Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z c-330. Od ubiegłego roku zaczęło rosnąć stopniowo ciśnienie oleju od wartości 4,5 bar do ponad 5 bar. Obróciło mi panewkę korbowodową na pierwszym cylindrze. Wymieniłem panewki korbowodowe i dałem nowe pierścienie bo stare były zapieczone, wymieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej. Przed naprawą ciśnienie oleju wynosiło ponad 5 bar, a po wymianie tych części wzrosło do ponad 6 bar, a do klawiatury zaworów olej nie dochodzi. Zaznaczam, że kanał olejowy w głowicy jest drożny i w bloku od góry do wałka rozrządu również jest drożny. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim problemem i co może być przyczyną, że nie dochodzi olej do klawiatury? Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Krasnoludki na twój silnik rzuciły urok lub jakieś zaklęcie, wszystko drożne a olej i tak nie leci, co za cuda się dzieją na tym świecie. 

Zapchane kanały olejowe i tyle.

Opublikowano

Witam krótki opis mojego problemu.

Mam c-360 rok 1982. W tamtym roku miałem problem z ciśnieniem oleju. Zimny silnik 3 atm. ciepły przy orce 1800 obrotów spada do 0, 5 atm. i czerwona kontrolka.  W 2000r był szlif wału nowe całe zestawy naprawcze, regeneracja głowic, wszystko grało (Nieruszany wałek rozrządu, bo, po co zawsze to taniej) Jak zaczęły się problemy z ciśnieniem sprawdziłem wszystkie połączenia. Wymieniałem panewki i zawory ciśnienia- nic.    Wymieniłem pompę olejową i wlałem lepszy olej -nic. Silnik rozebrałem zawiozłem do szlifierni zrobiony kapitalny remont. Wymiana tłoków, cylindry, wał drugi szlif, ustawienie symetrii bloku, nowe mocowania kół rozrządu, i wymiana wałka rozrządu (głównej przyczyny braku ciśnienia tak powiedzieli na warsztacie).Koszt 4000 zł.

Teraz ciśnienie przy zimnym silniku po odpaleniu obroty 600 do 2200 trzyma 5 atm. jak się nagrzeje powyżej 1800 oblotów trzyma 5 atm. A przy 600 obrotach spada ciśnienie do 2, 5 atm.

Może komuś pomogę (na szukanie przyczyny straciłem 2000zł.)

Opublikowano

Witam A ja mam w Zetorze 6245 na maks obrotach 1.5bar, a na minimalnych 0.25 (na jesieni było 2.0 i 0.5) może dlatego, że teraz w ten upał orałem. Ten silnik wydaje mi się nie ruszany od nowości, czy możliwe, aby wał się skończył szybciej niż tłoki, tuleje. Nie chce mi się w to wierzyć. 

Opublikowano

Witam

koledzy proszę o opinie na temat ciśnienia oleju c-360

na zimnym silniku jest do 5 atm

w orce nie spada poniżej ok2,8atm

a po orce na wolnych obrotach wynosi jakieś 2-1,8 atm

proszę o opinie

POZDRAWIAM


BAĆ SIĘ CZY NIE

 

Opublikowano (edytowane)

Platinum Ultor 15w40 CG-4  przewyższa lata świetlne  parametrami ten silnik a nawet o klase gorszy Platinum Ultor Diesel 15w40 odpowiedni tez jest Turdus 15w40 SHPD ,

Superole i Milwusy , Falco bym odpuścił a cena ta sama 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Ok. Tylko dlaczego lejesz tak gęsty olej ?? ja najchetniej bym jeździł na 10w40 ale są to oleje zbyt nowoczesne przeznaczone do norm spalin i nie leje tego bo wiecej pewnie szkody będzie 

 we wszystkich sprzętach na mam manometry i na 15w40 nawet w ekstremie mam bdobre ciśnienie , gęsty olej to nie potrzebne zużycie paliwa i pompy oleju 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Od kiedy to pompa się zużywa od gęstego oleju? Ma nieco ciężej przetłoczyć ten olej ale nie na tyle żeby skracała się jej żywotność.Szkody nie będzie bo jest  olej frimy Neste  10W40  aby nie lać półsyntetyków według mnie olej za rzadki jest i za słabe spasowanie elementów żeby się nadawało.Sam się przesiadłem z 20W50 na 15W40 poprawa w dynamice była ale polecam Platinum Ultor 15W40 kupiłem na dotarcie Venola 15W40 a gęstszy niż ten Orlen a klasa ta sama CF

Opublikowano (edytowane)

Wyznacznikiem spasowania jest aktualne ciśnienie oleju o lepkości jakiej przewidział producent żaden producent nie przewiduje oleju 20W50 chyba ze na Afrykę 

Zachodni sprzęt juz 30 lat temu jeździł na oleju 10W30 i krecił przebiegi 3-4 krotne jak demoludy 

Problemem nie jest że olej jest półsyneteczny tylko klasy jakościowe przystosowane norm spalin tyczy się to tez olejów minerlanych klasy 15w40  Oleje dla norm spalin są pozbawione bardzo cennych dodatków smarnych na rzecz ochrony układów oczyszczania 

pompa i nie tylko zużywa się od gęstego oleju ... rozruch silnika ..

