Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

prawdopodobnie czeka Cię w najbliższym czasie remont silnika (szlif wału korbowego jeśli jest nominalny, lub wymiana na nowy jeśli już był szlifowany, wymiana panewek na czopach głównych i korbowych, ale wina może też leżeć po stronie pompy olejowej) :P

Opublikowano

Proszę pana silnik woła o kapitalkę. Z tego samego powodu my robiliśmy silnik w mf 255 (ten sam silnik). Tylko u mnie podczas orki z 4 spadało prawie do 0 :P

Po kapitalce przy orce ciśnienie nie spada poniżej 3.5

Opublikowano

Ja bym juz go nie meczył tylkpo jak najszybciej rozbierał przynajmniej mise zdejmi odkrec stopki korbowodów i wał zobaczysz. Co do szlifowania wałów w perkinsie jeśli to bedzie pierwszy szlif może jakis czas pochodzi jeśli juz następny możliwośc długiej eksploatacji się zmniejsza w tych silnikach wały sa płytko utwardzame i wielkiej ilosci szlifów nie tolerują.tak czy tak jak najszybciej rozbierz może wymiana panewek go uratuje bedzie widac, noze to tez byc wina pompy.

Opublikowano

Kolego po co wydawać kasę. Zrobisz kapitalkę we własnym garazu jeżeli znasz podstawowe wiadomości o mechanice. Z ojcem silnik zrobiliśmy 3-4 dni, bo oddawaliśmy blok żeby wyjeli i wstawili nowe tuleje, po za tym wszystko możesz samemu zrobić, wystarczy chcieć i posiadać podstawowe narzędzia ^^

Opublikowano

mam problem z cisnieniem jak odpale to jest 4 a jak się rogzeje to spada o 02.pomcy

a morze popa jest szmelc.jest załorzony zegar iny nisz orginalny morze pkazuje tak zle

Opublikowano

Witam!!

Ostatnio pojawił się problem z Ursusem 4514, mianowicie nie było ciśnienia oleju.

Wujek rozebrał miskę olejową i ściągnął tą pompę. I teraz tu jest pewien problem:

Jak ta pompa powinna być ustawiona?? Wujek mówił mi coś przez telefon o jakichś ustawieniach na trybach.

Wiecie może o co chodziło??

Proszę o pomoc jak ją ustawić ;)

Opublikowano

Musisz odjechać przodem i ściągnąć pokrywę rozrządu.I wszystko ustawić na znaki.wraz z pompą olejową.Później obrócić parę razy wałem czy jest dobrze.Nie masz innego wyjścia.

Dla nie wtajemniczonych to jest pompa z przeciwwagami i jak się źle założy to rozwali silnik.

Opublikowano (edytowane)

Niestety tak.Chyba że znajdziesz znaki na tym kole pośrednim i ustawisz.Musi być na znakach bo pompa wyważa wał korbowy i jak źle złożysz to silnik będzie miał duże bicia i możesz go uszkodzić.Szkoda że nie zaznaczyłeś przed ściągnięciem ale skąd można wszystko wiedzieć.Ja kiedyś pojechałem do znajomego mechanika i też miał rozebrany, bo pierścienie zmieniał, to dobrze że mu powiedziałem,bo nie wiedział,to przodem odjeżdżał.To był 4512.Spróbuj odszukać znaki może ci się uda.Powinno być 2 znaki na kole.jeden ko wału a drugi do pompy.Nie pamiętam czy na pompie masz koło pośrednie czy w bloku.Może jakieś lusterko włóż między dekiel a koło to zobaczysz.Kombinuj.A jak nie to odjeżdżaj.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

witam panowie mam taki problem w 2812 z ciśnieniem na zimnym oleju pokazuje 4 po 5 min.zaczyna wariować zegar ciśnienie strasznie skacze z 3 na 1 a jak trochę się rozgrzeje tak po 15 min.skacze z 2 na 0 na wolnych obrotach jak dodam gazu to wcale się nie poprawia tylko bardziej zaczyna skakać strzałka a powodem wkręcenia zegara było to że na wolnych obrotach po rozgrzaniu zaczynała migać kontrolka

i właśnie nie rozumiem tego migania bo albo ciśnienie jest albo go niema.

dodam że silnik ma 4300mtg mam go od nowego

Opublikowano

Prawdopodobnie wał do szlifu będzie. Ale najpierw sprawdzić inne możliwości, moze wymiana oleju pomoże. Ja na kończących się panewkach jeździłem jednego roku na mobilu przez żniwa i przechodził do remontu, bo ciągnik był potrzebny i nie było czasu na remont przed żniwami. Na mobilu miał lepsze ciśnienie, choć i to było tylko na krótką metę.

Opublikowano

zapewne tak ale po 4300mtg to trochę za wcześnie zwłaszcza że zawsze był ciągnik pilnowany pod kontem oleju i nigdy go nie zabrakło a zalewam milwus 15w40

najpierw wymienię pompę oleju i się zobaczy

:unsure:

Opublikowano

no niestety wymiana pompy nic nie dała czeka mnie remont ale to dopiero zimą narazie zalałem lepszy olej i w sandał ;) w wolny czasie odłącze na chwile olej od sprężarki morze to jej wina

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, jak wyjąć pompę olejową silnika? Na rozgrzanym silniku ciśnienie spada na wolnych obrotach do zera, a tak przy 1500rpm dopiero rośnie do 1atm. Czy to wina pompy czy może wału? Jak sprawdzić pompę czy działa jak należy i jak ją wyjąc? mo

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tyle to już zrobiłem, tylko ze ona jest przykręcona na trzech śrubach,a środkowa śruba jest za zębatką. Zębatki nie da się zdjąć bo ona jest przy samej obudowie silnika. I jak ja wyjąc??

Opublikowano (edytowane)

Mam dokładnie to samo u siebie, na pełnych obrotach mam max. 2atm, miesiąc temu podnosiłem zawór w pompie i wymieniłem olej na Superol CC40 (ale nie z beczki rozcieńczany ropą tylko z baniek) i nic to nie dało, dalej te same objawy.

Zamierzam kupić nową pompę i silnik zalać olejem gęstszym niż Superol tj. Diesel2 20W50 (bo jest jeszcze rzadszy 15W40) z racji tej, że silnik wymaga remontu skutki mogą nie być zadowalające.

Edytowane przez Junkers

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v