Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
LTZ55a

Mtz 552

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
LTZ55a    25

Witam panów, mam problem ze swoim MTZ-em. Świece żarowe podłączone są (tak myślę) dobrze. Prąd do nich dochodzi od włącznika przez bezpiecznik, zmasowane są w głowicy. Próbówka zaświeca się, więc powinny grzać. Po podłączeniu piątej świecy zaświeca się ona, a na wskaźniku w kabinie prąd lekko spada. Kiedy są podłączone te 4 w głowicy, nie reaguje nic. Jakby nie było tych świec. Nie mam pojęcia o co chodzi. Gniazda wyczyszczone, więc masa jest.

Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

masz po prostu uszkodzone świece. Wykręć je i posprawdzaj je za pomocą kabli i bezpośrednio od akumulatora. Powinna rozgrzewać sie od końcówki w górę, jeśli inaczej się będzie nagrzewać to jest zepsuta i trzeba wymienić ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Świece są nowe, a spirale gładkie, więc nie powinny być uszkodzone. Mi już brakuje pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    263

Świece sa połączone szeregowo. Pierwsza to ta od kabiny. Podaj plus z akumulatora przez żarówkę na pierwszą świecę i zobacz, czy jest przepływ prądu. Jeśli nie będzie, to problem tkwi w połączeniu świec. Wystarczy, że przez jedną nie ma przejścia i klapa. A jeśli świece są ok, to szukaj problemu po stronie stacyjki i rezystora bocznikującego. Schemat nie jest trudny do ogarnięcia - 4 kable na krzyż.

 

Układ jest taki - akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 - 2 -3 -4 > masa w głowicy

Po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch , dodatkowo między kontrolkę a świece włączany jest szeregowo rezystor , aby podtrzymać grzanie świec a zmniejszyć pobór prądu z akumulatora, żeby rozrusznik szybciej kręcił. Świece pobierają około 40A bez rezystora i 20A z rezystorem (tyle pokazuje mój wskaźnik na prostowniku).

 

Jestem na etapie przeróbki tych orginalnych spiralek na świece szybkogrzejne z samochodu sprzężone z kontrolerem, aby świece grzały się szybciej i zabezpieczyś się przed ich ciągłym przepalaniem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Masa w głowicy jest. Kiedy podłącze do 1 świecy i plus i minus (Oczywiście nie robię zwarcia) to ta świeca zadziała, ale się spala za chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

To są świece na 3,3V i nie można ich podłączyć bezpośrednio na akumulator, bo przepalają się w ułamku sekundy. Każda me wejście (małe oczko na gwintowany drucik) i wyjście (większe oczko na tulejkę).

Zobacz, jak masz to podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Po prostu mi wytłumacz jak to ma iść kolejno albo schemat jakiś bo nie ogarniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Przecież napisałem już :

akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 > 2 > 3 > 4 > masa w głowicy

 

Przewód leci do pierwszej świecy na ten pręcik z nakrętką. Pod spodem masz podkładkę z ebonitu, która przyciska większe oczko - to jest wwyjście na następną świecę:

Popatrz tutaj:

http://agromasklep.pl/sklep/img/p/1723-1723-large.jpg

górna podkładka wraz z nakrętką to wyprowadzenie jesnego końca spirali, a poniżej izolatora (brązowy) jest podkładka, która jest wyprowadzeniem drugiego końca spirali.

Połączenie szeregowe wyglada tak:

 

+ we1 świecy > spirala > wyjście >kabelek > we2 świecy >spirala >wyjście > kabelek ....... i tak dalej, na końcu podłączenie do masy.

Sumarycznie napięcie 12-13V dzieli się na 4 świece po około 3,3V na każdej.

 

Schemat mam w PDF , na te chwilę nie mam go jak wyeksportować, ale podłaczenie jest identyczne u ciebie jak w MTZ-50, a do niego instrukcję znajdziesz na chomiku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

OK, więc dziś dla pewności zobaczyłem na innym mtz i jest tak jak mówisz. 1 przepuszcza prąd do 2, 2 do 3 itd. Miałeś rację. Dziękuję.

 

Jest na tym forum jakieś dziękowanie, pomógł albo piwo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

No teraz to się wkur*iłem. Podłączyłem tak jak mówiłeś, na przemian - tak jak w traktorze w którym patrzyłem. Napięcie spadło tak jak potrzeba, spaliła się pierwsza świeca od kabiny, a pozostałe 3 nawet nie zareagowały. Ludzie pomocy, bo już spaliłem ponad 100zł, a już tylko 4 świece mi zostały i w sklepie nie mają już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Najlepiej będzie, jak znajdę elektryka, co się z tym zechce bawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Mechanik powiedział że za 2 tygodnie, bo teraz nie może. Oczywiście dam znać, jeśli to naprawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Nie mam jak i nie wiem jak opanować. Opisz, jak wiesz, jak to podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Jest podłączone. Okazało się poprostu, że na 2 świecy stykały się 2 kable. Temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawel65
      witam mam pytanie czy deutz-fahr agrotron 6.45tt posiada świece żarowe ? ciezko pali gdy jest zima:| akumulator nowy..
    • Przez Arkadiusz76
      Witam. Mam problem z układem paliwowym przy ciągniku Belarus 952.4 common rail. Konkretnie nie jest utrzymywane ciśnienie na listwie paliwowej. Czy ktoś wie czym może to być spowodowane? 
    • Przez bzykuu
      Witam
      Nadszedł czas na zmianę ciągnika, trzeba w końcu przesiąść się z C-360 poczytałem parę postów, parę możliwości już odrzuciłem, finalnie muszę wybrać któryś z ciągników: Deutz Fahr DX4.50(lub wersje poboczne), Fendt 108, MTZ 82 lub jeszcze Landini 7550. Szukałem postów o dostępności części i ich ceny, awaryjności itp lecz bardzo ciekawi mnie wasze zdanie w porównaniu tych ciągników co wy byście wybrali. Czy wy mieliście styczność z tymi ciągnikami czy w sklepach są dostępne części a jak są to czemu tak drogo Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Przez SnapOn22
      Witam wszytskich. Mam pewien problem z mtz 1523.4. Pekła obudowa tylniego mostu i zabralem się za wymiane. Okazało sie że łożyska stożkowe na tależu są zużyte wiec je wymieniłem. I teraz chciałbym prosić o pomoc w ustawieniu talerza do ataku. Z tego co wiem to reguluje się to tymi blaszkami które podkłada się pod kadłub do ktorego mocuję się chamulec ale jestem w tym zielony i nie za bardzo wiem co i jak. Jesli były ktoś tak miły i podowiedział mi jak to sie ustawia byłym bardzo wdzieczny, a może ktoś posiada jakąś instrukcje. Z góry dziekuję.
       
      Dodaję zdjęcia jak to wygląda.


    • Przez DarekFi
      Witajcie, Posiadam Belarus 1221 z 2003 roku, chcę podłączyć czujnik prędkości,(poprzedni właściciel odłączył) zauważyłem przewód pasujący złączem pod zbiornikiem paliwa z lewej strony, natomiast nie wiem gdzie ten czujnik mam wkręcić
×