Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamontowałem nowy rozdzielacz dwusekcyjny (bo całość sterowana jest za pomocą rozdzielacza) jedna sekcja jest dwustronnego działania a druga jednostonnego. Złącza są normalnie wyprowadzone do tył ciągnika (jest ich 3) i pod trzecią podpina się ten przewód (jeżeli akurat potrzebne jest ci złącze jednostronnego działania odpinasz przewód od podnośnika i podpinasz np. przyczepe- takie rozwiązanie jest funkcjionalne. Jeżeli ktoś chce sprawdzić że takie rozwązanie naprawde działa wystarczy że kupi przewód wkręci w to miejsce i podłączy pod złącze hydr. zew. (ale rozdzielacz trzeba ustawić -wykręcić wkręt- na jednostronne działanie) :P

Opublikowano
Znalazłem dobrą wiadomość dla posiadaczy używanych MF255 oraz Ursus 3512 reduktory biegów pełzających można już zamawiać, jako części zamienne do samodzielnego montażu.

Napisałeś to trochę nie jasno ;):P Masz na myśli zwalniacz??

Opublikowano

Ciągniki 3502, 3702, 3512 4022, 4512, 5312, 5712 można będzie je wyposażyć w reduktory biegów pełzających czyli jak kolega to u joł zwalniacze , zapewniających min. prędkość jazdy od 0,5 km/h.

Opublikowano

Dokładnie nie wiem ale pewnie u jakiegoś przedstawiciela Ursusa.

Ursus na ten zrobił dużo zmian i dostosowuje swoje wyroby do wymogów dyrektyw UE. Od III kwartału bieżącego roku dostępne będą ciągniki rolnicze z nowymi silnikami. Początkowo będą to cztery modele o mocy od 50 KM do 158,5 KM.

Zmienia się także oferta ciągników montowanych w wersji standard. Zmiany dotyczą między innymi: kabiny, instalacji hydraulicznej, podnośników: przedniego i tylnego oraz skrzyni biegów.

Opublikowano
Ciągniki 3502, 3702, 3512 4022, 4512, 5312, 5712 można będzie je wyposażyć w reduktory biegów pełzających czyli jak kolega to u joł zwalniacze , zapewniających min. prędkość jazdy od 0,5 km/h.

Widzę że jesteś czytelnikiem Agromechaniki :-).

W praktyce do czego sie przydaje ten reduktor pełzający ?

Opublikowano

ale pytanie po co zwalniacz. Wychodzi Ci więcej biegów a czym więcej to chyba lepiej

 

...Ale Reduktor biegów pełzających to wychodzi na to że współpracuje z biegami na reduktorze, ... ale to nie miałoby sensu.

Jeśłi byłby to zwalniacz pozwalający robić półbiegi pomiędzy każdym przełożeniem miałoby to sens i byłby bardzo użyteczny. Pewnie "ową część - reduktor" montować sie będzie w miejsce wstawki pomiędzy skrzynią pośrednią i wyglądać będzie jak coś w rodzaju hamulca z satelitami w środku

 

Ciekawe jaka cena

Ja myślę że w 2000zł się nie zmieści + do tego robocizna około 800zł

 

Edit:

Ktoś może podesłać mi ten artykuł??

Opublikowano

czytałem już to

 

... Nie jest dokładnie napisane co to za reduktor

 

Poczekamy, zobaczymy

 

Edit:

Wracając do wcześniejszego tematu o hydraulice mam takie pytanie: czy w rozdzielaczu 2-sekcyjnym dzwignie pozostają/ zacinają się w pozycji "praca" jak np w rozdzielaczu przy c-330??

Jeszcze nie miałem okazji używać wyjść hydraulicznych w u3512 bo zmieniłem olej hydr-przekładniowy i nie chce go mieszać

Opublikowano
ale pytanie po co zwalniacz. Wychodzi Ci więcej biegów a czym więcej to chyba lepiej

 

W praktyce miałem na mysli ;) , a i jeszcze ten reduktor prawdopodobnie działa w położeniu "L" na tzw polowych a na szosowych nie a szkoda.

Opublikowano
W praktyce miałem na mysli ;) , a i jeszcze ten reduktor prawdopodobnie działa w położeniu "L" na tzw polowych a na szosowych nie a szkoda.

