Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A to zależy co się będzie robić jak zwykłe zamykania polskie to raczej większych kosztów poza przecięciem blach (nie będę dawał trapezu) tarczami do cięcia i drutu do spawania bym sie nie spodziewał no ale jak przyszło by dolne otwieranie to już koszta rosną dramatycznie bo trzeba kupić zamykania po ok 80zł każde , zawiasy, dźwignie, wałek. Ale przy gotowych profilach też te same koszta dojdą bo same profile 3tys z transportem do tego trzeba sobie dokupić zapięcia, zawiasy więc też sporo dojdzie.

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze jedno pytanie oby ostatnie... Raczej dolne otwieranie odpuszczę bo za dużo przerabiania  ale czy przy normalnym górnym otwieraniu opłaca się dawać te zamykania jakie występują w nowych przyczepach z dolnym otwieraniem. Jak się to sprawuje przy otwieraniu załadowanej przyczepy i przy jej zamykaniu bo zastosowanie tych zamków wymusi odwrotny układ burt tzn. długa do środka między przodem, a tyłem czy nie będzie się to jakoś blokować przy zamykaniu? Patrząc na te zamki mam jakieś dziwne wrażenie, że przy otwarciu załadowanej przyczepy burta spadnie na rękę która będzie na rączce od zamykania... trochę mnie kusi założenie tych zamków bo może w przyszłości pokusiłbym się o dolne otwieranie ale jak mają byc jakies problemy przy górnym otwieraniu to sobie daruje.

Edytowane przez grego
Opublikowano

witam panowie 

ja po wakacjach też zamierzam wziąć się za moja d-47A nie było by problemu gdyby nie przygięta rama. ugiętła sie w miejscu gdzie zaczyna się przedni wuzek po obu stronach i teraz bedzie problem bo nie wiem czy to na gorąco prostować czy bawić się jakoś na zimno. co polecicie jak to prostować i czym?

Opublikowano

 

witam panowie 

ja po wakacjach też zamierzam wziąć się za moja d-47A nie było by problemu gdyby nie przygięta rama. ugiętła sie w miejscu gdzie zaczyna się przedni wuzek po obu stronach i teraz bedzie problem bo nie wiem czy to na gorąco prostować czy bawić się jakoś na zimno. co polecicie jak to prostować i czym?

 

Opublikowano

Witajcie, mam do Was pytanie. Ilu piurowe powinny być resory, oraz jak prawiodłowo one powinny wygladać bo w swojej mam każdy z innej parafi i chcę jakoś to porządnie skompletować

Opublikowano

już wiem co było nie tak ;)

 

przyczepa to zwykła d47 wywrotka

z przodu miałem tak, że jeden resor ok, super, a drugi niby dobry ale po wymontowaniu okazało się że pierwsze pióro pękło/zdarło się pod tym mocowaniem i nie wystawało za mocowanie,

teraz mam kłopot z wybiciem tego sworznia, ale jakoś staram się go rozciać

 

z tyłu posiadam znów jeden resor 7 piór , drugi posiada zaś 10 piór lub 9 piór

i chce ten 10piórowy zastąpić albo nowym z agromy i teraz poytanie czy warto go brać

czy lepiej wziaść używkę dorwać ?

 

kolejna sprawa to obrotnica, posiada spore luzy

czy wymiana kulek o 1mm większe lub jakieś 0,6mm większe pomoże i zlikwiduje ten luz ? gdzie te kulki dostać ?

Opublikowano (edytowane)

Kulki kupowane w lutym u mnie było 137 szt. ale nowych tyle nie weszło, nawet chyba co siódmą albo co dziewiątą dawałem starą.

Nowe średnicy 19,844 mm.

 

8598855000_1434741721.jpg

Edytowane przez JUMIKO
Opublikowano

Same kulki niewiele się wypracowują bardziej bieżnia czyli obrotnica, po regeneracji prawie jak nowa póki co brak luzu, okaże się w żniwa bo wtedy będzie eksploatowana. Musisz zmierzyć starą kulkę i wtedy kupić. Ja już w remont przyczepy D-47 wsadziłem około 6000 zł. 

 

Opublikowano

no zobaczymy, mam nadzieję że pomoże :)

jak bede miał problemy jeszcze jakieś odezwę się

 

a własnie przypomniałem sobie

jak jest rozwiązane orginalnie kable do swiateł że ida one do przodu ? z tył€ z tego co wiem jest jakaś spręzynka

Opublikowano (edytowane)

jasne, może w ostateczności cienka linka i do tego przypiąć kabel

 

@JUMIKO widziałem że już z grubsza w całości tylko pomalować

 

a przy okazji jaką grubośc kabla wybrać, 1mm wystarczy ???

