Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat silniki Iveco wystepują w fiatach, pozniej w new hollandzie, mccormick a nawet w zetorze byly, gdzie skrzynia nie nadążała za silnikiem. Ja mam bardzo dobrą opinie o tych silnikach , co do porownania z aresem to wiadomo ze wygoda bedzie inna itp, w koncu calkowicie inna konstrukcja, notabene młodsza o jakies 15 lat  od temisa ;)

Opublikowano

Silniki Iveco nie sprawdziły się w ciągnikach Renault - awaryjne, nie wspominając o spalaniu.
Konstrukcja młodsza o 15 lat - koń by się uśmiał.

Temis 550 X produkowany był w latach 2000-2003, zaś bliźniaczo podobny Ares 550 RX w latach 1997-2001. Oba z jednakowymi silnikami: DPS 4045 TRT.

  • Like 2
Opublikowano

Z tego co widze to temis ma tyl i kabine od seri .14 z lat 80tych. Jezeli sie myle to mnie popraw a ares ma tyl fergusona seri 61xx wiec jakby nie patrzec xx lat roznicy w projekcie i wprowadzenia do produkcji.

Opublikowano

Temis ma tył serii .54, więc nowszej, ale produkcja zaczęła się w 89 roku. Ares ma skrzynie Gima (Fergusony mają też mosty Gima a nie swoje). 

Różne też są skrzynie i mosty w Aresach, bo seria 700 ma już mocniejsze niż mniejsze serie.

Tym co mówią że Temisy nie są złe ze względu na silniki niech sobie pojeżdżą i popatrzą na nie. Później niech wrócą i przeczytają moje wcześniejszy posty.

AlaCapone, bliźniacze to w nich były tylko silniki, reszta już inna inność ;)

Opublikowano
2 godziny temu, AlaCapone napisał:

Silniki Iveco nie sprawdziły się w ciągnikach Renault - awaryjne, nie wspominając o spalaniu.
Konstrukcja młodsza o 15 lat - koń by się uśmiał.

Temis 550 X produkowany był w latach 2000-2003, zaś bliźniaczo podobny Ares 550 RX w latach 1997-2001. Oba z jednakowymi silnikami: DPS 4045 TRT.

Skad wiedza o awaryjnosci i spalaniu?

Opublikowano

Śmieszne teksty puszczacie koledzy. Jak poczytacie trochę o marce Renault to wróćcie tu ...
Za kilka lat. Wtedy podyskutujemy, dziś się nie da.

 

13 godzin temu, C385Owner napisał:

Skad wiedza o awaryjnosci i spalaniu?

Z opinii rolników francuskich, skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia.

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Alacapone udajesz madrale w kazdym jednym temacie jakbys tylko Ty bys bym wszechwiedzacy. 

Jezeli cos zle napisalem o tych modelach to mnie popraw bo to ze temis byl produkowany okolo 2000 roku to nie znaczy ze to świeża  kontrukcja a to tak naprawde .14 to lekkim lifcie.

To tak samo jak np. Ursus1614 a 1634 albo polonez z 83 roku i polonez caro z 98 roznice w opakowaniu  minimalne a technicznie prawie to samo z roznica kilku detali.

Co do opini zabojadow nikt im nie dogodzil jeszcze ale tak im bylo zle  to teraz polacy ich wykupuja na potege a rolnictwo idzie na dno....

Edytowane przez Mikruss
  • Like 1
Opublikowano

skrzynia 16 czyli to samo co seria .14,  czyli już rok 85 

most taki jak w ostatnim roku prod. .14, czyli 89r

kabina TX początek 83, TZ już w prototypowym modelu z 88

więc temis i ares to nie konstrucje które dzieli kilka lat

Opublikowano
2 godziny temu, AlaCapone napisał:

Z opinii rolników francuskich, skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia.

No to kolega nie na temat opowiada bo my tu o Iveco a nie o JD

 

1 godzinę temu, krol9 napisał:

Jeździłem Temisem  630Z 5 lat i powiem że tak oszczędnego silnika jeszcze nigdy nie miałem, a przerobiłem wiele marek. 

Jakz awaryjnoscia? Ile mial mth?