W praktyce zwalniacz L może jedynie słóżyć do kopania zeimniaków kopaczką elewatorową:P Niekótrzy narzekają że za szybko idzie na 1L. Poza tym nie wiem przy jakiej pracy "takiego zwalniacza" można jeszcze używać.

 

Żeby działał z zakresie całej skrzyni to byłoby świetnie.

Opublikowano

Powiedz co z twoim wspornikiem nie tak??

Ojciec swój oddał do tokarza, powiercono i rozwiercono otwory, wytoczył żelazne (dokładnie nie pamiętam , ale zapytam się ojca) tuleje które wbił w otwory wspornika i w te tuleje zostały "wstawione" nówki orginalne ( http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/13666 ) i śmiga aż miło , nie ma żadnych problemów . Ojciec tez miał zamiar kupić nowy wspornik ale cena go odstraszyła ;)

Opublikowano

Nówki oryginalne...tere fere:p, najgorszy szmelc jaki można włożyć po 15 zł.

Po rozwiercaniu wspornika nie ma sensu wkładać "dotaczanych żelaznych"(tak na marginesie najczęściej robią to z jakiegoś metalu kolorowego), a potem szajsu po 15zł.

Lepiej dotoczyć sobie grubsze (dopasowane do średnicy w noworozwierconym wsporniku), dobrze spasować i częspo smarować. Bedzie chodzic dłuuugo:)

 

... a jak ojciec robił ten przód to pewnie też kupił nowego gryfa (bez nowego nie byłoby sensu składać),

Opublikowano

Mam oberwane jedno ucho w podporze, tzn oba kiedyś były oberwane i tokaż to popoprawiał i pospawał i kilka lat temu zaczeło puszczać jedno ucho od strony silnika, tak że kawałek metalu praktycznie odpadł i sam ojecicec to pospawał 3 lata temu ale widocznie za słabo bo znowu pęka i się odłamuje ten kawałek, myślę żeby to dobrze oszlifować i dać ze 2 nakłądnki i od nowa pospawać, może jeszcze kilka sezonów pobędzie ;)

Opublikowano

witam,

mam pewien problem z pompą podnośnika a mianowicie kilka lat temu wymieniłem pompę hydrauliczną i wszystko było w porządku aż tu się nagle dolny zawór się zablokował i nie działał (tzn nie reagował na ruch dźwignia) ale rozebrałem wyciągnąłem odblokowałem wymieniłem olej i było przez jakiś czas ale znowu to samo i znowu rozebrałem a teraz po złożeniu działał zaledwie kilka dni. No i nie wiem czemu się tak dzieje? Olej jest czysty żadnych brudów czy coś podobnego nie było w nim? Może ktoś już miał coś podobnego?

Opublikowano

Witam

Miałem ten sam problem. Zawór rozdzielczy na pompie nie reagował na ruch dzwignią podnośnika. Po zozebraniu i ponownym złożeniu działa już parę m-cy.

P.S. Podnośnik po zgaszeniu silnika trzyma Ci przez jakiś czas czy w oczach opada ??

 

Jeśli chcesz wymienić ten zawór na nowy skontaktuj sie z użytkownikiem AGROURSUS. Zajmuje sie serwisem MF-a i ma dostęp do wszystkich części.

 

Za ile kupiłeś pompę hydrauliczną?

Opublikowano

Ja mam ten problem szczególnie zacina mi się podnośnik jak jadę z opryskiwaczem nie wiem czy to ma coś wspólnego ze sobą ale zauważyłem że gdy mam włączony wałek WOM to wtedy się zacina podnośnik. Znalazłem sposób aby odblokować poruszając wajchą podnośnika ruszam z jedynki i zawsze się odblokuje a tobie też blokuje przy włączonym WOM?

Opublikowano

Ja przed wiosną odblokowałem tzn. rozpoławiałem ciągnik no i całą wiosnę przechodził.A później gdy już ciągnik nie był za dużo potrzebny to się znowu zablokował ale zauważyłem że gdy się go w ogóle nie używa to się od razu zacina. Tak przy włączonym WOM tp też się zacina. Tymi dźwigniami to u mnie też kiedyś pomagało ale teraz już nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v