Skocz do zawartości
News
SzymonPraat

Dwa modele jeden,wybór: John Deere 6125R/Deutz Fahr 5130 TTV, co polecacie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fahr
SzymonPraat    0

Cześć wszystkim, stoję przed wyborem jednego z dwóch marek ciągników, są to Deutz Fahr 5130 ttv oraz John Deere 6125R, interesuje mnie który ciągnik mi bardziej polecicie?
Krótka specyfikacja ''Erki''(6125R)
Miękka oś, Elektrohydrauliczne sterowania hydrauliką tylnią, przedni TUZ, moc silnika wynosi 125 km, silnik 4- cylindrowy, skrzynia Auto Quad Plus.
Krótka specyfikacja modelu Deutza 5130TTV,
4 cylindrowy silnik, skrzynia bezstopniowa TTV, także miękka oś przednia, kabina amortyzowana, moc 120 km, elektryczne sterowanie hydrauliką.
Oba modele są brane na dofinansowanie, cena waha się mniej więcej na tym samym poziomie (John kilkanaście tysięcy droższy). Traktor będzie głównie wykorzystywany przy pracach cięższych(areał ok.40ha) typu:
orka (obrotówka 4x35 cm), transport, rozwożenie obornika/gnojowicy, zestaw uprawo-siewny(agregat talerzowy z hydropakiem i do tego siewnik o szerokości 3m). 
W Deutz'u nie ma filtra cząstek stałych (DPF) oraz płynu adblue, w johnym jest DPF, od przedstawicieli handlowych jak i od rolników którzy posiadają modele (akurat nie te w.w) dowiedziałem się że Deutz Fahr jest mniej ochoczy na paliwo, a jak wiadomo  oszczędność też jest bardzo ważną rzeczą, razem z tatą mamy john deera 5080r- i ciągnik ma swój komfort ale spalanie w nim jest stosunkowo wysokie(ciągnik pracuję przy turze,balociarce, agregacie uprawowym), więc teraz chcielibyśmy postawić na coś bardziej ekonomicznego. To chyba wszystko co mam wam do przekazania i ponawiam jeszcze pytanie jaki ciągnik z tych dwóch firm polecicie oglądając je, obsługą i wyposażenie tak +,- podobne, lecz naprawdę ciężki wybór na jednego z dwóch się zdecydować, poproszę o opinie.

Ps. Jeśli tekst jest nie zwięzły przepraszam, pisane na szybko. 
Pozdrawiam!

 

med_john-deere-6125r_20244_44_232578.jpg med_d-f-5130-ttv_56023_2337_4437411.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

z tej 2 to JD a dla czego? po pierwsze silnik wieksza pojemność i sporo większy moment obrotowy bo aż o ok 20%, po 2 masa ciągnika jd prawie tonę cieżejszy, po 3 hydraulika w df standard 60 opcja 90, w jd standard 80 opcja 114.

 

tylko te 2 bierzesz pod uwagę czy inne również ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom61    11

deutz-fahr moim zdaniem jest bardzo oszczędny i mało awaryjny i wiem co mowie bo mam deutz-fahra oraz lamborghini który ma już 10 lat i żadnej awari

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

deutz-fahr moim zdaniem jest bardzo oszczędny i mało awaryjny i wiem co mowie bo mam deutz-fahra oraz lamborghini który ma już 10 lat i żadnej awari

Ok zgoda ale masz już go 10 lat więc na pewno nie masz żadnego z TTV i dużą ilością elektroniki więc nie wiesz na ten temat nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

sa chwali JD i DF i każdy chwali co ma 

 

powiem ci sam co o tym sadze i jak naprawde jest

jedynym plusem deutza jest dużo  niższe spalanie i większy komfort

reszta na plus JD bo to ciagnik z innej klasy powinieneś porównywać serie 6 i JD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomas2012    0

Ja na twoim miejscu brał bym DF poniewarz mniej pali od JD a wiem ile palą jelonki bo sam posiadam ale miałem okazje jezdzić JD6170m i z UNIĄ IBIS 3+1 na 1800obr 9km/h a na wyższym półbiegu sie dusił a ziemia raczej lekka spalanie wyszło 21l/hektar a poza tym skrzynia w jd wcale niejest wygodna a w DF TTV czyli najlepsza opcja skrzynia bezstopniowa- to luksus w porównaniu do JD