Opublikowano

Jak najbardziej na temat. Odpowiedziałem wprost na Twoje pytanie: "Z opinii rolników francuskich...", zaś dalsza wypowiedź odnosi się do zmiany silników MWM na DPD "... skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia." - co starałem się podkreślić słowami: "ale to inna kwestia." Co ja zrobię, jak większość nie potrafi czytać ze zrozumieniem!

  • Like 2
Opublikowano

Na liczniku około 7 tyś mth. Przez ten czas bez poważnych awarii, jakieś tam pierdoły. Skrzynia z rewersem i półbiegami, podnośnik mechaniczny 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, AlaCapone napisał:

Jak najbardziej na temat. Odpowiedziałem wprost na Twoje pytanie: "Z opinii rolników francuskich...", zaś dalsza wypowiedź odnosi się do zmiany silników MWM na DPD "... skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia." - co starałem się podkreślić słowami: "ale to inna kwestia." Co ja zrobię, jak większość nie potrafi czytać ze zrozumieniem!

To z iloma dokladnie dyskutowales na temat awaryjnosci silnika Iveco w Temisie?

Edytowane przez C385Owner
Przypadkowo kliknalem odpowiedz przed napisaniem posta.
Opublikowano
7 minut temu, krol9 napisał:

Na liczniku około 7 tyś mth. Przez ten czas bez poważnych awarii, jakieś tam pierdoły. Skrzynia z rewersem i półbiegami, podnośnik mechaniczny 

Takie opinie szanuje. Troche malo mth. Ciekawe jak to wyglada po 10tys, 15tys itd...

Opublikowano

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

  • Like 2
Opublikowano
5 godzin temu, AlaCapone napisał:

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

W takim razie jakie są ich największe bolączki? Co psuje się najczęściej? Ile mth pracują bez remontu?

Opublikowano
Dnia 1.11.2017 o 12:24, AlaCapone napisał:

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

AlaCapone

Czy moglbys odpisac?

Opublikowano

koledzy szukam ciągnika w granicach 70-75 km w cenie do 40 tys czy jest mozliwość znalexienia czegos konkretnego ze stajni renault? dodam ze wolałbym skrzynie 40km/h czy jakies modele miały taka?

Opublikowano (edytowane)

Posiadam renówkę Temis 610 Z  z silnikiem  Iveco 6 cyl  bez turbo  od czterech lat  przebieg 10500 mtg i stan silnika nadal bdb oleju od wymiany do wymiany co 200 mtg niewiele ubędzie nie trzeba dolewać , w zimie przy około 5 stopniach mrozu pali bez grzania świecy płomieniowej , pali tak szybko jak silnik benzynowy w samochodzie , w głębokiej orce spala 13 litrów na 1 ha ,jestem zadowolony z tego silnika  przy silniku nie było nic robione.

Edytowane przez slawek6633
  • Like 1
Opublikowano
19 godzin temu, Pajej napisał:

czyli wszystkie xx-34 odpadaja. Więc może lepiej taniej kupic cos xx-12 albo dołożyc na caresa

jakie sa róznice pomiędzy xx-12, xx-14 a xx-34???

12 ma napęd tylko na tył

14 produkowane do roku 89 włącznie

 

jeśli szukałbyś ceresa patrz też na JD, były licencyjne modele 3300 i 3400

Opublikowano

panowie jak to jest z tym Aresem? własnie rozglądam się za takim, czytam rozne opinie, jak dokładnie jest z ta skrzynia?

duzo ludzi straszy ta skrzynią, ale to raczej tacy którzy rozwój zatrzymali w latach 80 tych, na co zwracać uwage przy kupnie?

Opublikowano

Na to samo co w każdym: czy biegi wchodzą, nie wyskakują, czy skrzynia cicho chodzi i bez szmerów, zająknięć i chrupnięć, czy półbiegi dobrze pracują bez szarpnięć, czy hydraulika działa bezproblemowo, nie ma "awaryjnych kontrolek" na wyświetlaczu, ja zawsze lubię sobie przejść za ciągnikiem i posłuchać z zewnątrz jak skrzynia chodzi. Działanie skrzyni najlepiej sprawdzić na zimno i na rozgrzanym oleju. Ogólnie zasada taka sama jak dla każdej skrzyni z półbiegami.

Jaka seria cię interesuje bo mniejsze modele mają inne skrzynie jak większe wersje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v