Skocz do zawartości
matingus

Case mx problem z włączeniem wałka [połączone]

Polecane posty


matingus    107

Witam.

Mam taki problem,nie chce się włączyć wom case mx 120 co może być za przyczyna.

dodam że lampka też się nie świeci.

 

Co może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariusz(ZDUN)    167

masa rzeczy poza tym podstawowe pytanie czy kontrolka jest w ogule sprawna bo bez niej nie da się kodów odczytać czyli nie wiadomo czego się czepiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


casemx110    0

Wyciągnąć i sprawdzić "na krótko", podczas nieprawidłowego załączenia powinna mrugać. Należy sprawdzić: czy włącznik załącza oraz czy napięcie jest podawane na cewkę elektromagnetyczną od WOMu, oporność cewki, być może przeprowadzić kalibrację (wcześniej zaprogramowany stosunek prędkości obrotowej silnika oraz womu nie może być znacząco rozbieżny, komputer nie pozwoli na pracę, uzna to za poślizg kosza sprzęgłowego) ale tego raczej tutaj nie ma, chyba że na moment się włącza i staje. dokładnie nie opisałeś swojego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matingus    107
Napisano (edytowany)

w cale się nie chce załączyć.

jakie powinno być napięcie na cewkę.możesz napisać jak przeprowadzić kalibrację.nie dawno go kupiłem i tylko z tym mam problem,tak wszystko jest ok.

Edytowano przez matingus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

casemx110    0

napraw problem z kontrolką, bez niej nie przeprowadzisz kalibracji, może się okazać że wszystko będzie działać

Napięcia dokładnego nie podam, nigdy nie sprawdzałem bo mi to nie było potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matingus    107

Witam koledzy.
Mam pytanie jakim olejem zalać przystawkę koła przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Mytcarek    17

Witam niedawno kupiłem case mx  został sprowadzony z francji jest z 2001 roku i mam problem z wałkiem wom  przy właczaniu strasznie szarpie ostatnio pekł krzyzak  :P nw co moze byc przyczyna moduł ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


grego    218

podejrzewam, że właśnie obejście jest zrobione... dlatego tak szarpie. Ja w swoim miałem odcięty moduł i wstawiony zwykły przekaźnik, który momentalnie załączał wałek zamiast płynnie podawać ciśnienie na tarczki i łagodnie uruchomić WOM. Myślałem, że coś jest uwalone, że wstawili ten przekaźnik, ale jak podłączyłem przewody tak jak należy pod moduł i zrobieniu kalibracji wszystko działa, a może to polski handlarz go tam wstawił bo nie umiał skalibrować. Próbuj przeprowadzić kalibrację jak nie pójdzie to szukaj czy ktoś tam nie zrobił obejścia, musisz zdjąć obudowe prawej konsoli. Gorzej jak np moduł jest uwalony... ale nie ma sie co martwić na zapas, najpierw zrób kalibrację może to wystarczy, procedura była gdzieś tu opisana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mytcarek    17

Dzięki :D  własnie mam zamiar skalibrować jak kupiłem to miał założony odwrotnie kable od włącznika boje sie ze moduł będzie trzeba wymienić koszt 5 tys   :P

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grego    218

jakby były potrzebne schematy okablowania to daj znać. Nie pamiętam teraz ale na, którymś module lub na obu powinne być diody led sygnalizujące poprawą pracę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miras4100    0

Połączone

 

Witam! :)

Od niedawna jestem posiadaczem Case MX 135 z 99 roku. Z większością problemów sobie poradziłem, i zostały już w sumie tylko 2. Mianowicie:

-Problem z WOM-em:

Po nadaniu silnikowi odpowiednich obrotów (min. 1100) przełączę wajchę od WOM-u na pozycję WŁ. i wałek działa, ale po chwili się wyłącza i nie chce zaskoczyć. Kilka razy przełączałem wajchę z WŁ. na WYŁ. i wałek znowu zaczął się kręcić, lecz po chwili znowu stanął...Wie ktoś co może być przyczyną takiego zachowania?

Z ojcem podejrzewamy cewkę WOM-u (może nie prawidłowo), i tu też jeszcze jedno pytanie: Gdzie ona się znajduje?

 

-Problem z prędkościomierzem:

No poprostu nie działa. Cały czas pokazuje 0.0 km/h. Prędkość obrotów silnika pokazuje prawidłowo, a prędkości jazdy nie pokazuje. Może ktoś wie gdzie tkwi przyczyna tego problemu?

 

Z góry dziękuje za odpowiedź i pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


matingus    107
Napisano (edytowany)

@miras cewka znajduje się po prawej stronie.lecz moim zdaniem to nie jest tego wina.jeśli ci nie działa prędkościomierz od obrotów wałka to może być jedna z przyczyn.

druga przyczyna to poczytaj post casemx110 poślizg kosza.

napisz jak mruga kontrolka od wom, może trzeba przeprowadzić kalibrację....

