Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyczepa D47 B  bardzo wolno opuszcza ,  zawór od spodu wykręciłem  , złącza hydrauliczne dobre   rozdzielacz ok. .

Co może być przyczyną?

Opublikowano
19 minut temu, wicek napisał:

Przyczepa D47 B  bardzo wolno opuszcza ,  zawór od spodu wykręciłem  , złącza hydrauliczne dobre   rozdzielacz ok. .

Co może być przyczyną?

Zimny olej

Opublikowano

Czy ktos wie jak taki spinacz sie zachowuje przy otwieraniu  burt pod obciazeniem? https://allegro.pl/oferta/mocny-spinacz-zamek-burty-przyczepy-prosty-pronar-10939372517?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=CjwKCAjwpayjBhAnEiwA-7ena0-67oSyX80am39HEBKeunPSN-tqoVMwuu8G1iD7L3OjbflbOQ2UYBoC-e4QAvD_BwE

Chce go zastosowac przy tradycyjnychc burtach otwieranych od gory a dosc mam tych zwyklych bo czasami sie zdazy przy otwieraniu ze zacisnie tradycyjny  zamek. CHyba kazdy wie o czym mowie.

  • Root Admin
Opublikowano

dla zwykłego zamka to trzeba mieć klucze do burt :P ja już wiele razy zablokowałem zamek i były jaja na skupie :P
Tego konkretnego zamka nie mam, bo mi zamki montowała firma, ale tego typu zamki mam w każdej przyczepie. Nie ważne czy sztywna, czy wywrotka. Nie wyobrażam sobie dziś używania innych zamków. Jedynie na co trzeba uważać to z której strony wkładasz rękę, bo dość łatwo połamać palce jak źle wsadzisz rękę

  • Root Admin
Opublikowano

Jaki to ma sens, poza tym ze spawacz miał zły dzień? Chyba ze ktoś poprawiał spawacza i tak spierniczył robote. U mnie w każdej przyczepie zamki są w tą samą stronę 🙂 Czy to wielton, pronar czy hlki robione przez lokalną firmę.

Opublikowano

Przeróbka zamków z tradycyjnych na " Pronarowskie " wymaga modyfikacji burt , trzeba zmienić ich pokrywanie się na łączeniach lub dołożyć słupki . Dlatego doraźnie wystarczy zaopatrzyć się w klucz do burt - np  kawałek ceownika z rączką co by chwytać burty boczne z poprzecznymi i na spokojnie rozpinać zamki .

Opublikowano

właśnie chce dołożyć kawałek profila i an tym ten zamek. też już nieraz zablokowałem ten zamek na skupie pomimo klucza do burt bo czasami odskoczy.


i tylko z przodu bym je założył z tyłu by został fabryczny który bym otwierał jako pierwszy a potem tym z przodu bym otwierał cała burtę

Opublikowano

Oczywiscie ze tak, ale z tym jest wiecej robooty w moim przypadku bo tzreba by wymienic profil w ramie, bo teraz tak burta jest ze nie ma miejsca na wstawienie zawiasow. Trzeba wyciac ten profil i wstawic najelepiej kątownik

image.png.39bc99cbca410bc4ff22f6453b87e6a1.png

Opublikowano

Jaki model tej przyczepy ? 

Kilka lat temu przerabiałem D45 na wywrotkę, ale najtaniej jak to możliwe. zwiększyłem wymiary skrzyni na wzór D732 ( 4,10x 2,10) a przy okazji zmieniłem boczny kątownik aby wstawić dolne otwieranie .  Kombinacja polegała na tym , że układ burt został bez zmian i  wykorzystałem tradycyjne zapięcia burt ,te które były mimo , że lewa strona jest uchylna z dolnym ( lub górnym otwieraniem ) . Minusem tego rozwiązania jest to , że otwarcie tylnej burty jest możliwe po otwarciu burt bocznych . Nie przeszkadza mi to gdyż na ogół przyczepę rozładowuję na boki a do " żmijkowania " zboża jest szyber w tylnej burcie . 

Opublikowano

Witam.

Potrzebuję porady, Chcę z wozu zrobić przyczepę do transportu bel. Żeby wóz był bardziej skrętny to muszę zdemontować dyszel (łącznik osi), podnieść  na osiach mocowanie do ramy tą z zdjęcia, grubość ceowników w ramie to 8 mm.  Nie wiem czy środek nie będzie wyginać pod ciężarem to może od spodu dodam dla pewności jeszcze jeden ceowniki 5mmx12cm wylotnie po środku przyspawany do dwóch osi nad kołami (taki łącznik i na górną kłonnicę obrotową) i wtedy wszystko razem na osiach dobrze przyspawać ramę i do tego dodatkowego ceownika. Myślicie że taka konstrukcja się sprawdzi? 

 

437973858_443389868192224_4412936845506164744_n.jpg

438221231_1793904121134807_4674323854365449506_n.jpg

438246359_408963215409494_5469726858392297627_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Przypuszczam , że rama górna ma ok 2,20- 2,3 szerokości ,dlatego poszerzył bym rozstaw kół do szerokości ok 2,0 m.  Rzeczywiście górna rama jest zbyt delikatna , obowiązkowo trzeba ją wzmocnić. Trudno powiedzieć czy  wspomniany ceownik 12- tka da radę,bo rama ma chyba pona 5 m ,ale lepiej byłoby zrobić ramę ażurową o większej wysokości ( szczególnie na środku pomiędzy osiami ) - bardziej wytrzymałą a jednocześnie lżejszą i tańszą. To tylko taka moja sugestia.

Edytowane przez andrzej78
  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za porady. Po dłuższych testach wyszło że na styk na podwórku wykręcę się tym wozem, więc dysza zostaje na miejscu. obejdzie się bez większych przeróbek. bo zaraz i by trzeba było podnosić zaczep w wozie żeby nie łamało osi. A wzmocnienie dam tylko do ceowników ramy, dwa dodatkowe ceowniki między dwoma osiami żeby się nie wyginała, Takie wzmocnienie od spodu. a reszta wyjdzie w trakcie spawania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v