Skocz do zawartości
masiew

Nie da się włączyć WOM w MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
masiew    21

mam MTZ-a z 80 roku. mam problem z przekażnikiem. nie mogę go włączyć. odkręciłem ztyłu ten dekiej z końcówką WOM bo myślałem że rozsypały się wałeczki zabezpieczające ale okazało się że wałek wychodzący ze skrzyni obraca się swobodnie. jaka może być przyczyna? może ma ktoś schemat WOM-u ? bardzo proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mako177    0

Witaj kolego ..

Sprawdzałeś te okładziny ,może one są zlizane?

U mnie były zlizane i też ciężko się WOM włączał a jak się włączy to np . pod sieczkarnią do kukurydzy ślizga się i zabija kosiarkę .. cena tych okładzin ok 120zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

możesz jaśniej bo ta końcówka WOMu po wyjęciu tych 4 waleczków będzie sie obracać swobodnie w ogóle to ją -końcówkę możesz wyjąć całą bo tylko z 10 cm siedzi w środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

cała zwolnica, którą hamują taśmy się nie obraca. a wałek wychodzący ze skrzyni biegów i dający mapęd na tą zwolnicę obraca się swobodnie ręką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

więc rozebrałeś to wiec jedna taśma jest blokujaca przy wyłaczonym WOMie by się nie obracał a druga jest wtedy luźna i odwrotnie po włączeniu WOMu

 

A ten wałek to swobodnie się obraca w skrzyni to ma koło z uzębieniem wewnętrznym więc jeśli kręci się swobodnie to moze masz na luzie pod skrzynią przełącznik 1000/540 albo drugi przełacznik pod siedzeniem pod taka klapką zależne/niezależne

 

A wracajac do tej zwolnicy a raczej przekładni planetarnej jak ja wyjoleś to powinieneś zauważyć satelity i te 2 bębny które są opasane przez taśmy powinny się poruszać niezależnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62
cała zwolnica, którą hamują taśmy się nie obraca. a wałek wychodzący ze skrzyni biegów i dający mapęd na tą zwolnicę obraca się swobodnie ręką
-możesz jaśniej

 

Pod siedzeniem jest jeszcze przełącznik zależne/niezależne pod taką pokrywką małą na klucz 22 wystająca śruba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wez 22 klucz i pod siedzeniem po lewej od przodu wystaje taka wajcha ze łbem na klucz 22 to jest przełącznik wom z 560 na 1000obr\min czasami potrafi się samo rozłączyć tylko trzeba jednemu z tyłu wałkiem lekko obvracać a drugi niech zdrowo napiera tym kluczem na tą wajche pod siedzeniem - to jest 5 min roboty!!pozdrawiam.jezeli to nie to było to napisz jaka była przyczyna moze nam sie przyda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kevin25    158

Witam panowie nie chce zakładać nowego temtu żeby nie robić nie potrzebnego bałaganu interesuje mnie w jaki sposób włacza sie przekażnik WOM w MTZ czy jest on właczany po wcisnięciu sprzegła czy moze jest od sprzegła nie zależny i w każdej chwili nawe w jażdzie można go włończyć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

nie moge znaleść tego przełacznika 540/1000obr. prawdopodobnie jakiś "cudowny" mechanik ją wymontował i gdy teraz się rozłączyło, nie można włączyć zpowrotem. uwielbiam takich mechaników. dzięki nim mam co robić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

Witam po raz pierwszy na tym forum i mam nadzieję że będę to czynił rzadko ,gdyż popełniłem tę "głupotę "i kupiłem belarusa 820 rocznik 2008 i mam pierwszy problem z wom, nie mogę go włączyć wajchą znajdującą się pod siedzeniem czyli obroty zależne lub niezależne a dokładnie po przyłożeniu dość dużej siły udaje mi się załączyć wałek ale jak puszczę dźwignię zostaje ona wyrzucona z powrotem wygląda to jak by miała za mały skok .Miał ktoś taki problem ,zna rozwiązanie ,proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

u mnie wogóle nie ma tej dżwigni zależne- niezależne. czy mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć gdzie ona powinna być lub zrobić zdjęcie bo nawet nie wiem gdzie szukać otworu po tej dżwigni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

u mnie wogóle nie ma tej dżwigni zależne- niezależne. czy mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć gdzie ona powinna być lub zrobić zdjęcie bo nawet nie wiem gdzie szukać otworu po tej dżwigni

Z przodu siedzenia jest otwór w podłodze do przełącznika sterowania podnośnika na regulację siłową lub pozycyjną oraz pokrętło szybkości reakcji obok jest wyżej wzmiankowana dźwignia w starszych typach jest krótka tak że ją ledwie widać w nowych jest wyprowadzona nad podłogę a przełącznik 540/1000 znajduje sie pod ciągnikiem bliżej tarczy sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

Witam po raz pierwszy na tym forum i mam nadzieję że będę to czynił rzadko ,gdyż popełniłem tę "głupotę "i kupiłem belarusa 820 rocznik 2008 i mam pierwszy problem z wom, nie mogę go włączyć wajchą znajdującą się pod siedzeniem czyli obroty zależne lub niezależne a dokładnie po przyłożeniu dość dużej siły udaje mi się załączyć wałek ale jak puszczę dźwignię zostaje ona wyrzucona z powrotem wygląda to jak by miała za mały skok .Miał ktoś taki problem ,zna rozwiązanie ,proszę o pomoc

No i problem rozwiązałem sam ,jak mi przejdzie nerwa , pozbieram klucze to opiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marka    0

No i problem rozwiązałem sam ,jak mi przejdzie nerwa , pozbieram klucze to opiszę.

kulka była która odkręciła się od przełącznika regulacji pozycyjne siłowa podnośnika i wpadła pod dźwignię womu a że widoczność jest tam żadna to dopiero jak odkręciłem blachę w podłodze do wlewu oleju na tylny most dojrzałem powód blokowania dźwigni a ja już się szykowałem do operacji na otwartym żołądku czyli rozjechania całej skrzyni ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielo89    0

niedawno zakupiliśmy Belarusa 820{wersja export} i mam mały problem a konkretnie to podczas włączania WOM słychać zgrzyt ,słychać go również co jakiś czas podczas jazdy i to tylko pod obciążeniem WOMU np kiedy wywoziłem obornik .kiedy włącze wałek na sucho ładnie pracuje. czy to coś ze skrzynią ? czy może jakieś tryby się słabo zazębiają ? co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×