Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
URSUSC4011    0

Witam mam problemy z rozrządem c 4011 kupiłem nowy rozrząd i złożyłem ale jak popracuje troche to traktor po zgaśnięciu nie zapala i trzeba czekac aż ostygnie co z tym zrobic czy byc może rozrząd od c-360 i c-4011 różni się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Rozrzad w c-4011 i c-360 jest taki sam. A chociaz dobrze zlozyles kola rorzadu wedlug znakow, i ustawiles luz zaworowy, bo zle wyregulowane zawory moga byc przyczyna nieodpalania goracego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

sprawdz luzy zaworowe, oczywiscie na zimnym silniku, może poprostu rypnąłes sie na kolejnosci ustawiania, lub na znakach rozrzadu, ..ja tez roobilem rozrzad tzn. wymienilem walek rozrzadu, bo stary miał widocznie lekkie skręcenie, bo stale wypychalo uszczelke zpod 1 i 2 głowicy, a teraz juz jest spokoj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Korpi    0

Witam, zgodnie z tematem, chciałem zapytać czy zna ktoś wysokość krzywek wałka rozrządu w 60? Bo robie remont spowodowany ukręceniem wału i zastanawiam się nad wymiana wałka. I jeszcze jedno pytanie jakie zestawy naprawcze polecacie do 60?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Wątpę żeby kto kolwiek był w stanie udzielić ci odpowiedzi na twoje pytanie. Sam je kiedyś zadałem i.... echo. Ale jest sposób. Weź nowy wałek dobrego producenta w sklepie i wal do gościa z tokarką. na tokarze zmierzysz wznios krzywek na nowym wale i to samo zrobisz w ciągniku obracając wałem na popychaczach. tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Po części racja kolego ale pytanie jest szczególne. Wszyscy gadają, doradzają wymianę ale kto powie ile ma być? Korpi jako jeden z niewielu chce sprawdzic czy element wymaga wymiany a nie bezmyślnie wymieniać po kilku poradach 15-letnich forumowiczów. Bo ostatnio mam wrażenie że tacy właśnie mają najwięcej do powiedzenia na temat na który najmniej wiedzą.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Wysokość krzywek i w nowych będzie różna u różnych producentów. Nie widzę sensu w wymianie wałka bo jest okazja że remont. Jeżeli sterował zaworami dobrze i wizualnie nie widać znacznego zużycia to po co szukać w du%%e miodu? To prosty traktor nie samochód wyścigowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W nowych może i są różne wysokości ale napewno mieszczą się w tolerancji pod warunkiem że firma jest solidna. Różnice między nowym a 40-letnim mogą być znaczące i w tym momencie twój miód nie ma tu nic do rzeczy a sam post jest jak najbardziej na miejscu. Poza tym niezbyt uważnie czytasz. Kolega chcąc zmierzyć oceni czy neleży go wymienić a nie jak ty stwierdziłeś... robi remont, jest okazja to wymieni i tak nic to nie da. Totalny brak logiki, sam też o tym wspomniałem posta przed twoim.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    812

Wymiana wałka w 40 letnim ciągniku da mu drugą młodość,to temat warty zainteresowania.Mój znajomy pracował w fabryce fiata 126p przy składaniu silników,mówił że kto chciał mógł samodzielnie złożyć silnik dla swego auta od podstaw,wałki rozrządu toczyli nie standardowo tzn,3mm wyższe od fabrycznych prędkość maksymalna wzrastała ze 120 do 130km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Korpi    0

Dzięki za tak wielkie zainteresowanie, właśnie tak jak seweryn20 pisze nigdzie nie ma dostępnych danych na temat wysokości krzywek, a patrzenie na oko czy dobrze zawory chodza to sobie mozna... Skoro nie ma dostępnych takich informacji chyba wezme stary wałek i skocze do sklepu i porównam z nowym wałkiem z dobrej firmy. mariusz93 nie wiem czy wiesz ale odpowiedni wznios krzywek ma dosyć duże znaczenie w silniku spalinowym. Nie dostateczna ilość powietrza spowodowana właśnie zużyciem wałka, może być jedną z przyczyn nadmiernego dymienia, także jak już za coś sie bierzemy to zróbmy tak aby to chodziło latami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    31