Edytowano przez matingus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miras4100    0

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Czujnik od prędkości kilometrów znajduję sie na dyferencjałem, w tylnym moście, wychodzą z  niego 3 kable, chyba na klucz 30mm, tu 90 % obstawiam jego awarie, podobno nie wolno spawać  maszyn  jak jest podczepiona do ciągnika bo on leci od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matingus    107
Napisano (edytowany)

@matingus ta kontrolka od wom nie mruga, ale cała sytuacja wygląda jak casemx110 opisywał- wom sie na chwile włączy i staje. Czyli miał by to być poslizg kosza, tylko jak go teraz usunąć?

1 jeśli załączysz wom,to ci świeci się kontrolka.

2 zlicza Ci obroty wałka.na pulpicie masz trzy przyciski,naciskasz na trzy sekundy środkowy i przełączy się na obroty wałka.

Edytowano przez matingus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grego    218

jak po chwili się wyłącza to zacząć od kalibracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miras4100    0

Próbowałem zrobić kalibrację tak jak pisał Krzych-77:

 

 

Wyłącz kluczyk. Zdejmij lewy panel obok kierownicy. Po prawej stronie obok bezpieczników masz cztery złaczki (puste miejsca) ułożone pionowo - połacz przewodem drugą i czwarta liczac od góry.Uruchom silnik i ustaw obroty na 1000 - zielona lampka zamiga trzy razy. Włącz wałek - nastąpi synchronizacja i lampka zamiga 4 razy. Wyłacz wałek. Wyłącz silnik i wyjmij przewód łaczący - zrobione

ale nic to nie dało. Ta kontrolka od wom-u się nie świeciła. Może to coś pomoże, bo jak przełączam ta wajche z WŁ. na WYŁ. i tak kilka razy to zdecydowanie częściej zadziała jak wałek jest ustawiony na 1000obr/min. Na 540 obr/min na kilkanaście prób ani razu nie zadziałało :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grego    218
Napisano (edytowany)

Przede wszystkim sprawdź miernikiem ten przełącznik i czy prąd dochodzi do cewki, możesz ten podłączyć na "krótko" elektrozawór napięciem 12V np z jakiegoś akumulotora, wtedy obejdziesz całą elektronikę i sie upewnisz, że nie ma usterki mechanicznej. A wchodzi Ci w tryb diagnostyczny, jakieś błędy dioda wyświetla?

 

tryb diagnostyczny:

1. Kluczyk na OFF
2. Wstań z siedzenia
3.dźwignia WOM na ON
4. Kluczyk na ON ale nie zapalaj
5. Poczekaj 5 sek. lampka powinna zaświecić się na 1 sek.
6. obserwuj błyski lampki np. błysk-błysk --przerwa--błysk-błysk-błysk oznacza kod błędu 23
7. aby wyświetlić następny kod dźwignia WOM na OFF i z powrotem na ON i tak do czasu aż lampka będzie świecić ciągłym światłem.

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miras4100    0

Problem ustąpił. Poruszalem tymi kabelkami co ida do cewki od wom-u, puknąłem pare razy w tą wtyczke i teraz wom działa. Tylko jedno jest dziwne, że jak mam wyswietlacz przełączony na licznik obrotów wałka i kiedy mam ustawianą prędkość wom-u na 540obr/min to nie pokazuje- cały czas 0 a wałek sie kręci, natomiast gdy prędkosc wom-u jest ustawiona na 1000obr/min to pokazuje... 

Jeszcze jedno pytanie mam. Jak włączycie wom na 1000obr/min i minimalny gaz (bez nożnego, i gałka od gazu ręcznego cofnieta) to ile obrotów wam pokazuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


matingus    107

witam koledzy.

mam taki problem.jak podnoszę maszynę do góry,ramiona się opuszczają i podnoszą.po prostu szarpie podnośnikiem.

co może być za przyczyna.dzięki za każde podpowiedzi....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zbychu665
      Witam...
      Od niedawna mam ciągnik Wladimirec T25 wersja z poczatku produkcji z 2 lewarkami, mam pytanie. Jak tam sie włącza WOM? Bo ja nie mam pojęcia ;D
    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez Zbigi82
      Mam taki problem już 2-gi raz rozbieram elementy, aby sprawdzać WOM II w C360, bo albo się nie załącza WOM albo załącza, ale wypada z jakby trybów i działa to tak, że można zatrzymać ręką.
       

       
      Latem wymieniona została Tuleja napędu pompy hydraulicznej, coś tam poprawione dokręcone, ale nie rozwiązało to problemu jaki widać na zdjęciu. Teraz chcę wymienić też Wałek przekaźnika mocy z tulei na nowy.
       