Ja osobiście nic nie mam do przekonań innych wedle zasady mój "mój cyrk moje małpy "

problem zaczyna dla mnie się wtedy kiedy chcę lub kupie po kimś taki sprzęt a tu znów druga zasada : największą wadą sprzetu uzywanego jest jego poprzedni właściciel-le

Gęstość oleju jest stała w funkcji temperatury , zmienia się lepkość 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

No już nie przesadzajcie z tymi olejami do sześćdziesiątki. Ten silnik pojedzie na wszystkim (zresztą fabrycznie przewidziany jest superol) Moim zdaniem Turdus to już mega olej dla takiego silnika...

Opublikowano (edytowane)

Też o tym pisze i nie tylko 60 tki ale zachodnich produkowanych do 2000r lanie super oleju z wysokimi aktualnymi normami nic nie poprawie a moze pogorszyć 

Tak samo jak gęste gluty , no chyba że silnik trup łyka olej i brak ciśnienia 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

I co z tego że producent przewidział Superol a coś innego wtedy było?  Nie lali co było,to teraz masz multum że nie wiesz co wybrać.Gęstość oleju się dobiera na warunki jakie ciągnik pracuje.Jeśli ma ci chodzić w prasie w upał lub takie prace typowe ciężkie w okresie letnim to co zaszkodzi 20W50? Większa lepkość, optymalnym dla tego silnika jest 15W40 na zimowe i letnie warunki .

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

ja tam w jesieni zalałem silnik C-4011 Turdusem 15w40 i tak mam trochę słabe ciśnienie ale jestem według mnie to lepkość turdusa w porównaniu do superolu jest wielka, bo jak sobie ubrudziłem ręce (przez nie uwagę :D ) Turdusem to nie mogłem rąk porządnie ani wytrzeć ani domyć zawsze coś kleiło a superol to zawsze spokojnie schodził a po za tym według mnie Turdus jest lepszy co do tego nie wytwarza tzw. smoły a wręcz przeciwnie bo jeszcze czyści z nagaru. więc moja opinia jak na dobre pół roku pracy w jak zwykle ciężkich warunkach letnich jak i zimowych jest taka, że poleciłbym go innym użytkownikom zamiast superolu. Zauważyłem również że na Turdusie silnik chodzi tak delikatniej. Cena za 5 litrów ta sama co superol a według mnie pieniądz lepiej zainwestowany.

Po za tym jeszcze mam pytanie do kolegów, czy jeżeli ciśnienie ucieka na wale korbowym to jest na tej zasadzie że szybciej przelatuje (bez zahamowania) poprzez co jest mniejsze ciśnienie. Ale jeżeli ten olej przelatuje to on chyba w końcu smaruje. Sprawdzałem po za tym u siebie że na rozgrzanym silniku gdy ciśnienie wynosi  0.3-0.5 to olej przepływa po klawiaturze. A przeczytałem gdzieś że olej do klawiatury nie dociera przy ciśnieniu mniejszym niż 0.1. 
Ciekawi mnei wasza opinia na ten temat. Pozdrawiam i życzę Miłej niedzieli ^^

Opublikowano

I co z tego że producent przewidział Superol a coś innego wtedy było?  Nie lali co było,to teraz masz multum że nie wiesz co wybrać.Gęstość oleju się dobiera na warunki jakie ciągnik pracuje.Jeśli ma ci chodzić w prasie w upał lub takie prace typowe ciężkie w okresie letnim to co zaszkodzi 20W50? Większa lepkość, optymalnym dla tego silnika jest 15W40 na zimowe i letnie warunki .

 

To ile razy w roku zmieniasz olej??? Bo rozumiem, że do każdej pracy i każdych warunków pogodowych masz inny....

Opublikowano

Adiemu na pewno chodziło o to że ciągniki pracujące w lecie mogą być zalewane 20w50 a ciągniki które są wykorzystywane cały rok to lepiej optymalnie 15w40 A co do superolu to się z nim w 100% zgodzę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v