Skocz do zawartości

Case mx problem z włączeniem wałka [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wyciągnąć i sprawdzić "na krótko", podczas nieprawidłowego załączenia powinna mrugać. Należy sprawdzić: czy włącznik załącza oraz czy napięcie jest podawane na cewkę elektromagnetyczną od WOMu, oporność cewki, być może przeprowadzić kalibrację (wcześniej zaprogramowany stosunek prędkości obrotowej silnika oraz womu nie może być znacząco rozbieżny, komputer nie pozwoli na pracę, uzna to za poślizg kosza sprzęgłowego) ale tego raczej tutaj nie ma, chyba że na moment się włącza i staje. dokładnie nie opisałeś swojego problemu.

Opublikowano (edytowane)

w cale się nie chce załączyć.

jakie powinno być napięcie na cewkę.możesz napisać jak przeprowadzić kalibrację.nie dawno go kupiłem i tylko z tym mam problem,tak wszystko jest ok.

Edytowane przez matingus
Opublikowano

napraw problem z kontrolką, bez niej nie przeprowadzisz kalibracji, może się okazać że wszystko będzie działać

Napięcia dokładnego nie podam, nigdy nie sprawdzałem bo mi to nie było potrzebne

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem case mx  został sprowadzony z francji jest z 2001 roku i mam problem z wałkiem wom  przy właczaniu strasznie szarpie ostatnio pekł krzyzak  :P nw co moze byc przyczyna moduł ? 

Opublikowano

podejrzewam, że właśnie obejście jest zrobione... dlatego tak szarpie. Ja w swoim miałem odcięty moduł i wstawiony zwykły przekaźnik, który momentalnie załączał wałek zamiast płynnie podawać ciśnienie na tarczki i łagodnie uruchomić WOM. Myślałem, że coś jest uwalone, że wstawili ten przekaźnik, ale jak podłączyłem przewody tak jak należy pod moduł i zrobieniu kalibracji wszystko działa, a może to polski handlarz go tam wstawił bo nie umiał skalibrować. Próbuj przeprowadzić kalibrację jak nie pójdzie to szukaj czy ktoś tam nie zrobił obejścia, musisz zdjąć obudowe prawej konsoli. Gorzej jak np moduł jest uwalony... ale nie ma sie co martwić na zapas, najpierw zrób kalibrację może to wystarczy, procedura była gdzieś tu opisana.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki :D  własnie mam zamiar skalibrować jak kupiłem to miał założony odwrotnie kable od włącznika boje sie ze moduł będzie trzeba wymienić koszt 5 tys   :P

 

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Połączone

 

Witam! :)

Od niedawna jestem posiadaczem Case MX 135 z 99 roku. Z większością problemów sobie poradziłem, i zostały już w sumie tylko 2. Mianowicie:

-Problem z WOM-em:

Po nadaniu silnikowi odpowiednich obrotów (min. 1100) przełączę wajchę od WOM-u na pozycję WŁ. i wałek działa, ale po chwili się wyłącza i nie chce zaskoczyć. Kilka razy przełączałem wajchę z WŁ. na WYŁ. i wałek znowu zaczął się kręcić, lecz po chwili znowu stanął...Wie ktoś co może być przyczyną takiego zachowania?

Z ojcem podejrzewamy cewkę WOM-u (może nie prawidłowo), i tu też jeszcze jedno pytanie: Gdzie ona się znajduje?

 

-Problem z prędkościomierzem:

No poprostu nie działa. Cały czas pokazuje 0.0 km/h. Prędkość obrotów silnika pokazuje prawidłowo, a prędkości jazdy nie pokazuje. Może ktoś wie gdzie tkwi przyczyna tego problemu?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź i pomoc :)

Opublikowano (edytowane)

@miras cewka znajduje się po prawej stronie.lecz moim zdaniem to nie jest tego wina.jeśli ci nie działa prędkościomierz od obrotów wałka to może być jedna z przyczyn.

druga przyczyna to poczytaj post casemx110 poślizg kosza.

napisz jak mruga kontrolka od wom, może trzeba przeprowadzić kalibrację....

