśnienie na pompie oleju jest ustawione ;) żaden remont nie będzie potrzebny, niektórzy mechanicy na okres docierania specjalnie dają większe, z tego co wiem to wystarczy spuścić olej, odkręcić misę olejową i wyregulować ale nie wiem jak mi to robił mechanik

 

A i mój ciapek po remoncie 18 lat i z 5 jeszcze pojeździ, żadnych śladów oleju, mocy nie ubyło no ale ta 5ha z których 2,5 uprawne ciapek się nudzi bo nie ma co robić

To nie jest wina ciśnienia oleju na pompie :D Teraz sie dowiedzieliśmy że do naszego ciapką był założony chinski zestaw naprawczy-na wiosne trezba bedzie załozyc nowy-lepszy.

 

Ostatnio sprawdzałem jaki ma przedmuch-po wyjęciu korka gdy dłon miałem metr nad wlewem to i tak było czuć przedmuch-pierścieni to już tam nie ma :)

Opublikowano

Masz racje "tommy" to nie jest wina ciśnienia oleju. Zbyt duże ciśnienie oleju może tylko szybciej wypłukiwać panewki. Dodam tylko, że cząstkowa wymiana części przy naprawie, np. wymiana samych pierścieni, raczej nic nie daje. Sam to robiłem kilka razy i efekt żaden. tylko robota i koszty. Niektórzy piszą o wymianie korka na zaślepkę z wężykiem - zrobiłem taką sobie - silnik zrobił się czysty, ale przy ciężkich pracach stwierdziłem, nawet trochę ze zdziwieniem, że muszę częściej dolewać olej, wiec wróciłem do korka. Lepiej ochlapany, jak większe zużycie ;)

Opublikowano

Czy można ją kupić nie wiem. Ja mam ją zrobioną z grubościennej rurki fi: 35mm i dł. 60 mm. Na długości ok. 35 mm zrobione zatoczenie do wymiaru fi: 30 mm. To właśnie zatoczenie wchodzi w pokrywę klawiatury. Drugi koniec tej rurki jest zaślepiony przyspawanym dekielkiem. Na boku wystającej części nawierciłem otwór i przyspawałem króciec w postaci rureczki o przekroju zewnętrznym fi: 20 mm i dł. 50 mm. Na ten króciec mam założony gumowy wąż, który schodzi aż pod misę silnika. Ps. pisząc wczorajszy post wpadłem na pomysł żeby w tą zaślepkę wbić drobną siateczkę drucianą. Miałem akurat taką. Zwinąłem ją w wałek i wbiłem na siłę w zaślepkę. Siatka zajęła pół wysokości zaślepki i odgrodziła wylot do węża. Efekt podobny jak w oryginalnym korku. Myślę, że rozwiąże to nadmierne wyrzucanie oleju podczas pracy. Pozdrawiam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v