Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zwracam się do was z prośbą... Chodzi o to że gdy zmieniam kierunek rewersem wyskakuje konrolka taka jak pod spodem,zaczyna migać i załącza się bzęczyk i nie wiem co może być przyczyną :/ proszę o pilną pomoc w tej sprawie

post-64125-0-63063800-1380569189_thumb.jpg

Opublikowano

A nie masz problemu ze sprzęgłem? Na moje oko masz problem z elektryką sterującą skrzynią biegów. Być może nawet uszkodzony przełącznik rewersu. Obawiam się że bez komputera się nie obędzie.

Opublikowano

A nie masz problemu ze sprzęgłem? Na moje oko masz problem z elektryką sterującą skrzynią biegów. Być może nawet uszkodzony przełącznik rewersu. Obawiam się że bez komputera się nie obędzie.

 

 

 

Ale mnie nastraszyłeś. ;// Cała elektronika działa poprawnie,tylko ten rewers... :/

Opublikowano

Spokojnie, po prostu komputer łapie błędy i prawdopodobnie źle interpretuje sygnały z przełącznika rewersu. Dlatego właśnie świeci się ta kontrolka. Np: Jak ruszasz ze sprzęgła i nie odpuścisz do końca po pewnym czasie też zacznie mrugać informując że coś jest nie tak.

Może się okaże po podłączeniu komputera że tylko trzeba skalibrować rewers ale z doświadczenia wiem że w takich przypadkach raczej coś jest do wymiany. Ja miałem takie objawy że szarpał przy ruszaniu ze sprzęgła i rewers przestał działać, okazało się że to potencjometr sprzęgła jest uszkodzony. Po wymianie i kalibracji jest ok. Dodatkowo poprawiłem kalibrację rewersu bo nierówno ruszał to tyłu względem ruszania do przodu.

 

Jeśli nie masz dobrych speców od elektroniki rolniczej to raczej serwis Claas'a się kłania. Moja naprawa zamknęła się w 1000 zł :)

Opublikowano

Czytałeś to; http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61943-renaul-ares-556-rz-roszyfrowanie-kontrolek-na-tablicy/ w poście 15 jest tłumaczenie i wynika z tego że masz problemy ze zmianą kierunku przód/tył , być może któryś elektrozawór się przycina i słabo przełącza. Czasami wystarczy rozebrać elektrozawór i go wyczyścić i będzie dobrze, nie raz użytkownicy szczególnie MF-ów pisali że to pomaga a skrzynia i sprzęgło są takie same jak w MF.

Opublikowano

Czytałeś to; http://www.agrofoto....lek-na-tablicy/ w poście 15 jest tłumaczenie i wynika z tego że masz problemy ze zmianą kierunku przód/tył , być może któryś elektrozawór się przycina i słabo przełącza. Czasami wystarczy rozebrać elektrozawór i go wyczyścić i będzie dobrze, nie raz użytkownicy szczególnie MF-ów pisali że to pomaga a skrzynia i sprzęgło są takie same jak w MF.

 

A czy przyczyna czysto mechaniczna jaką jest zapchanie elektrozaworu zasygnalizuje ta kontrolka o której jest mowa w pierwszym poście?

Opublikowano

Może tak może nie kto to wie? Poza tym zawór nie jest zapchany( nie działał by wcale) tylko może nieprawidłowo działa, np; ciężko chodzi lub nie otwiera się całkowicie, ale to są tylko moje przypuszczenia które warto wykluczyć przed ściąganiem serwisu.

Opublikowano

No właśnie ja wiem że nie będzie :) Przerabiałem to u siebie i bez diagnozy komputerowej szkoda kasy i czasu na rozbieranie wszystkiego. Jeśli ktoś bez pojęcia zabierze się za elektrozawory lub inne podzespoły to mogą być jeszcze większe kłopoty.

 

Ta kontrolka pokazuje ewidentne błędy komunikacji elektronicznej rewersu, być może są uszkodzone elektrozawory ale upewnij się najpierw co rozbierać.

Opublikowano

Przerabiałem to u siebie i bez diagnozy komputerowej szkoda kasy i czasu na rozbieranie wszystkiego.

 

Co to znaczy rozbieranie wszystkiego??? masz na myśli rozebranie ciągnika do ostatniej śrubki, niby to przerabiałeś a rady dajesz ogólnikowe i mętne jak woda w oczyszczalni.

