Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bo tak powinno byc że para kól zebatych , od jednego producenta . 

Opublikowano

Witam. Panowie w zimę wykonałem remont skrzyni w c360, (robiłem też atak na skośny). I teraz sprawa wygląda tak:

Skrzynia wyje na biegach od 1 do 4 oraz biegu wstecznym ale w miarę upłwu godzin (15mth od remontu) trochę nacichło ale niewiele. Na 5 biegu nie wyje.

Po dołączeniu napędu wałka wom wyje bardzo. I to bez znaczenia czy na zapiętym biegu czy na postoju.

Wymienione wszystkie łożyska, tryby 2 i 3 biegu para, wsteczny i 1 oraz zębatka od 4 i 5 biegu ze sprzęgłem kłowym na górnym wałku oraz wałęk sprzęgłowy 1 stopnia.

Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?  Wcześniej wycia nie było, remont ze względu na ukruszone tryby. Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

 Ja tam nie pamiętam ,ale 5 bieg ,jest to bezpośredni z wału silnika jakby jedna ciągłośc ,bez mieszania w trybach i stąd cisza  . Jak wymieniałeś tryby to pewnie parami ,albo i pojedyńcze . Ale nawet jeśli parami to muszą się do siebie dopracować ,i mikro luzy wszędzie na wałkach  ,obudowach ,tak że nie u jednego w sześcdziesiątce po remoncie skrzyni gorzej wyje jak przed. Ot taka uroda tego ciągnika .

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam posiadam c 360 i od ponad roku czuć stuki tak jakby pod nogami jakby na skrzyni coś prało, dwóch mechaników już rozbierało ,jeden skrzynie ,drugi most nic nie wykryli i dalej bez naprawy co może być czekam na odpowiedzi ponoć główny wałek przekazu mocy ?tak może robić 

Opublikowano

Miałem podobnie - łomot był nieludzki. Również sprawdzałem skrzynię, wałek atakujący, wieniec. I wszystko było ok, a dudnienie było coraz mocniejsze. W końcu okazało się, że na półosi (prawej) jeden ząb był starty z grubości o połowę + 2 sąsiednie były ukruszone po brzegach. Pomogła wymiana półosi. Możesz to sprawdzić tak - podnieś  jedną stronę i powoli obracaj kołem. Jeśli któryś ząb jest uszkodzony to poczujesz ten moment. Sprawdź obydwie strony.

Inną przyczyną może być niewyregulowane cięgno blokady. Jeśli jest za krótko to zapadki blokady mogą się o siebie obijać, pedał blokady będzie drżał i dudniał.

Mogą być jeszcze inne przyczyny, ale teraz nic więcej do głowy nie przychodzi, skoro i skrzynię i most masz zweryfikowane.

  • Like 1
Opublikowano

Kiedy stuka, na postoju, w czasie jazdy, na konkretnym biegu, z wyłączonym WOM, z włączonym, bo tak stuka, to trochę mało, jak zweryfikowali?, rozbierali całość, czy tylko zdjęli pokrywę, popatrzyli, podumali i wszystko pozakrywali?

Opublikowano
W dniu 30.03.2014 o 23:18, kamaz60 napisał(a):

Witam, niedawno przeprowadziłem kapitalny remont skrzyni w swoim 4011 wymiana wszystkiego dosłownie WSZYSTKIEGo każdy wałek tryb łożysko seger, wszystko nowiutkie poskładane wg książki ursusa. Po odpaleniu wszystkie biegi ładnie wchodzą wszystko się kręci, szosowe, polowe, załączanie pompy, ogólnie miód malina, sęk w tym że od początku słychać delikatne stukanie na wolnych obrotach (wcześniej tzn przed roziórką tego nie było zanim ciągnik stał się niesprawny) stukanie to słychać jakby w okolicy wałka wstecznego biegu ale głowy nie dam, im wolniejsze obroty tym głośniej je słychać, po wciśnięciu sprzęgła wszystko cichnie. Przy wyłączeniu biegów polowych i szosowych i wrzucaniu kolejno biegów od 1 do 5 na każdym przełożeniu też słychać te stuki. Przy wyższych obrotach i podczas jazdy już ich nie słyszę ( być może dlatego że silnik zagłusza) tylko na wolnych. Zastanawiałem się na tym czy może być przyczyną np maksymalne dokręcenie dolnego głównego wałka w skrzyni ( tej nakrętki koronkowej) ale po zdjęciu górnej pokrywy wszystkie tryby ładnie się pokrywają więc sądzę że nie m co grzebać przy dolnym wałku bo chyba tak powinno być że zęby przylegają do siebie całą powierzchnią a nie np tylko na 3/4 swojej szerokości. Zastanawiałem sie też czy może odwrotnie założony wałek wstecznego może mieć wpływ? (w książce nie było widać dokładnie na schemacie która strona to która a pierwszy tryb nieco różni się od tego po drugim końcu wałeczka) Po ściągnięciu górnej pokrywy i zapaleniu silnika słychać wciąż te stuki, ale nie potrafię zidentyfikować skąd dokładnie pochodzą i nie widać by jakiś tryb zachodził na inny ... Nie mam już pomysłu co to może być, może macie jakieś pomysły?

Witam czy udało się zdiagnozować czy naprawić skrzynię . Co było przyczyną takiej pracy ? Pytam bo mam podobny problem 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v