Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pożycz od kogoś manometr i zmierz ciśnienie w silniku, bo od tego trzeba zacząć. Można dużo pisać o prawdopodobnych przyczynach, ale po co skoro awaria może być błaha np.: czujnik ciśnienia.

Opublikowano

Na zimnym powinien mieć cisnienie, co najwyej po rozgrzeniu mógło by ostro spaść gdyby tulejki na walku były wyrobione.

Brak jest cisnienia nawet na zimnym silniku-oleju?

Pompa olejowa silnika zmieniana? Klin w kole pompy jest?

Sprawdzany zawór upustowy pompy, smok i rurka od pompy do głównej magistrali olejowej?

Opublikowano (edytowane)

A co moze byc przyczyna tego ze cisnienie nie pojawia sie od razu tylko po 2-3 sekundach ? - wtedy tez gasnie kontrolka (mowie tu o odpalaniu zimnego silnika), jak zgasnie to juz nie zaswieca sie nawet na bardzo niskich obrotach do czasu az pozadnie sie nie rozgrzeje w polu (wtedy tez zaswieca sie jak zejde na niskie obroty). Dzieje sie tak juz od niepamietnych czasów ale mnie to denerwuje.

 

I zastanawia mnie czy to pojawianie sie cisnienia po pewnym czasie, przy zimnym silniku, nie jest objawem jakiejsc konkretnej usterki?

 

Narazie zrobilem to co najprostrze czyli wymienilem czujnik cisnienia, ale to nic nie zmieniło. Moze cos z pompą? zawór przy pompie? Olej był wymieniany niecaly rok temu.

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Po dłuższym postoju silnika olej z magistrali spływa do michy. Po zapaleniu silnika chwilę trwa zanim znów ą napełni, dotrze do czujnika i go wyłączy. To normalne. Tym dłużej to trwa im bardziej zużyty jest silnik.

Jeśli w twoim na bardzo małych obrotach kontrolka zaczyna migać to znaczy że gdzieś jest ubytek oleju większy niż powinien być. Ale jeżeli na wolnych około 400 na minute nic się nie świeci to nie masz się czym przejmować.

Opublikowano

Witam i z góry przepraszam, jeśli gdzieś jest już taki temat, niestety nie udało mi się znaleźć.

Pytanie jest proste - jakie jest optymalne ciśnienie na tłokach w C-360? I jaka jest norma? Oraz jak duże różnice mogą występować między poszczególnymi tłokami? W moim ciągniku ciśnienie waha się między 22-25 atm.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

Co do pomiaru - wykonywany był zarówno na ciepłym, jak i na zimnym, przy czym na zimnym ciśnienie było pomiędzy 1-2 atm niższe.

Co do próby olejowej - nie była wykonywana, ale dzięki, że zwróciłeś na to uwagę - trochę poczytałem i chyba najwyższy czas zrobić.

Opublikowano (edytowane)

Ale jak tą próbę olejową wykonać.Przecież jeśli na tłok dostanie się olej to zmniejszy się komora spalania i ciśnienie będzie wyższe nie dlatego że olej uszczelnia .

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

To ile tego oleju chciałbyś wlać by komora spalania się zmniejszyła w taki sposób by odbiło się to na błędzie pomiaru? Ile oleju by podnieść ciśnienie o 1atm?

Po pierwsze oleju wlewa się niewielką ilość 10-15ml.

Przed pomiarem z zatkanym otworem w głowicy uruchamia się silnik by olej się rozprowadził. Więc część oleju dostanie się do pierścieni, a reszta co najwyżej wyleci do kolektora wydechowego wypchnięta przy suwie wydechu.

To jakaś nowa teoria z tym, że olej nie uczelnia połączeń tuleja-tłok-pierścienie.

Przy zdrowym silniku próba olejowa nie powoduje zmian ciśnienia sprężania, więc coś twoja teoria nie trzyma się całości.

Opublikowano (edytowane)

Nie napisałem że olej nie uszczelnia ,tylko że zmniejsza komorę,W zetorze 7211 zmieniłem tylko uszczelki z 1,5 na 1,2 i już odpala poniżej zera a wcześniej nie było to mozliwe a to tylko 0,3mm.Zmniejsza to komorę spręzania o 2,450cm3

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Nie napisałem że olej nie uszczelnia ,tylko że zmniejsza komorę,W zetorze 7211 zmieniłem tylko uszczelki z 1,5 na 1,2 i już odpala poniżej zera a wcześniej nie było to mozliwe a to tylko 0,3mm.Zmniejsza to komorę spręzania o 2,450cm3

 

Chyba wyjaśniłem, że olej w próbie olejowej nie zmniejsza komory sprężania. Grubość uszczelki to inna bajka, to ma zawsze znaczenie.

 

 

Silnik do naprawy, ale najpierw próba olejowa. Bo może się okazać, że to tylko głowice.

Opublikowano

W poniedziałek składanie silnika (remont kapitalny), jak ktoś ma jakieś mądre sugestie i podpowiedzi na co zwrócić uwagę to bardzo proszę.

Opublikowano

Silnik poskładany pyka ładnie ciśnienie na wolnych 3.5 na wyższych 4 atm. a z tymi szpilakami to racja, ja poskładałem na śrubach bo nie było szpilek w sklepie i teraz aż się boję co bedzie przy dociąganiu głowicy.

Opublikowano

robilem remont w c 360 z silnikiem zetora 4011 . gora nowa wal do szlifu . po złozeniu zaczeły dziać sie komedie . na zimnym cisnienie do 5 atm dochodzi na wolnych obrotach a jak pochodzi troszke sie przejade na pusto cisnienie na wolnych spada do 1atm . nie mam pomyslu . doradzcie cos .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

wymieniałeś panewki w korbowodach i pod wałem???

jeśli nie to rozbieraj z powrotem, jeśli wymieniałeś to miskę olejową zdejmij zobacz czy nigdzie uszczelek przy rurkach od pompy nie wy waliło ja tak miałem w 1212 że mi uszczelkę wywaliło jak szła rurka od pompy i wchodziła do bloku

a najlepiej to jeśli to wszystko co napisałem wymieniłeś to kup nowe zawory bezpieczeństwa albo podkręć ciśnienie w starych, jeśli to zrobiłeś i jest takie ciśnienie na rozgrzanym silniku to została tylko nowa pompa oleju do zakupienia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a panewki pod wałem i w korbowodach wymjeniałeś???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v