 

@kamilekw1221 spróbuj zamienić wtyczki na zaworach od rewersu,wtedy włączając do przodu powinien jechać do tyłu i jak błąd będzie dalej to wina zaworu. Jak włączysz do tyłu ( będzie jechał do przodu) i problem będzie nadal to znaczy że kłopoty z elektroniką.

Opublikowano

Chyba nie czytałeś moich postów... Jeśli szukasz uszkodzenia mechanicznego to powodzenia :) Łapy uje**ne po łokcie i tak komputer będzie niezbędny. Ale wybacz, być może mam do czynienia z geniuszem diagnozy usterek w Aresach :) Jeśli tak to powinieneś wiedzieć co oznacza ta kontrolka.

Opublikowano

No tak ostatnio jestem trochę przywalony problemami i trochę zgubiłem wątek ale wróciłem do twojego 4 postu i ok, choć z niego wynika że przyczyną jednak była usterka mech. (uszkodzenie potencjometra ) a nie centralka chociaż przy okazji zrobiłeś korekcję.

Opublikowano

Już rozumiem skąd nieporozumienie. Uszkodzenie potencjometru lub jak kolega pisze przełącznika rewersu jest uszkodzeniem mechanicznym ale również elektrycznym co najprościej zdiagnozować po przez komputer. Od tego bym zaczynał. Jeśli elektryka jest ok wtedy idziemy dalej w mechanikę.

Opublikowano

Wsiadam przedwczoraj w ciągnik,a tam ani śladu po awarii,wszystko działa porawnie,nic nie wyskakuje,nic nie bzęczy,jeżdżę do przodu,do tyłu i wszystko jest ok. Więc nie wiem co to za problem był,ale samo mu przeszło to znaczy że to nic poważnego ;) Dziękuję wam za podpowiedzi i wskazówki,które na przyszłość na pewno zapamiętam ;)

Opublikowano

 

Co to znaczy rozbieranie wszystkiego??? masz na myśli rozebranie ciągnika do ostatniej śrubki, niby to przerabiałeś a rady dajesz ogólnikowe i mętne jak woda w oczyszczalni.

 

@kamilekw1221 spróbuj zamienić wtyczki na zaworach od rewersu,wtedy włączając do przodu powinien jechać do tyłu i jak błąd będzie dalej to wina zaworu. Jak włączysz do tyłu ( będzie jechał do przodu) i problem będzie nadal to znaczy że kłopoty z elektroniką.

Kolego możesz powiedzieć które to są wtyczki? Dzisiaj u mnie ciągnik odmówił posłuszeństwa, te same objawy co u kolegi @kamilekw1221

Opublikowano

Witam panowie, otóż mi rozlaczalo ehr w renault Ares 566, ledwo dokończyłem pracę agregat pod siew i zawołałem majstra ale akurat błąd zniknął i kazał dzwonić jak się pojawi, teraz zacząłem orac i rozlacza rewers, co to może być? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez RolnikTivi
      Witam, w tamtym roku jesienią zrobił mi się luz na tulejach przedniego napędu, wymieniłem tuleje, wspornik główny ładnie pod wymiar większej tulejki wytoczył mi tokarz(był podrapany) i po złożeniu tuleja mniejsza mi wychodzi trochę i zatrzymuje się o obudowę wału przenoszacego napęd, mogłem to źle złożyć, tzw odwrotnie może któraś tuleje włożyłem? Proszę o pomoc 
    • Przez michroz
      Dzień dobry,
      Proszę o podpowiedź czy skomplikowana jest wymiana uszczelniacza/pierścienia uszczelniającego w przystawce przedniego napędu w Aresie 550 RX.
      Czy trzeba odkręcać przystawkę od skrzyni czy może istnieje możliwość dobrania się do tego w jakiś prosty sposób ?
      Z góry dziękuję za podpowiedźi.
    • Przez goldspider
      Witam. Mam problem z sterowaniem podnośnikiem  z błotników, otóż opuszczanie działa jak należy ale gdy próbuje podnieść to TCE10 się blokuje (tak jak po zgaszeniu traktora). Włącznik sprawdzony, kable całe, sterowanie TCE10 z traktora działa jak należy, nic nie mruga. Proszę o pomoc 
    • Przez uycjhARES
      Witam,
      Czy to normalne że nakrętka regulacyjna hamulca ręcznego jest tak nisko?
      Nie mam pomysłu jak dostać się do niej kluczem rurkowym

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v