Ja na twoim miejscu brał bym DF poniewarz mniej pali od JD a wiem ile palą jelonki bo sam posiadam ale miałem okazje jezdzić JD6170m i z UNIĄ IBIS 3+1 na 1800obr 9km/h a na wyższym półbiegu sie dusił a ziemia raczej lekka spalanie wyszło 21l/hektar a poza tym skrzynia w jd wcale niejest wygodna a w DF TTV czyli najlepsza opcja skrzynia bezstopniowa- to luksus w porównaniu do JD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52
Tomas2012

u mnie we wsi maja JD 6530 , 6420 i 5080r to spalanie odbiega znacząco sami narzekają   

masz racje w spalaniu jest róznica ogromna w lekkich pracach w cieższkich też mniej pali

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomas2012    0

Ja posiadam 6200 na rotacyjnej pompie wtryskowej i todczas ciężkich prac pali ok 7-8l/h więc nie jest to dużo ale często jeżdrze właśnie 5080r z ładowaczem i tam jest takie spalanie przy lekkich pracach pn. z turem a przewozi on rocznie ok 10tys bali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    135

Cześć wszystkim, stoję przed wyborem jednego z dwóch marek ciągników, są to Deutz Fahr 5130 ttv oraz John Deere 6125R, interesuje mnie który ciągnik mi bardziej polecicie?

Krótka specyfikacja ''Erki''(6125R)

Miękka oś, Elektrohydrauliczne sterowania hydrauliką tylnią, przedni TUZ, moc silnika wynosi 125 km, silnik 4- cylindrowy, skrzynia Auto Quad Plus.

Krótka specyfikacja modelu Deutza 5130TTV,

4 cylindrowy silnik, skrzynia bezstopniowa TTV, także miękka oś przednia, kabina amortyzowana, moc 120 km, elektryczne sterowanie hydrauliką.

Oba modele są brane na dofinansowanie, cena waha się mniej więcej na tym samym poziomie (John kilkanaście tysięcy droższy). Traktor będzie głównie wykorzystywany przy pracach cięższych(areał ok.40ha) typu:

orka (obrotówka 4x35 cm), transport, rozwożenie obornika/gnojowicy, zestaw uprawo-siewny(agregat talerzowy z hydropakiem i do tego siewnik o szerokości 3m). 

W Deutz'u nie ma filtra cząstek stałych (DPF) oraz płynu adblue, w johnym jest DPF, od przedstawicieli handlowych jak i od rolników którzy posiadają modele (akurat nie te w.w) dowiedziałem się że Deutz Fahr jest mniej ochoczy na paliwo, a jak wiadomo  oszczędność też jest bardzo ważną rzeczą, razem z tatą mamy john deera 5080r- i ciągnik ma swój komfort ale spalanie w nim jest stosunkowo wysokie(ciągnik pracuję przy turze,balociarce, agregacie uprawowym), więc teraz chcielibyśmy postawić na coś bardziej ekonomicznego. To chyba wszystko co mam wam do przekazania i ponawiam jeszcze pytanie jaki ciągnik z tych dwóch firm polecicie oglądając je, obsługą i wyposażenie tak +,- podobne, lecz naprawdę ciężki wybór na jednego z dwóch się zdecydować, poproszę o opinie.

 

Ps. Jeśli tekst jest nie zwięzły przepraszam, pisane na szybko. 

Pozdrawiam!

 

Do ciężkich prac z tych dwóch to raczej JD bo df 5 to nie za duży ciągnik. Już lepiej zastanowić sie nad df 6120.4 lub 6130.4

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcz    2

Kolego bierz JD 6125R pracuje na takim i coś mogę powiedziec o spalaniu tych John Deerów.To nie prawda ze palą tak jak te stare.Przy koszeniu łąki kosiarka dyskową 6L/ha , orka na 3 klasie ziemi plugiem Kverneland zagonowy 4 skibowy na skibie 50cm 9.2L/ha,transport 2x hl z kukurydzom 16L/ha i to wcale nie jest tak dużo.Wieksza kabina niż w DF i komfort.Ile ci powiedzieli za tego JD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

jak 6l/ha w kosiarce to bardzo dużo ( u nas w koszeniu wychodzi jakies 2.5-3l/ha)

9,2l/ha przy orce na 2 m to bardzo mało - ile zaorzesz w ciągu godziny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

moim zdaniem powinieneś rozważać miedzy JD6125R i Deutz Fahr 6130.4 P(Profline) lub TTV wtedy ciągniki cenowo wyjdą podobnie i masy i gabaryty podobniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jelcz    2

Na wyświetlaczu mi pokazuje 1.9ha/h.A czy ja wiem czy duzo w kosiarce kosiarke mam 3.10m 8kmh i sobie leci.A ty jaki masz model ? @ qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

case maxxum 110 kosiarka 2 x 2.4 prędkośc ok 8km/h

 

jak na taki pług to masz dobrą wydajność ( przynajmniej na wyswietlaczu) a jak to ma sie do rzeczywistości?

z jaką prędkością orzesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.