      Mam już w zasadzie prawie wszystko zdemontowane, ale teraz chcę wyciągnąć WOM II ten, który siedzi najgłębiej. Pamiętam pierwszym razem kilka miesięcy temu demontowaliśmy go i wyszedł. Teraz nie można go wybić, gdzie jest problem? Chodzi o wałek przekaźnika mocy, który siedzi najgłębiej. Jak widać latem go wyciągaliśmy, ale teraz tego zrobić nie możemy.
       

       
      Instrukcja mówi tak:
       

       

       

       

       
       
      Czy może dlatego, że nie wyciągnąłem jeszcze tulei napędu pompy hydraulicznej (zaznaczone na niebiesko)? Ale ona chyba wychodzi dołem więc najpierw należy wybić wałek przekaźnika mocy z tulei.
       

       
      Ktoś mi podpowie wiec jak wybić ten wałek przekaźnika mocy?
       

       
      Nie wiem co robię źle latem to zdemontowaliśmy, a teraz jest problem. Czy przywalić porządnie i wyjdzie czy co kurdę?
       
       
      p.s. pytanie inne które to jest sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej?
      Instrukcja mówi Napęd z wałka odbiory mocy I na wałek odbioru mocy II przenosi sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej. Może to sprzęgło jest problemem, że mam coś takiego jak jest na video. Ktoś pod filmem napisał Wydarte tryby tak mi się wydaje miałem podobny problem, ale nie wiem o jakie tryby chodzi, a jak piszę latem nie widziałem, aby coś było zdewastowane, czy coś nie zazębia czy co?
    • Przez kaj18
      Ostatnio WOM pracował 2 lata temu przy rozrzutniku bez zarzutu. 
      Dziś podpięty pod rozsiewacz po włączeniu (wszystkie ustawienia 540/1000/eco) pracuje chwilę(średnio ok 20sek), kontrolka WOM zaczyna migać i WOM zatrzymuje się powoli. Okresy pracy są różne - szybciej wyłączy się po zwiększeniu obrotów. Wyświetlacz na panelu pokazuje obroty w czasie pracy. 
      Późną jesienią pojawił się problem z pracą skrzyni biegów (wyskakuje błąd elektroniki i ciągnik sam przełącza biegi, nie pracuje wyświetlacz pracy skrzyni biegów), co najprawdopodobniej jest związane z wyświetlaczem pracy skrzyni na słupku prawym(wyłączenie wyświetlacza opornikiem-kostką przy nim likwiduje wszelkie błędy - skrzynia chodzi bez zarzutu)po 10-30 min pracy wyświetlacz się włącza i ciągnik pracuje prawidłowo.Piszę o tym bo może ma to związek - w instrukcji napisano,że AUTO5 może wyłączyć WOM powyżej 1900 obrotów przy trybie ECO).Serwis był, stwierdził uszkodzenie modułu silnika (wykazuje nieprawidłową temp płynu)- bez objawów w pracy ciągnika. 
      Po sezonie zauważyłem że okolica filtrów hydrauliki/skrzyni jest obklejona kurzem, stwierdziłem lekki wyciek oleju z redukcji wkręconej prawdopodobnie w rozdzielacz (ok10 cm przed "dużym"filtrem). Nigdy nie zauważyłem wcześniej mocniejszego wycieku/plamy, ale też nie był włączany WOM. Dziś po kilkunastu próbach włączania WOM i odstawieniu ciągnika na plac pokazała się solidna plama (30cm)oleju od tą okolicą.Czy taki ubytek oleju może powodować spadki ciśnienia=wyłączenie wom? 
      Wyjąłem i włożyłem przyłącza elektryczne okolicy wycieku, nic się nie zmieniło. 
      Czy mogę spróbować przełączyć kostki, żeby np. uruchomić WOM włącznikiem od blokady mechanizmu różnicowego?To bezpieczne? 
      Proszę o pomoc, może w Pn trochę przymrozi i będzie szansa zasilić uprawy. 

      Edytowany:po odłączeniu czujnika obrotów WOM wałek kręci przez ok 2-3 min, w czasie pracy kontrolka świeci przez 2-3 sek. potem miga (najczęściej4-krotnie) po czym znów świeci i tak kilkanaście cykli po czym się wyłącza. Obroty WOMu gdy kontrolka miga nie zmniejszają się (przynajmniej nie jest to widoczne w liczniku obrotów tarcz rozsiewacza.W czasie pracy WOMu wyciek z okolicy prawej, redukcji w którą wkręcony jest kolanko->metalowy przewód jest spory(kropla na sek)
    • Przez Petrol
      Mam pytanie o silnik hydrauliczny do napędzenia pompy opryskiwacza. Ktoś modernizował ? Macie jakieś doświadczenia? Chcę się pozbyć wałka i napędzać hydrauliką.
      Pozdrawiam
×