Pomierzenie i porównanie z nowym wałkiem to chyba najlepsze rozwiązanie. Teoretycznie powinien być wykonany tak samo jak oryginał i pomiar największej średnicy krzywki powinien wystarczyć. Chociaż wałek o mniejszej średnicy krzywki może dać większy wznios i czas otwarcia zaworu przy odpowiednim zaprojektowaniu. Jeśli chcemy zmierzyć wznios powinno się mierzyć odległość osi obrotu wałka do najdalszego punktu krzywki ( gdy zawór jest maksymalnie otwarty ) i odjąć od tego pomiar do najbliższego punktu krzywki (gdy zawór jest zamknięty), dobrze byłoby zmierzyć kształt krzywek, bo mimo tego samego wzniosu mogą być inne czasy otwarcia zaworów i na dokładkę mogą być inaczej ułożone względem siebie krzywki zaworów wydechowych i ssących.( Przy obecnym wykonaniu części niestety wszystko jest możliwe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert19    0

Mam problem z 60 robiłem remont wszystko zostało wymienione tylko wałek rozrzadu zostal stary pompa sprawdzona na innej 60 do pewnosci a ciagnik słabo sie wkreca na obroty i cały czas dymi na czarno podczas pracy.Czy wałek miał by taki wpływ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek    2

A czy wcześniej też tak słabo wchodził na obroty???

Czy to jest C-360 czy C-360 3P?

Grzebałeś coś przy pompie oprócz przekładania do innego ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

A rozrząd dobrze ustawiłeś? Bo coś mi sie wydaje ze gdzieś sie o jeden ząbek pomyliłeś albo na wałku albo na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert19    0

Przed remontem wchodzil na obroty ale mocno kopcil a teraz to jest taki słaby czarny dymek.Pompa i wtryski były robione u pewnego goscia ale do pewnosci tak jak pisałem zamontowałem ja w drugimc360.Zauwazyłem ze jak sciagne waz który łaczy filtr powietrz z kolektorem to jest troche lepiej,dodam ze filtr jest prawie nowy montowalem go 3 miesiace przed remontem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert19    0

<p>Układ dolotowy jest czysty. Rozrzad napewno jest dobrze złożony tylko myśle że krzywki na wałku są podjechane i zawory sa za krótko otwarte. Kolega miał taki sam problem tylko dodatkowo ciagnik mu się grzał, u mnie z temperatura jest ok. Po wymianie wałka ciągnik niegrzał mu sie i chodził dobrze ten problem wystapił mu również po remoncie.Moze ktos wie jak stwierdzic bez rozbierania czy walek jest dobry

Edytowano przez Robert19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To że dymi na czarno to znaczy że za mało jest powietrza względem wtryskiwanego paliwa. Ogólnie po remoncie lubi silnik kaleczyć aż do momentu aż ułoży się wszystko jak należy, głównie pierścienie. Pompa wtryskowa po regeneracji też lubi topornie chodzić, szczególnie regulator obrotów jeśli w nim było coś wymieniane. Wałek rozrządu może mieć wytarte krzywki. Ogólnie tu nikt ci nie pomoże bo nigdzie nie ma informacji jaki jest wznios krzywek. Jedyna metoda to zmierzyć skok popychaczy w silniku i porównać go z nowym wałkiem założonym najlepiej do tokarki. Ile silnik ma zrobione po remoncie? Może powinieneś mu dać jeszcze trochę czasy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert19    0

Ciagnik uprawiał juz pole na wiosne to powinło wszystko sie dopasować.Remont robiłem zima pali od strzala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeśli inny silnik na tej pompie chodził dobrze to musisz szukać przyczyny w swoim silniku. Dokładnie wszystko przeregulować, szczególnie kąt wtrysku bo on może być odpowiedzialny za tempo wkręcania się silnika na obroty. Wałek rozrządy najwyrzej porownaj z silnikiem sąsiada. Wysokość na jaką unoszą się popychacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×