Polecane posty

LTZ55a    114

Witam panów, mam problem ze swoim MTZ-em. Świece żarowe podłączone są (tak myślę) dobrze. Prąd do nich dochodzi od włącznika przez bezpiecznik, zmasowane są w głowicy. Próbówka zaświeca się, więc powinny grzać. Po podłączeniu piątej świecy zaświeca się ona, a na wskaźniku w kabinie prąd lekko spada. Kiedy są podłączone te 4 w głowicy, nie reaguje nic. Jakby nie było tych świec. Nie mam pojęcia o co chodzi. Gniazda wyczyszczone, więc masa jest.

Proszę o pomoc!


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

masz po prostu uszkodzone świece. Wykręć je i posprawdzaj je za pomocą kabli i bezpośrednio od akumulatora. Powinna rozgrzewać sie od końcówki w górę, jeśli inaczej się będzie nagrzewać to jest zepsuta i trzeba wymienić ja.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Świece są nowe, a spirale gładkie, więc nie powinny być uszkodzone. Mi już brakuje pomysłów.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    2381

Świece sa połączone szeregowo. Pierwsza to ta od kabiny. Podaj plus z akumulatora przez żarówkę na pierwszą świecę i zobacz, czy jest przepływ prądu. Jeśli nie będzie, to problem tkwi w połączeniu świec. Wystarczy, że przez jedną nie ma przejścia i klapa. A jeśli świece są ok, to szukaj problemu po stronie stacyjki i rezystora bocznikującego. Schemat nie jest trudny do ogarnięcia - 4 kable na krzyż.

 

Układ jest taki - akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 - 2 -3 -4 > masa w głowicy

Po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch , dodatkowo między kontrolkę a świece włączany jest szeregowo rezystor , aby podtrzymać grzanie świec a zmniejszyć pobór prądu z akumulatora, żeby rozrusznik szybciej kręcił. Świece pobierają około 40A bez rezystora i 20A z rezystorem (tyle pokazuje mój wskaźnik na prostowniku).

 

Jestem na etapie przeróbki tych orginalnych spiralek na świece szybkogrzejne z samochodu sprzężone z kontrolerem, aby świece grzały się szybciej i zabezpieczyś się przed ich ciągłym przepalaniem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Wydaje mi się, że są połączone równolegle. A jak powinny być?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Masa w głowicy jest. Kiedy podłącze do 1 świecy i plus i minus (Oczywiście nie robię zwarcia) to ta świeca zadziała, ale się spala za chwilę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    2381

To są świece na 3,3V i nie można ich podłączyć bezpośrednio na akumulator, bo przepalają się w ułamku sekundy. Każda me wejście (małe oczko na gwintowany drucik) i wyjście (większe oczko na tulejkę).

Zobacz, jak masz to podłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Po prostu mi wytłumacz jak to ma iść kolejno albo schemat jakiś bo nie ogarniam.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    2381

Przecież napisałem już :

akumulator > stacyjka > bezpiecznik >kontrolka żarowa > świece 1 > 2 > 3 > 4 > masa w głowicy

 

Przewód leci do pierwszej świecy na ten pręcik z nakrętką. Pod spodem masz podkładkę z ebonitu, która przyciska większe oczko - to jest wwyjście na następną świecę:

Popatrz tutaj:

http://agromasklep.pl/sklep/img/p/1723-1723-large.jpg

górna podkładka wraz z nakrętką to wyprowadzenie jesnego końca spirali, a poniżej izolatora (brązowy) jest podkładka, która jest wyprowadzeniem drugiego końca spirali.

Połączenie szeregowe wyglada tak:

 

+ we1 świecy > spirala > wyjście >kabelek > we2 świecy >spirala >wyjście > kabelek ....... i tak dalej, na końcu podłączenie do masy.

Sumarycznie napięcie 12-13V dzieli się na 4 świece po około 3,3V na każdej.

 

Schemat mam w PDF , na te chwilę nie mam go jak wyeksportować, ale podłaczenie jest identyczne u ciebie jak w MTZ-50, a do niego instrukcję znajdziesz na chomiku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Dzięki za to. Jutro popatrze.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

OK, więc dziś dla pewności zobaczyłem na innym mtz i jest tak jak mówisz. 1 przepuszcza prąd do 2, 2 do 3 itd. Miałeś rację. Dziękuję.

 

Jest na tym forum jakieś dziękowanie, pomógł albo piwo??


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

możesz kliknąć strzałkę zieloną do góry przy tym poście co ci pomógł :)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

No teraz to się wkur*iłem. Podłączyłem tak jak mówiłeś, na przemian - tak jak w traktorze w którym patrzyłem. Napięcie spadło tak jak potrzeba, spaliła się pierwsza świeca od kabiny, a pozostałe 3 nawet nie zareagowały. Ludzie pomocy, bo już spaliłem ponad 100zł, a już tylko 4 świece mi zostały i w sklepie nie mają już.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Najlepiej będzie, jak znajdę elektryka, co się z tym zechce bawić.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Temat do usunięcia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    2381

Może napisz, czy naprawiłeś świece i co było przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Mechanik powiedział że za 2 tygodnie, bo teraz nie może. Oczywiście dam znać, jeśli to naprawię.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Nie mam jak i nie wiem jak opanować. Opisz, jak wiesz, jak to podłączyć.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    114

Jest podłączone. Okazało się poprostu, że na 2 świecy stykały się 2 kable. Temat do zamknięcia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka tak jak w temacie mam problem z podnośnikiem  a mianowicie po dłuższej pracy gdy olej się zagrzeje słabo podnosi,taki agregat talerzowy 1300 podniesie ale jak chce siewnik podczepić to drgnie na 50 cm i dalej nie chce. Naczytałem się trochę na ten temat bo nie jestem jedynym użytkownikiem tego ciągnika który ma lub miał ten problem,większość pisze że to zawór bezpieczeństwa z tyłu ciągnika obok rozdzielacza,wszyscy piszą że trzeba regulować ale nikt nie pisze jak to dokładnie zrobić i tu właśnie jesteście mi potrzebni.
      Jeśli ktoś sie bawił z tym to proszę żeby mi krok po kroku opisać jak to zrobić bo nie chce czegoś zepsuć  
      z góry dzięki za odp   
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj