Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,

mam problem z wom w mtz, pewnego dnia coś zaczęło pukać w tylnym moscie i nie dało sie wyłączyć wałka więc wyrzuciałem na zewnatrz cały ten mechanizm wom. Bo z zasady wole robić niż bezsensownie pieprzyć i zawracac dupe innym. Co sie okazało przekładnia planetrna rozsypana, obudowa wyrobiona tam gdzie chodza te 3 tryby, tama jedna troche ukruszona 5 cm z jednej strony. Więć zamówiłem tą kompletną przekładnie (oryginalna belarus) taśmy, przy okazji wymieniłem wszystkie łozyska chociaż luz miało tylko to duże co wchodzi w pokrywe. Wkładam to wszystko do mtz reguluje tak jak trzeba według książki i.... no własnie. wałek chodzi ładnie, przy próbie wyłączenia słychac zgrzyty ale wałek zatrzymuje sie normalnie tak jak powinien ale do póki jest zatrzymany to cały czas słychac to zgrzyty, co może być jeszcze nie tak?? 

Pozdrawiam i czekam na odp bo musze siac nawozy i robic opryski a mtz bez wałka.

Opublikowano

Wałek "zasilany" jest ze skrzynki pośredniej, tam gdzie dźwignia od półbiegów. Przypuszczam, że rozsypało się coś po drodze między skrzynką pośrednią a przekładnią planetarną. Przekładnia pewnie już dłuższy czas była w takim stanie, a w końcu poleciał napęd. Obejrzyj w katalogu, jak to leci po skrzyni, ale bez rozciągania ciągnika reszty  już nie zrobisz.

Opublikowano

Problem rozwiazany :)

Dokładnie wiem gdzie jest przełacznik 540/1000 obr i nie w tym był problem.

poprzednia przekładnia rozsypała się i igiełki z łożyska dostały się w tą duża bierznie i kleszczyło satelity. Ale już wszystko ok :) wydłubałem i cichutko chodzi.

 

Pozdrawiam


aha i zapomniałem dodać że ten wałek od napędu tego kosza wom co idzie ze skrzyni wyciągamy do tyłu i nie trzeba rozjezdzac. Za tym duzym kołem jak wyciagniemy wom  jest śruba która nalezy wykrecic i tryby same wypadna. :) i jeszcze jedno :) nie kazdy mtz ma zabezpieczenie na te śruby regulacyjne! Moje 3 mtz mają w tej górnej pokrywce taka blokade :) 

 

Pozdro


aha i zapomniałem dodać że ten wałek od napędu tego kosza wom co idzie ze skrzyni wyciągamy do tyłu i nie trzeba rozjezdzac. Za tym duzym kołem jak wyciagniemy wom  jest śruba która nalezy wykrecic i tryby same wypadna. :) i jeszcze jedno :) nie kazdy mtz ma zabezpieczenie na te śruby regulacyjne! Moje 3 mtz mają w tej górnej pokrywce taka blokade :) 

 

Pozdro

Opublikowano

koszt naprawy zamknął się w kwocie 400 zł, oryginalny kompletny koszyk z tymi trzema trybami 220 zł, uszczelka 10 zł, taśmy 30zł/szt, nowe śruby regulacyjne 40 zł/szt i te trzy łożyska 70zł.

 

To piwerwsza naprawa tego mechanizmu po 25 latach uzytkowania ciagle w rozsiewaczu, opryskiwaczu, rozrzutniku tandem 8 ton i prasie rolującej.

 

I to jest plus mtz. W tej cenie co case lub JD nie dostane nawet kpl filtrów :(

 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

w instrukcji pisze że trzeba zdemontować plyte i oslone daszkowa walka . chodzi o ta plyte co obwodzi całą końcówkę wom ? śruby na klucz 24 może 27.

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

Chyba na 24 ;p tak to chodzi o tą płytę wokół wałka wom. Ciężko raczej pójdzie to wyjąć więc tam po bokach są takie gwinty w które należy wkręcić śruby (chyba 12 mm) i odepchnąć od korpusu tylnego mostu. Tylko nie zapomnij najpierw o wykręceniu dwóch długich szpilek od naciągu taśm które znajdują się miedzy zbiornikami paliwa pod taka pokrywka jakby z korkiem :) 

Opublikowano

chce pociągnąć taśmy bo przy sporym obciążeniu slizga się taśma. chciałem najpierw tym czymś obok końcówki wom ale u mnie nie ma tego mechanizmu . teraz dokładnie obejrzałem to. bo myślałem że w instrukcji chodzi właśnie o ta blaszke . więc zostaje mi ściągać ramiona i tymi motylkami podciagac

Opublikowano

nie trzeba sciagac ramion do tego :) w tam z boku musi byc taki amortyzator który blokuje dzwignie w jednym badz drugim polozeniu ale tam mozna tylko nieznacznie wyregulowac. napewno jest po prawej stronie zaraz pod zbiornikiem paliwa.

Opublikowano (edytowane)

tam już podkrecilem jutro mam kilka bel do zrobienia to się okaże .
seweryn dzięki ale sądzę że mój jest już nowszego typu bo to 99 rok . nie jestem jego pierwszym właścicielem i prostu nie wiem czemu tej regulacji obok końcówki nie ma. jest odlew w kształcie lezki po ośrodku jakby wałek i obok śruba 8 która nie trzyma żadnej blaszki która ma to zabezpieczac

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

ostatnia dzwignia na twoje prawo przy szybie tym sie k**wa włacza wałek. xDD  W MTZ to rotacyjną ci pociągnie ale nie radze kupowac nic większego bo nie da rady. U nas MTZ nawet z Orkanem nie chodził albo z pottingerem 1 rzedowym do kukurydzy nie pamietam już. Walek nie dawał rady :)

 

Opublikowano

Mam problem odnosnie przelaczenia obrotow 540/1000. Podczas przelaczanie nie czuje zadnych zdgrzytow tak jakby wom sie nie zazebial a z tylu sie nic nie kreci. Tasmy byly wymieniane normalnie prasowalem siano i nagle wom zniknal

Opublikowano

Przestawiasz tę dźwigienkę u dołu skrzyni kontrowaną śrubą i nic ? U góry jest jeszcze dźwignia załączania WOM koło siłownika, którą można rozłączyć w niektórych wersjach napęd.

Napisz, jak to u ciebie wygląda, bo szklana kula ma wychodne

Opublikowano

Też tak przypuszczam, ale były też wersje z WOM-em przełączanym przy kierownicy, dlatego dopytuję. Niby prosty ciągnik, ale było tyle wersji i patentów, że teraz to już nic nie jest tak oczywiste.

Opublikowano

no kiedy przestawiam zmiane obrotow z 540/1000 podskrzynia biegow to nie ma zadnego zgrzytu czyli no nic nie zazebia prawdopodobnie . u góry nie wazne czy włacze zalezny wom czy tez nie zalezny nic nie kreci . miałem wczoraj sprawdzic jeszcze raz wszystko ale wyskoczyly inne sprawy i nie mogłem nic zrobic. jutro spuszcze olej odkrece dolny dekiel i mam nadzieje ze to zobacze czy nie scielo tego bolca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masiew
      mam MTZ-a z 80 roku. mam problem z przekażnikiem. nie mogę go włączyć. odkręciłem ztyłu ten dekiej z końcówką WOM bo myślałem że rozsypały się wałeczki zabezpieczające ale okazało się że wałek wychodzący ze skrzyni obraca się swobodnie. jaka może być przyczyna? może ma ktoś schemat WOM-u ? bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v