Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

nie próbuj być mądrzejszy od instrukcji:D nie zachodze w głowe czy zając jest bespośrednim przełożeniem, napisali tak ci inżynierowie z ursusa to tak robie :)

Edytowane przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Zająca tak jak mój poprzednik powiedział załanczasz powyżej 1200 obr. Nawet na zającu nie możesz zapalać ani gasić ciągnika.

 

To wiem ze powinno się odpalać i gasić na żółwiu ale czy obroty nie powinny być równe nie zależnie od tego na czym jest ustawiony? Tym bardziej że problem pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika na zimnym jest ok.

Opublikowano

Podepne sie do tematu że junior mnie nie pogoni.

Ciśnienie mikropompki mierzone na rurce do wałka 12 bar czyli bardzo dobre .Po przełączeniu na zając spada o polowe .

Zmieniłem uszczelniacze na tłoczku pod dekielkiem i sprężyna a problem pozostał Gdzie szukać przyczyny .

Opublikowano

Sądzę, że trzeba rozjeżdżać. U mnie w podobnych okolicznościach wyskoczył seger zabezpieczający tarcze w bębnie. Po przełączeniu na zająca da rade jechać czy tylko gwizda?:)

Opublikowano

Tu trzeba rozgraniczyć dwie rzeczy - wałek WOM i wzmacniacz momentu. Jeśli po włączeniu zająca spada Ciśnienie w układzie mikropompy to tam trzeba szukać przyczyny. Możliwe, także że kończą się tarcze w sprzęgle WOM-u.

Opublikowano

Pozwole sie niezgodzić, wałek i wzmacniacz zasilane sa z mikropompki Pompa daje 12bar to tyle ile powinna .Jeżeli jest wałek włączony na żółwiu to ciśnienie na WAM jest 12 i wałek śmiga jak trzeba .Po załączeniu na zająca olej z mikropompki idzie na WAM i wzmacniacz i w tym momencie jest tyko 6 bar ,stąd wniosek że ciśnienie gubi w drodze do wzmacniacza lub w zmacniaczu A WAM na 6 barach to chyba ma prawo sie ślizgać .

Opublikowano

Dzięki za szybka odpowiedz.

 

Temat częściowo rozwiązałem sam. Problemem okazał się rozdzielacz hydrauliczny pod pokrywą skrzyni (za duże luzy) i naj pewniej nie zmieniał dobrze pozycji pomiędzy żółw - zając przez co był obciążony i to powodowało falowanie obrotów. Teraz po wymianie pojawił się inny problem (myślę że mało z tym związany ale...) a mianowicie hamulec skrzyni. Czasami kiedy jadę i nacisnę sprzęgło a mam małe obroty to ciągnik potrafi stanąć dęba, a na wzniesieniu na włączonym biegu i wciśniętym sprzęgle nie ruszy się nawet o kawałek tak jak bym miał zaciągnięty ręczny (bez biegów leci od razu). Od czego mógł się tak rozregulować hamulec i czy mogę go jakoś w prostu sposób wyregulować??

Opublikowano

Może wzmacniacz momentu szwankuje? Na zającu wzmacniacz spina żółwia i zająca na raz. Wzmacniacz jest przed skrzynią biegów, więc na luzie ten efekt może występować. Przy załączonym żółwiu rozpięty jest zając, a żółw jest poprawnie spięty.

Czyli miałem rację! No prawie. ^^

Opublikowano

jak na ciegłach nie ma nigdzie zadnych luzów (ewentualnie luzy są skorygowane dobrze napinającymi sprężynami) a obroty mimo to faluja to trza wykręcic pompe i zawieźć do specjalisty.

Regulator obrotów sie skończył.

Opublikowano

No więc mamy ok 10 ha pola, pługi 4 skibowe osiemdziesiątka w większości nawet dawała sobie radę czasami tylko grzebała, ale tata mówi że potrzeba tego napędu i własnie chce zamienić c385 na 1204. Mnie osiemdziesiątki szkoda ponieważ nie było styczności z awaryjnością, a może trzeba dokupić przedni napęd. nie wiem.

 

No i teraz trzeba by zrobić jej remont silnika

Opublikowano

No więc mamy ok 10 ha pola,

 

 

u nas swego czasu zwykłą 80 obrabiała 35ha i dawała rade, wiec na 10ha to ona sie wam chyba i tak wiekszosc czasu nudzi.

 

Kupisz szóstke, to owszem orało bedzie sie przyjemniej, ale we wszystkich innych lzejszych pracach, gdzie nie potrzeba bedzie jej całej mocy, to bedzi t ylko nieotrzebnia chlała paliwo. 6 garów jednak wessie sporo wiecej niz 4.

 

JAk juz chcesz naped (owszem, przydaje sie i traktora bez napedu ja juz na oczy widziec nie chce), to kup jakiej 904/914, 1004, 1014.

Opublikowano

Mam pytanie czy da się wyciągnąć silnik 6 cyl z ursusa 1204 i włożyć do niego 4 cyl np. 914 itp. ???

 

bo kiedyś gdy orałem osiemdziesiątką to zegar pokazał ponad 100 stopni celsjusza bo spadł pasek od wentylatora po tym ciężko chciał odpalać i zrobił się słabszy i pewnie trzeba by było zrobić jej remont silnika i teraz pytanie ile trzeba wydać kasy na remont i czy polepszy to jej moc

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przeszczep silnika da sie zrobić ale trzeba wziąć pod uwagę, ze 4 jest krótsza więc wiele rzeczy będzie trzeba wymienić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Półrama, wał napędowy przedniego napędu, zbiornik paliwa, wałek w układzie kierowniczym trochę przewodów hydrauliki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v