Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W moim 3512 stuka tez od nowości, a w MF 255 nic nie słychac a pompa nie była robiona i trzyma sie (85 rok). Dodam ze w orce tez słychac pompe gdy pług podrywa. Widocznie ten typ tak ma :blink:

Opublikowano

Pomyślcie trochę :blink: .

 

Zawór przeciążeniowy stuka. A że pompa tłoczkowa z tłoczkami umieszczonymi przeciwlegle, to ciśnienie jest podawane skokowo i dlatego puka, zwłaszcza przy maksymalnie podniesionym podnośniku gdzie całośc oleju idzie przez zawór przeciążeniowy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Było by to całkiem możliwe, ale nie ma różnicy, czy podnośnik jest podniesiony do końca czy do połowy. Gdy podniesie się na odpowiednią wysokość rozdzielacz zamyka cylinder i olej spływa do skrzyni, jednak nie przez zawór przeciążeniowy! Gdyby było tak jak piszesz to przy podniesionym podnośniku pompa pracowała by cały czas pod znamionowym ciśnieniem :blink: .

Opublikowano

No ten typ tak ma. Niezauważasz że jak podnosnik lekko opuści pod ciężarem to zaraz go pompa podniesie. Jak podnośnik jest pusty nieobciążony to wtedy jest tak jak napisałeś i dlatego niestuka.

Opublikowano

odświeżam

 

Uporałem się z największym niedociągnienciem ursusa/mf. Chodzi tu o hydraulikę i to że podczas używania hyd. zew. nie można używać podnośnika, a ja nie chcąc się chwalić zrobiłem że podnośnik i hyd. zew. działaja niezależnie od położenia tego drążka pod siedzeniem :) . Czy na af są zainteresowani tym sposobem- koszt to jakieś 700zł? Służe pomocą! :)

Opublikowano

Główni kierowałem się tym żeby ulepszyc prace z owijarką. Miał być osobny siłownik w owijarce który by wywalał bele, ale przez przypadek szukając w bloku skrzyni jakiegoś korka (i podczas testu) żeby zrobić powrót oleju natrafiłem na zasilanie siłownika podnośnika.

Najdroższą rzeczą jest sam rozdzielacz (musimy zmienić rozdzielacz orginalny na jakiś dwó-sekcyjny- ja mam 2-sekcyjny "Made in Italia"- 430zł)- i tu musze wspomnieś że sterowanie podnośnika odbywa się za pomocą jednej sekcji rozdzielacza, a drógą mamy do podłączenia urządzeń zew. tj. owijarka. Jutro dodam fotki jak co i gdzie musi być podłączone, bo tokarz jutro dorobi mi jedną końcówke na gwint calowy (w sklepie nie dostaniemy takiej)- i to jest z rzeczy którą musi zrobić tokarz, drugą jest zrobienie gwintu w korku wlewowym tak aby podłączyć przewód powrotny. Główną wadą podłączenia do tego ciągnika byle czego jest gwint calowy, a nie metryczny (w niektórych sklepach dostępny tylko na zamówienie, ale akurat w moim mieli)

Dokładniejsze informacje to na moim gg (tylko gdy dostępny)- jakie trzeba przyłącza, złącza, z jakim gwintem, ajkie długości przewodów, itd. Nie wiem czy jest sens pisać na af gdyż na gg lepiej się dogadamy :)

Opublikowano

Jestem ciekaw czy taki korek występuje w mf255 bo w moim u3512 napewno. Może ktoś ma fotke bloku pod siedzeniem bym wskazał gdzie ten tajemniczy korek do siłownika podnośnika

Części jakie potrzeba:

-rozdzielacz (min. 2-sekcje)- 430zł

-przewody hydr.: 3x600mm, 2x1140mm, 1x1500mm- (wszystkie na gwint 18mm)- w sumie jakieś 150zł

-złącza lub przyłącza: 6x[3/8-na 18mm], 1x[nie pamiętam jaki wymiar ale napewno calowy-na 18mm], 1x[4mm-na 18mm], i jedno przyłącze do przetoczenia (nie może być złącze) wym. 22mm-18mm. wymiar 22 musi być przetoczony na 19 calowe- w sumie jakieś 90zł

-kolanko hydr.- potrzebne do korka wlewowego oleju (tego przy biegach). Trzeba w nim wywiercić otwór i nagwintować odpowiednio na gwint kolanka- chyba 20zł

- 3 przyłacza [gniazda] (szybkozłącz hydr.)- jakieś 24zł

-1 przyłącze [wkręcane]

 

edit: poprawiłem troche bo zastosowałem lepsze zastosowanie bo teraz jedna z sekcji która była podłączona do podnośnika może być teraz wykożystana jako np. wywrót przyczepy a drugo mamy dwustonnego działania