Edytowane przez matingus
Opublikowano

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

Opublikowano

Czujnik od prędkości kilometrów znajduję sie na dyferencjałem, w tylnym moście, wychodzą z  niego 3 kable, chyba na klucz 30mm, tu 90 % obstawiam jego awarie, podobno nie wolno spawać  maszyn  jak jest podczepiona do ciągnika bo on leci od razu.

Opublikowano (edytowane)

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

1 jeśli załączysz wom,to ci świeci się kontrolka.

2 zlicza Ci obroty wałka.na pulpicie masz trzy przyciski,naciskasz na trzy sekundy środkowy i przełączy się na obroty wałka.

Edytowane przez matingus
Opublikowano

Próbowałem zrobić kalibrację tak jak pisał Krzych-77:

 

 

Wyłącz kluczyk. Zdejmij lewy panel obok kierownicy. Po prawej stronie obok bezpieczników masz cztery złaczki (puste miejsca) ułożone pionowo - połacz przewodem drugą i czwarta liczac od góry.Uruchom silnik i ustaw obroty na 1000 - zielona lampka zamiga trzy razy. Włącz wałek - nastąpi synchronizacja i lampka zamiga 4 razy. Wyłacz wałek. Wyłącz silnik i wyjmij przewód łaczący - zrobione

ale nic to nie dało. Ta kontrolka od wom-u się nie świeciła. Może to coś pomoże, bo jak przełączam ta wajche z WŁ. na WYŁ. i tak kilka razy to zdecydowanie częściej zadziała jak wałek jest ustawiony na 1000obr/min. Na 540 obr/min na kilkanaście prób ani razu nie zadziałało :/

Opublikowano (edytowane)

Przede wszystkim sprawdź miernikiem ten przełącznik i czy prąd dochodzi do cewki, możesz ten podłączyć na "krótko" elektrozawór napięciem 12V np z jakiegoś akumulotora, wtedy obejdziesz całą elektronikę i sie upewnisz, że nie ma usterki mechanicznej. A wchodzi Ci w tryb diagnostyczny, jakieś błędy dioda wyświetla?

 

tryb diagnostyczny:

1. Kluczyk na OFF
2. Wstań z siedzenia
3.dźwignia WOM na ON
4. Kluczyk na ON ale nie zapalaj
5. Poczekaj 5 sek. lampka powinna zaświecić się na 1 sek.
6. obserwuj błyski lampki np. błysk-błysk --przerwa--błysk-błysk-błysk oznacza kod błędu 23
7. aby wyświetlić następny kod dźwignia WOM na OFF i z powrotem na ON i tak do czasu aż lampka będzie świecić ciągłym światłem.

Edytowane przez grego
Opublikowano

Problem ustąpił. Poruszalem tymi kabelkami co ida do cewki od wom-u, puknąłem pare razy w tą wtyczke i teraz wom działa. Tylko jedno jest dziwne, że jak mam wyswietlacz przełączony na licznik obrotów wałka i kiedy mam ustawianą prędkość wom-u na 540obr/min to nie pokazuje- cały czas 0 a wałek sie kręci, natomiast gdy prędkosc wom-u jest ustawiona na 1000obr/min to pokazuje... 

Jeszcze jedno pytanie mam. Jak włączycie wom na 1000obr/min i minimalny gaz (bez nożnego, i gałka od gazu ręcznego cofnieta) to ile obrotów wam pokazuje?

Opublikowano

witam koledzy.

mam taki problem.jak podnoszę maszynę do góry,ramiona się opuszczają i podnoszą.po prostu szarpie podnośnikiem.

co może być za przyczyna.dzięki za każde podpowiedzi....

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Vroobel
      Witam! 
      Prawdopodobnie padł rozdzielacz WOM/żółw-zając, rozbieral go ktoś? bo nie wiem czy szukać nowego czy rozbierać ten 
    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v