Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
LTZ55a

Mtz 552

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
LTZ55a    22

Witam panów, mam problem ze swoim MTZ-em. Świece żarowe podłączone są (tak myślę) dobrze. Prąd do nich dochodzi od włącznika przez bezpiecznik, zmasowane są w głowicy. Próbówka zaświeca się, więc powinny grzać. Po podłączeniu piątej świecy zaświeca się ona, a na wskaźniku w kabinie prąd lekko spada. Kiedy są podłączone te 4 w głowicy, nie reaguje nic. Jakby nie było tych świec. Nie mam pojęcia o co chodzi. Gniazda wyczyszczone, więc masa jest.

Proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

masz po prostu uszkodzone świece. Wykręć je i posprawdzaj je za pomocą kabli i bezpośrednio od akumulatora. Powinna rozgrzewać sie od końcówki w górę, jeśli inaczej się będzie nagrzewać to jest zepsuta i trzeba wymienić ja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Świece są nowe, a spirale gładkie, więc nie powinny być uszkodzone. Mi już brakuje pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    246

Świece sa połączone szeregowo. Pierwsza to ta od kabiny. Podaj plus z akumulatora przez żarówkę na pierwszą świecę i zobacz, czy jest przepływ prądu. Jeśli nie będzie, to problem tkwi w połączeniu świec. Wystarczy, że przez jedną nie ma przejścia i klapa. A jeśli świece są ok, to szukaj problemu po stronie stacyjki i rezystora bocznikującego. Schemat nie jest trudny do ogarnięcia - 4 kable na krzyż.

 

Układ jest taki - akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 - 2 -3 -4 > masa w głowicy

Po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch , dodatkowo między kontrolkę a świece włączany jest szeregowo rezystor , aby podtrzymać grzanie świec a zmniejszyć pobór prądu z akumulatora, żeby rozrusznik szybciej kręcił. Świece pobierają około 40A bez rezystora i 20A z rezystorem (tyle pokazuje mój wskaźnik na prostowniku).

 

Jestem na etapie przeróbki tych orginalnych spiralek na świece szybkogrzejne z samochodu sprzężone z kontrolerem, aby świece grzały się szybciej i zabezpieczyś się przed ich ciągłym przepalaniem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Masa w głowicy jest. Kiedy podłącze do 1 świecy i plus i minus (Oczywiście nie robię zwarcia) to ta świeca zadziała, ale się spala za chwilę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

To są świece na 3,3V i nie można ich podłączyć bezpośrednio na akumulator, bo przepalają się w ułamku sekundy. Każda me wejście (małe oczko na gwintowany drucik) i wyjście (większe oczko na tulejkę).

Zobacz, jak masz to podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Po prostu mi wytłumacz jak to ma iść kolejno albo schemat jakiś bo nie ogarniam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Przecież napisałem już :

akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 > 2 > 3 > 4 > masa w głowicy

 

Przewód leci do pierwszej świecy na ten pręcik z nakrętką. Pod spodem masz podkładkę z ebonitu, która przyciska większe oczko - to jest wwyjście na następną świecę:

Popatrz tutaj:

http://agromasklep.pl/sklep/img/p/1723-1723-large.jpg

górna podkładka wraz z nakrętką to wyprowadzenie jesnego końca spirali, a poniżej izolatora (brązowy) jest podkładka, która jest wyprowadzeniem drugiego końca spirali.

Połączenie szeregowe wyglada tak:

 

+ we1 świecy > spirala > wyjście >kabelek > we2 świecy >spirala >wyjście > kabelek ....... i tak dalej, na końcu podłączenie do masy.

Sumarycznie napięcie 12-13V dzieli się na 4 świece po około 3,3V na każdej.

 

Schemat mam w PDF , na te chwilę nie mam go jak wyeksportować, ale podłaczenie jest identyczne u ciebie jak w MTZ-50, a do niego instrukcję znajdziesz na chomiku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

OK, więc dziś dla pewności zobaczyłem na innym mtz i jest tak jak mówisz. 1 przepuszcza prąd do 2, 2 do 3 itd. Miałeś rację. Dziękuję.

 

Jest na tym forum jakieś dziękowanie, pomógł albo piwo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

No teraz to się wkur*iłem. Podłączyłem tak jak mówiłeś, na przemian - tak jak w traktorze w którym patrzyłem. Napięcie spadło tak jak potrzeba, spaliła się pierwsza świeca od kabiny, a pozostałe 3 nawet nie zareagowały. Ludzie pomocy, bo już spaliłem ponad 100zł, a już tylko 4 świece mi zostały i w sklepie nie mają już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Najlepiej będzie, jak znajdę elektryka, co się z tym zechce bawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Mechanik powiedział że za 2 tygodnie, bo teraz nie może. Oczywiście dam znać, jeśli to naprawię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Nie mam jak i nie wiem jak opanować. Opisz, jak wiesz, jak to podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    22

Jest podłączone. Okazało się poprostu, że na 2 świecy stykały się 2 kable. Temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×