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Można z  telefonu starego 2-3  żyłowy. Ja mam coś podobnego w  sklepie elektrycznym kupiłem, ale nie pamiętam ile żyłowy.

1 mm starczy, nawet mniej zakładają 0,75 mm przynajmniej złodzieje nie obłowią sie jak ukradną.

Opublikowano

1 mm to do zasilania lamp ledowych, ale w przypadku tradycyjnych lamp z żarówkami bądź innych odbiorników gdzie moc i odległość od źródła zasilania jest większa trzeba większą średnicę żyły w kablu np 1,5 - 2,5 mm. Żyły kabli telekomunikacyjnych mają grubość 0,5 - 0,6 mm ale gdy wzrasta odległość to nawet są 0,8 - 1,2 mm a są to tylko tzw. kable sygnałowe.

Znalazłem tematy dotyczące instalacji :

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/44399-dobor-przewodow/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35183-og%C3%B3lne-porady-dotycz%C4%85ce-instalacji-elektrycznych/

http://perunwit.w.interia.pl/obcp.html

 

@izydor6280 do malowania to jeszcze brakuje jak młodej k..... do emerytury  ;) , może gdybym kupował i spawał gotowe elementy było by szybciej ale ja wszystko robię sam. Dyszel, zawiasy, burty - łącznie z tłoczeniem blach i wiele innych. Ze starej D-47 zostało niewiele :

6849751200_1434786912.jpg

 

4342500300_1434786919.jpg

3795786600_1434786913.jpg

7529420000_1434786915.jpg

9000433900_1434786918.jpg

7540570800_1434786916.jpg

Opublikowano

Panowie doradźcie coś proszę :) 

Przyczepa ok 14 t  jakaś stara niemiecka z bardzo masywną ramą i wywrotem na 3 strony . 

Kiedyś miałem nią  wypadek przy wywracaniu paki z ziemią do tyłu przód przyczepy siadł na bok i cała przyczepa z już uniesioną paką i towarem 

wywróciła się na bok . 

Efektem tego wypadku  jest teraz to że albo rama się zwichrowała albo na tylnej osi z lewe strony resory siadły i rama nie jest w poziomie .

Teraz jak podnoszę pakę ,paka przechyla się na bok i grozi to następnym wywróceniem przyczepy . 

Od tego czasu jeśli chcę coś wysypać na tył muszę najeżdżać kołem od tej strony ugiętej na coś wyższego przez co niweluję tą krzywiznę w poziomie. 

 

Pytanie teraz takie . 

Czy  można wyprostować ramę tak zwichrowaną ? 

Czy może to jest tylko odkształcony resor  i może wystarczy pozamieniać pakiety resorów w przyczepie np: przednie do tyłu i odwrotnie  ?   

Opublikowano

to juz musisz sam zobaczyć jesli to resor to przy kiprowaniu on musi sie znacznie wyginac nałóż troche ziemi na nią i kipruj i oglądaj jak sie przyczepa zachowuje wykipruj do połowy i zobacz czy się resor wygina a moze rama lub paka jest gdzies wygięta i się potem krzywi tak na odleglośćto nie bardzo coś jestesmy w stanie doradzić. przegladnij dobrze ten resor moze któreś piórko jest pękniete z wymiana to za dużo roboty najpierw zobacz co jest na rzeczy potem rób. 

Opublikowano

a podpowie ktoś jak zrobić podporę przyczepy wywrotki sterowaną hydraulicznie aby było max dwa przewody hydrauliczne do ciągnika? Bo bez zaworów kulowych to się nie obejdzie.

Tak łopatologicznie, podpora/stopka oparta o siłownik dwustronnego działania.

Opublikowano

to juz musisz sam zobaczyć jesli to resor to przy kiprowaniu on musi sie znacznie wyginac nałóż troche ziemi na nią i kipruj i oglądaj jak sie przyczepa zachowuje wykipruj do połowy i zobacz czy się resor wygina a moze rama lub paka jest gdzies wygięta i się potem krzywi tak na odleglośćto nie bardzo coś jestesmy w stanie doradzić. przegladnij dobrze ten resor moze któreś piórko jest pękniete z wymiana to za dużo roboty najpierw zobacz co jest na rzeczy potem rób. 

 

 

Ok w tygodniu się pobawię .Problem jest taki że rama nie trzyma poziomu nawet na pusto .

Jest tak zwichrowana że rama z tyłu przyczepy lewa strona patrzy w dół a przód  przyczepy lewa strona patrzy w górę.

 

Można to jakoś zaprzeć i przeciągnąć ?   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v