Opublikowano

Nie ma takiej możliwości połączyć hydraulikę zew. z podnośnikiem bez dodatkowej pompy użytkownik marcin87 myśli ze odkrył coś na co nie wpadł Ursus,lub Maseey Feguson,ten korek służy do podłącenia siłownika dodatkowego aby wzmocić udźwig podnośnika,ja rozumiem co on to zrobił ale to nie będzie działało tak jak oddzielny obwód to może przydać sie może do pługów obrotowych,ale w innych sytyuacjach będzie konflikt Pozdrawiam

Opublikowano

No i wtedy regulacja podnośnika odbywa się przez rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej czyli nie ma zapamiętywania stałej wysokości podnoszenia/opuszczania [za pomocą nakrętek co były na tych blachach gdzie dźwignie się suwały], ale i tak warto to wiedzieć że można takie coś zrobić :)

 

Ciekawy pomysł @macin87 :)

Brawo!

Opublikowano

Foty już wrzuciłem do galeri ale jeszcze nie zostały zatwierdzone (nie wiadomo kiedy się to stanie) niecierpliwym moge przesłać na gg. Jeszcze tylko nie skończyłem podłanczać wyjść gniazd hydrauliki bo w sklepie zbrakło przewodów 600mm i gniazd :)

Opublikowano

Czy u was też, kiedy przełączy się pod siedzeniem wajchę na położenie "2" (do góry) a wajchę podnośnika na stały wydatek to ona ucieka samowolnie i szybko do dołu - dziś to zauważyłem, wcześniej tego nie było ;)

I czy rozdzielacz można tak ustawić, aby działał obustronnie (owijarka obracała się w obie strony i blokowała kiedy wajcha rozdzielacza jest w położeniu neutralnym)?? Może to że obraca się tylko w jedną stronę i nie blokuje owijarki wynika z wyżej wymienionej przyczyny??

 

PS. Na położeniu "1" podnośnik podnosi się max do góry i nie chce opaść dopóki nie przełączy się rozdzielacza na położenie "podnośnik"

Opublikowano

Dźwignia podnośnika sama ucieka z pozycji stały wydatek?? Hmm coś z rozdzielaczem w środku jest nie tak.

Żeby owijarka kręciła się w drugą stronę to wystarczy trzymać dźwignię rozdzielacza w drugą stronie (tego przy lewym błotniku). Standardowe położenie dźwigni jest w pozycji neutralnej czyli na środku. Ciągnąc do przodu lub do tyłu dźwignie nie ma blokady pozycji i jak puszczasz powinna wrócić do wcześniejszej pozycji.

Położenie 1 jest do przyłączenia dodatkowego rozdzielacza do tura i podnośnik będzie szedł do góry po to żeby dociążenie przypięte na podnośniku było zawsze podniesione.

Opublikowano
[...]I czy rozdzielacz można tak ustawić, aby działał obustronnie (owijarka obracała się w obie strony i blokowała kiedy wajcha rozdzielacza jest w położeniu neutralnym)?? Może to że obraca się tylko w jedną stronę i nie blokuje owijarki wynika z wyżej wymienionej przyczyny??

Kolego nie mów że do tej pory odkąd używasz owijarki miałeś cały czas ustawiony rozdzielacz na jednostronnego działania !!! :D . Poprostu w rozdzielaczu masz takie śrubke na śrubokręt i musisz ją wkręcić i masz rozdzielacz dwustronnego działania. Masz może prase? Jak tak to jak ty nią prasujesz? ;)

Opublikowano

Śrubka jest wykręcona, z prasą chodził kilka sezonów bez problemów i ?? ;)

W ustawieniu wajchy pod siedzeniem, na podnośnik wajcha po prawej też sama ucieka do dołu kiedy jest ustawiona na stały wydatek, przy normalnym podnoszeniu i opuszczaniu podnośnika jest prawidłowo.

Opublikowano

nie rozumiem po co masz ustawioną hydraulikę zewnetrzną na siłownik dwustronnego działania skoro przy turze masz siłownik jednostronnego działania ;) jeśli możesz to wyjaśnij cel takiego ustawienia hydrauliki.

Opublikowano
Nie ma takiej możliwości połączyć hydraulikę zew. z podnośnikiem bez dodatkowej pompy użytkownik marcin87 myśli ze odkrył coś na co nie wpadł Ursus,lub Maseey Feguson,ten korek służy do podłącenia siłownika dodatkowego aby wzmocić udźwig podnośnika,ja rozumiem co on to zrobił ale to nie będzie działało tak jak oddzielny obwód to może przydać sie może do pługów obrotowych,ale w innych sytyuacjach będzie konflikt Pozdrawiam

Co ty tam wiesz :P Już 100 bel owijarka wywaliła i nic się nie dzieje normalnie chodzi.

Obiecałem że dodam do galeri i jest udało się. Długo ale tyle razy dodawałe to zdjęcie i dopierio dzisiaj zostało zakceptowane

http://www.agrofoto.pl/forum/Hydraulika-w-...mage145261.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v